Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvitt er ikke bare hvitt - tips til fin lys farge på vegger

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-13, 11:37   #21
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvitt er ikke bare hvitt - tips til fin lys farge på vegger

Gulv og vegger som er viktig å få riktig! Jeg malte jo helt feil (råhvit) og lister, kjøkkendører og alt ble helt gult og jævlig. Hjelpes hvor sta jeg er

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-13, 12:30   #22
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.468
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvitt er ikke bare hvitt - tips til fin lys farge på vegger

Takker!!

Jeg er veldig fornøyd med fargene, og spesielt sand. Hadde jeg visst om den før vi tok stua kan det godt være at det hadde blitt den overalt. Jeg synes den er så fin, passer alle farger og gir en fin kontrast til de hvite listene etc.

Gulvene våre er laminat fra Alloc, skipsgulv i hvitoljet eik. Får mye ros for det gulvet, selvom det er laminat altså.

PS! La gulvet i 2007 og det er like fint ennå.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 20:05   #23
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvitt er ikke bare hvitt - tips til fin lys farge på vegger

Takk igjen for alle svar her. Tror jeg ender opp med en farge som heter lys lin. Den så litt mørk ut på kartet men med fargeprøve på veggen er den mye lysere.

Eneste er jeg er litt usikker på hvordan den blir til gulvet. Har et tregulv jeg har bestilt nedsliping av og jeg vet ikke helt hva slags overflatebehandling jeg skal velge. Og visstnok skal farge på veggen velges ut fra gulvet ...

Jeg kunne så veldig gjerne ønske jeg fant litt glede i å pusse opp men alt er jo bare vanskelige valg jeg må ta. Jeg vet så veldig godt hvordan jeg vil ha det men eier jo overhode ikke interesse i å finne ut av eller planlegge.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 09:14   #24
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.468
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvitt er ikke bare hvitt - tips til fin lys farge på vegger

Kan du ikke ta veggen først og så velge overflatebehandling av gulvet ift. veggene?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 09:55   #25
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvitt er ikke bare hvitt - tips til fin lys farge på vegger

Jo, det ville definitivt ha vært riktig rekkefølge men nå har jeg bestilt gulvjobb i høstferien og jeg rekker ikke male før det. (Tar en uke å pusse ned gulv og behandle visstnok!)

Men jeg heller mot hvitpigmentert behandling som jo er ganske så nøytral og bør passe til det aller meste.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 10:05   #26
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.468
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvitt er ikke bare hvitt - tips til fin lys farge på vegger

Ja, men da kan du ta gulvet og så tester du malingen på veggen etter det før du tar siste avgjørelse.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no