Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på julen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-09, 23:34   #141
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Hvorfor må man vaske rundt huset? Holder det ikke å slå plenen og koste litt?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 01:24   #142
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg har lagt safranpærer og julerøde pærer på glass. Det ble et glass juleepler også. Regner med det blir fine desserter i jula.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 02:06   #143
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.404
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Vi har ikke planlagt noe mer enn hvor vi skal være. Ingen gaver er kjøpt eller planlagt.

Vi skal feire sammen med venner som vi har gjort tre ganger tidligere. Vi kommer å være i Norge i julen og ettersom hytten vår ikke er så stor så drar vi til dem. Det er mulig at min pappa kommer fra Sverige også, han pleier å gjøre det annethvert år og det er hyggelig. Etter at vi begynte å feire med venner så har julen blitt så mye bedre. Tidligere så var vi enten hos min manns bror med familie eller hos oss og da alene med svigermor. Det sistnevnte var stusselig og det første var liksom ikke vår jul. Nå har det blitt så mye bedre!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 10:19   #144
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hvorfor må man vaske rundt huset? Holder det ikke å slå plenen og koste litt?

Det holder i massevis.
Poenget er at det nå begynner å vises at det er behov. Og da tenkte jeg kanskje jeg kunne fått gjort det til jul som et mål. Samme målet som jeg hadde i vår.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 10:23   #145
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Planlegging av julen starter når sommeren er over. Det er nå kartlagt hvor vi skal være og hvem vi skal feire sammen med. Vi skal være hos oss, og det gjenstår fremdeles å invitere datteren (og samboer) til mammas kjæreste. Hun er på min alder, men er veldig barnløs ...... vi antar foreløpig frivillig...... og jeg er usikker på om de vil være et sted med så høyt støynivå som hos oss.

Vi serverer pinnekjøtt og gjentar suksessen med tilslørte bondepiker til dessert. Det bakes ikke 7 slag, men i hvert fall noen.

Presanger har vi ikke begynt med. Jeg har ikke engang kjøpt presang til min sønn som har bursdag i morgen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 10:53   #146
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hvorfor må man vaske rundt huset? Holder det ikke å slå plenen og koste litt?

Holder i massevis.
Jeg tar ikke rundvask til jul, tar det når det trengs.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 11:00   #147
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

NEI!

For jeg vil ikke høre om jul før julen er her, jeg blir ør og skjør av dette maset her! Og jeg legger ikke skjul på at jeg hater denne førjulskarusellen! For julen kommer først på julekvelden! (Ok, da, uka før. Men det er SEPTEMBER!!!)


Jeg har begynt på juelgavene i mai.
Det er riktignok fordi mesteparten skal strikkes, og så har jg funnet endel fint på salg i sommer.
Når jeg gjør det sånn, sparer jeg masse penger i dsember - da er det jaggu utgifter nok.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 17:44   #148
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Ok, da har jeg planlagt litt mer. Som nevnt tidligere skal vi være hos oss selv med mine foreldre. Nå har vi tenkt litt mer på julegaver og bestilt en del. Lillesøster var til fotograf i sommer, så nå blir det bilder av henne til familien rundt (+ en liten ting fra barna). Jentene skal få tv og dvdspiller til lekerommet og jeg og mannen kjøper noe sammen i stedet for til hverandre.

Jeg elsker å bake til jul, så når vi nå får besøk blir det ekstra gøy.

På bakelisten:
Pepperkaker og hus
Sirinakaker
Silke/sjakkaker
Skriverfruens kaffekaker
Konfektkaker
Colapinner
Marsipan
Sjokoladeboller
Krumkake
Brente mandler
Fletteloff
Julebrød
Rugbrød

Ja, vet det er mye, men gir bort en god del.

I tillegg skal vi sy lammerull og lage rømmesild, tomatsild og leverpostei med bacon.

På julaften blir det pinnekjøtt med tilbehør og riskrem.
1. juledag - ribbe med tilbehør og krumkake med multekrem
2. juledag - Kveite med tilbehør og glasserte pærer
Nyttårsaften - kalkun med tilbehør og tiramisu

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 18:06   #149
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

har du god oppskrift på leverpostei med bacon?

Jeg bør egentlig spise leverpostei hver dag jeg, men det gjorde jeg i fjor vår og fikk rett og slett litt nok. Men hvis den er god og hjemmelaget så kan det jo hende at jeg er tilbake på sporet.

En annen ting er om en orker å spise det etter å ha sett hva som er oppi??

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 18:29   #150
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg er ferdig med 9 julegaver men har vel rundt 25 igjen. Aner ikke hva jeg skal kjøpe til de voksne.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 20:25   #151
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

I dag kom julekortene mine i posten, og de var så fiiiine! Nå kan jula bare komme!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 20:27   #152
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Herlig, de var så fine Salt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 21:32   #153
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

har du god oppskrift på leverpostei med bacon?

Jeg bør egentlig spise leverpostei hver dag jeg, men det gjorde jeg i fjor vår og fikk rett og slett litt nok. Men hvis den er god og hjemmelaget så kan det jo hende at jeg er tilbake på sporet.

En annen ting er om en orker å spise det etter å ha sett hva som er oppi??

Sendte PM

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 21:51   #154
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg har kjøpt 4 julegaver!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 21:58   #155
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Sendte PM


Kan jeg og få?

Skal ha jul her hjemme og hjemmelaget leverpostei hadde gjort seg på 1 juledagsbrunsjen

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 22:04   #156
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Jeg har begynnt og tenke på den. Min plan er og bli ferdig med det meste før November er over. Skal ha eksamen 18 des, og da må jeg bruke litt tid på det. I tillegg til at vi skal kose oss med advents sysler.

Planen er og få unna adventsgavene, og julekorten nå snart. Venter på barnehagebilden og vist de er fin blir det julekort av de.

Ellers så har jeg sett at ebay er en flott plass og kjøpe julegaver.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 23:42   #157
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Kan jeg og få?

Skal ha jul her hjemme og hjemmelaget leverpostei hadde gjort seg på 1 juledagsbrunsjen

Fant den i en Grete Roede-bok, så det er opprinnelig en mager variant, men vi fant selv på det med bacon da vi lagde den i fjor og den ble kjempegod

100 g svinelever
75 g svinekjøtt
1/2 løk
3 ansjosfileter (skeptisk til den, men det ble godt)
1 dl lettmelk
2 ss hvetemel
1 ts salt
1/2 ts pepper
1/2 ts allehånde
1 egg
5 skiver sylteagurk
50 g baconbiter

Skjær kjøtt, lever, løk og bacon i mindr biter og kjør dette i food-processor sammen med sylteagurk og ansjos
Tilsett resten av ingrediensene og kjør alt til en jevn masse. Ha over i en liten ildfast form og stek i vannbad på 170 g i ca 50 min. Dryss litt baconbiter på toppen etterpå.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 08:04   #158
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Tusen takk Mandino.
Men er sen i en GR bok, så har jeg den sikkert

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 09:41   #159
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Tusen takk Mandino.
Men er sen i en GR bok, så har jeg den sikkert

Hold vekten boka - den orange (men den blir jo ikke fullt så sunn etter å ha tilført bacon

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:04   #160
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på julen?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

I dag kom julekortene mine i posten, og de var så fiiiine! Nå kan jula bare komme!

Var det noe du hadde laget selv?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no