Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-16, 12:46   #201
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi ryddet litt i forgårs, og da kom Poden med konfirmasjonsbrosjyrene fra HEF og kirken for å putte dem i papirsøppelet. Skal du ikke konfirmeres, da? spurte jeg. Nei, jeg tror ikke det, sa han. Så da skal han vel ikke det. Litt deilig å slippe å tenke på reservering av lokale i konkurranse med alle dere andre, må jeg si!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 06-05-16, 14:34   #202
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi må snart snakke skikkelig med trettenåringen om dette. Han har liten forståelse om hva konfirmasjon er. Vi har fått info om både humanistisk og kirkelig konfirmasjon, så han må enten lese selv, eller vi må forklare det for han. Kusina hans skal konfirmeres i kirka snart, så da får han i det minste opplevd det. Egentlig tror vi ikke at han ville like å ha konfirmasjonsselskap, men han hadde sikkert hatt nytte av det sosiale rundt forberedelsene. Men det er vel ikke så veldig vanlig å ha konfirmasjon, men ikke ha selskap? Vi tenkte at vi i stedet for selskap kanskje kunne ta han med på en utenlandstur? Han snakker hele tiden om hvor lyst han har til å dra til New York.

Har dere noen umiddelbare tanker rundt det?

Kjenner mange som har hatt familieselskap for ungdommen i konfirmasjonsvåren uten seremoni verken her eller der. Her er det ikke veldig stor forskjell for gjestene uansett, fordi hver konfirmant bare har noen få plasser på seremonien (pleier å fylles med kjernefamilien og noen besteforeldre). Røkla møter uansett rett på festen.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 06-05-16, 14:55   #203
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

HEF er i boks, 13.mai blir dagen. Vedlig greit med lørdag!
Lokaler neste, skal få tak i damen som administrerer det vi ønsker oss (samme sted som storebror hadde)
Blir rundt 45 gjester.
Vi gir penger som er øremerket til enten bidrag til bilsertifikat, eller mopedlappen. Ungen kan velge,men det er kun de to tingene han kan velge mellom. Jeg laget et slags gavekort sist, gjør nok det samme igjen. Storebror var fornøyd med den løsningen. Det han fikk av oss dekket mopplappen og det han fikk i gaver ble nok til selve moppen + ei fin klokke.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 06-05-16, 17:01   #204
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Kjenner mange som har hatt familieselskap for ungdommen i konfirmasjonsvåren uten seremoni verken her eller der. Her er det ikke veldig stor forskjell for gjestene uansett, fordi hver konfirmant bare har noen få plasser på seremonien (pleier å fylles med kjernefamilien og noen besteforeldre). Røkla møter uansett rett på festen.

Poden her er autist og har ingen forståelse på hva konfirmasjon er så vi inviterte bare familie på voksenfest. Vellykka til 1000.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 06-05-16, 17:34   #205
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg har visst konfirmant til neste år jeg også, selv om han etter alderen ikke skulle vært det før i 2018. Vi kommer til å bo i utlandet i 2018 så jeg spurte om han kunne få lov til å gå ett år før, og det var ikke noe problem for HEF. Moren min har ordnet lokale, og ellers har jeg ikke gjort noe som helst av forberedelser enda. Kjenner jeg ble litt stresset av å se hvor tidlig mange begynner å tenke på dette og skjønner at det er på tide å i alle fall informere familien som ikke forventer konfirmasjon til neste år.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 06-05-16, 17:53   #206
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Her er også konfirmasjon hos HEF bestilt. "Reservelokale" er booket (Håper egentlig å finne noe annet, men har i alle fall et back up-lokale). Husfliden har sagt at det holder om vi tar mål for bunadssying i oktober/november, så da blir det bunad også.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 06-05-16, 18:13   #207
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg skal levere inn bunaden min etter sommerferien. :notetoself: Jeg kommer aldri til å se ut som da jeg var 20 igjen, så det er bare å punge ut tenker jeg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 06-05-16, 22:12   #208
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi fikk ikke det lokalet vi ønsket, det var booket. Alle planer var lagt ut i fra det Blææææ, nå er jeg virkelig rådvill.
Skal sjekke grendehuset her ved oss,men det er hverken koselig eller fint på noen måte.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv  
Gammel 07-05-16, 00:22   #209
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Så kjipt! Vi har lokale, men mangler bekreftelse på ønsket dato.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 07-05-16, 09:07   #210
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har fått dato, men jeg er litt i villrede for hvor vi skal ha det.
Kunne egentlig tenkt meg middag ute på restaurant og kaker hjemme. Det kan gå dersom den restauranten som åpner rett ved oss i juni er OK, så jeg har bestemt meg for å avvente litt. I verste fall må vi ha hele laget hjemme, men det blir ganske trangt i såfall. Vi blir nok opp mot 30 gjester.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv  
Gammel 07-05-16, 09:18   #211
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har atter en gang en konfirmant neste år. Sist vi konfirmerte noen her hjemme, ble familien splittet. Spennende å se hvem som faller fra slekta denne gangen.

Fra alvorlig spøk til alvor:
Denne gangen skal vi klare å sikre oss et lokale å ha konfirmasjonen i. Jeg er så lite vertinne som det går an, så gjør alt jeg kan for å bare sitte og spise og ikke gjøre noe.
Som storesøster, så vil og denne konfirmanten konfirmeres i kirken. Og hun får bunad.

Jeg er litt usikker på dato ennå, men så snart denne er satt, skal jeg for en gangs skyld starte tidlig med organisering og planlegging.

Strutsen er ikke aktiv  
Gammel 07-05-16, 23:23   #212
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har dato. Vi skal ha det hjemme. Jeg tror jeg har lokalisert nok matchende servise (Palmen, Adrienne ), jeg skal meddele dato til interessenter og så skal jeg ikke tenke så mye mer de neste 11 månedene.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 07-05-16, 23:36   #213
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Matchende servise. Shit.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 07-05-16, 23:49   #214
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Matchende servise. Shit.

Hvorfor shit?

007 er ikke aktiv  
Gammel 07-05-16, 23:49   #215
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Det var litt på tull, Divine. (en referanse til en annen tråd)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 07-05-16, 23:58   #216
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hvorfor shit?

Fordi jeg tror ikke jeg har nok til alle. Må shoppe. Men sikkert greit å få det gjort en gang for alle.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 08-05-16, 00:04   #217
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi blir 30 om alle kommer. Tror ikke noen hadde forventet at det skulle vært likt servise til alle. Men nå har det seg sånn at jeg og søsters har likt, og Palmen også. Jeg og søsters har lånt av hverandre i alle store anledninger, Palmen må jeg godsnakke litt med.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 08-05-16, 00:33   #218
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Fordi jeg tror ikke jeg har nok til alle. Må shoppe. Men sikkert greit å få det gjort en gang for alle.

Man trenger ikke likt servise, altså. Det er litt sånn perfeksjonisme og har jo selvsagt lite betydning i det store og hele.
Jeg ha vanlige duker, papir duger ikke for meg. Så jeg låner av venninnen min og søstrene hennes. Men papirduk duger selvsagt, det er bare meg som er litt skrudd. Sånn er det med likt servise også. Kan man låne her og der er det jo null stress, men å kjøpe masse kopper og kar for den ene dagen er pittelitt mer galskap.

007 er ikke aktiv  
Gammel 08-05-16, 13:49   #219
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Det er verre med like glass, de færreste har 30 like glass - sånn bare for å skru opp stemningen

Jeg har ikke bestemt meg for hvordan det blir enda. Stor fest med sitt-ned-middag for lillegutt blir fort til at han må forlate selskapet ganske kjapt fordi det blir for mye for ham, og det er jo dumt. Kanskje vi satser på tusenfryd-konfirmasjonsfest med innlagt felles tacomiddag eller noe istedet

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 08-05-16, 16:11   #220
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Ingen ha tekstilduker og likt servise til alle. Det er ikke som om noen dør av papirduker, tross alt. At man har lyst på det er noe helt annet. Låne og bruke det man har er en fin ting, syns jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no