Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-13, 15:36   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Vi holder på bestille flybiletter til USA, og ser at United er billigst, til og med billigere enn Norwegian. Jeg har aldri flydd med United, så jeg lurer på om det er et eller annet som gjør at det selskapet MÅ VI IKKE FINNE PÅ Å REISE MED? Jeg ser at flyet er et sånt lite, uspennende fly, men det kan jeg leve med. Men er det noen andre haker?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 15:37   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Nei, ikke noen andre haker som jeg kjenner til sammenlignet med et annet amerikansk flyselskap.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 15:58   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Har fløyet United mange ganger og vært fornøyd.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 17:40   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Mannen har flydd med dem, og han unngaar aa gjöre det igjen pga. gamle fly, daarlig service og mindre hyggelige flyverter/vertinner sml. med andre flyselskaper. Han var saapass misfornöyd at han valgte aa fly med mellomlanding med annet selskap i stedet for aa fly direkte med United. Dette har vaert paa jobbreiser, business class.

Men det er jo ingenting galt med dette selskapet, saa om man skal betale selv og det er penger aa spare, er det bare aa kjöre paa.


Sist redigert av liefje : 18-09-13 kl 19:55.
liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 17:42   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Helt greit selskap. Mindre fly og mindre plass, men helt greit.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 18:04   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Maten er dårlig, flyene er gamle og små. Jeg kommer nok allikevel til å fly med dem igjen om det er det greiste alternativet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 18:04   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Var det ikke du som fløy Continental over da? Husker jeg feil nå? Samme greia, United har kjøpt Continental. Jeg synes flyet er for lite til så lang tur.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 18:05   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Er det filmer? :fokuserer på det viktigste:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 18:31   #9
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er det filmer? :fokuserer på det viktigste:

Ja, vi reiste med dem i sommer, og det var et veldig godt utvalg av filmer.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 18:36   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Er det filmer? :fokuserer på det viktigste:

Det jeg reiste med sist hadde filmer, men ikke 'on demand', bare sånn gammeldags opplegg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 18:41   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det jeg reiste med sist hadde filmer, men ikke 'on demand', bare sånn gammeldags opplegg.

Hva mener du med gammeldags opplegg? Sånn lerret fra taket? For jeg har ikke opplevd on demand, bare et visst antall filmer man kan velge mellom som går på loop.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 18:59   #12
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Vi reiste som sagt i sommer med dem, og jeg har aldri sett så stort utvalg på filmer som det var der. Det var både nye og eldre filmer. Det som var litt dumt, var at de viste de samme filmene på vei hjem. Og jeg skal være enig med de andre her, det var veldig trange fly. Men hadde nok reist med dem igjen.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 19:00   #13
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva mener du med gammeldags opplegg? Sånn lerret fra taket? For jeg har ikke opplevd on demand, bare et visst antall filmer man kan velge mellom som går på loop.

Jepp, det var slik du sier. Jeg synes mange av langdistanseflyene nå har det slik at man velger fra en meny og kan starte, stoppe og pause som man ønsker.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 19:01   #14
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva mener du med gammeldags opplegg? Sånn lerret fra taket? For jeg har ikke opplevd on demand, bare et visst antall filmer man kan velge mellom som går på loop.

Det er vel sånn på loop som er gammeldags, eller? De fleste flyselskap har vel skjerm der man kan velge selv on-demand nå?

BA har hvertfall det. Touchsceen og masse filmer og litt serier og radio. Jeg har vel ikke flydd langt med noen andre på en stund, men trodde det var standard.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 19:07   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jepp, det var slik du sier. Jeg synes mange av langdistanseflyene nå har det slik at man velger fra en meny og kan starte, stoppe og pause som man ønsker.

OK, vi har ikke opplevd det på noen av våre flighter over atlanteren de siste årene. Vi har flydd med SAS og BA.

Det har vært touchscreen og mye å velge i, spill, filmer og radio, men de har gått på individuelle looper uten mulighet til å pause eller starte når man vil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 19:07   #16
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Jeg synes det er vanskelig å velge flyselskap til USA. United og Iceland Air med gode priser men gamle "skranglefly" (neida, men litt sant ), BA med god service og fine fly men krever at man må innom LHR helvete-transit-trauma, eller Norwegian da med sine fine nye Dreamliners som fortsatt sliter med innkjøringsproblemer.

Og SAS, har de priset seg helt ut av markedet til USA?

Men til spørsmålet ditt Divine, jeg hadde valgt United. Veldig greit med direktefly.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 19:09   #17
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

SAS har skjermer i setet, men ikke on-demand, hvis on-demand er sånn at man starter filmen når man selv vil.

Setene i United er ikke spesielt gode, de er trange, harde og slite. Man sitter også 3 og 3, jeg liker best å sitte 2 og 2. Men det er min personlige mening.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 19:18   #18
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.


Og SAS, har de priset seg helt ut av markedet til USA?

Air Berlin har ok fly til Miami og OK priser. Man har personlig tv som man styrer selv. Gratis mat og drikke. Man mellomlander på Tegel i Berlin og det er VELDIG enkelt og raskt. Eneste er at man får en 10 timers tur fra Berlin til Miami.

Vi har fløyet SAS 4 ganger over til USA siste årene og da har de vært desidert billigst. Vi har riktignok bestilt turene igjennom ebookers og seat24. Seat24 kan man få veldig gode priser ved at man bestiller en overnatting på hotell første natten. Jeg skjønner ikke helt koblingen, men det er nå en gang sånn, vi sparte 5.000,- på å bestille en hotellovernatting i Tampa når vi fløy til Orlando i sommer, en overnatting vi ikke benyttet oss av selvfølgelig. Man får reservert sete og alt igjennom seat24. Vi har betalt mellom 22.000 (da var vi 2 barn + 2 voksne) - 26.000 for 3 voksne og 1 barn til Florida i juli med SAS - hvilket jeg anser som en gunstig pris. Reisebyråene har de seneste årene hatt en del kampanjer i romjulen og noen dager første ukene i januar før reiselivsmessen - det er da vi har shoppet billetter.

I år fikk vi tak i billetter med direkteflyet til Norwegian for avreise neste år. Vi betaler 26.435,- for 4 voksne m/mat, sete reservasjon, 20 kg på utreise og 40 kg pr pers hjem.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 19:23   #19
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Vi fløy Icelandair i sommer, og var veldig fornøyd. Det lengste strekket ble kortere, og filmer kunne du styre helt selv.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-13, 19:34   #20
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Noen grunn til å IKKE reise med United til USA?

Dro med United til New York i fjor. Maten var helt grei - minste fikk glutenfri mat og eldste vil som vanlig ha barnemeny. Spesialmat kan bestilles på forhånd og gi ut først. Mener det var 3+3 seter og litt gamle fly, men det hadde skjermer i setet foran og mange filmer å velge i. Barna har egne iPader så de er ikke så interessert i filmer på flyet uansett. Vi voksne klarer oss fint med det som var.

Vi har ofte byttet på Newark og det som var greit med United er at de har egen terminal. Om du kommer inn med United og skal videre med samme flyselskap er det veldig kort vei til neste flight. Noe helt annet med bytte av terminal som kan ta litt tid. Flybytte SAS til United og bytte av terminal med liten tid (1t og 30min - flyet var litt forsinket) anbefales ikke når man blir tatt ut til ekstra sjekk og samtidig skal melde om miste av et stykk bagasje!

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no