Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Rettssaken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-12, 12:20   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

E
Litt ved sida av, men veldig sterk kronikk av Kristopher Schou, om å skulle dekke saken for Morgenbladet. http://morgenbladet.no/samfunn/2012/...julirettssaken Den mannen har imponert meg fleire gonger i det siste.

Jeg leste kronikken før helgen, og den er veldig god. Jeg kjenner meg igjen i både ønsket om å vite og redselen for å vite.

Jeg skummer nettavisene litt på jobb, men jeg sliter litt med å finne et medie som dekker dette fornuftig. Jeg orker ikke lese de samme sakene om og om igjen i alle avisene hvor de velter seg i ekle og unødvendige detaljer.

Allikevel føler jeg at jeg må få med meg mye, for å kunne svare på spørsmål fra Hiawata, og se Supernyttsendingene sammen med meg. Samtidig er jeg redd for å føle det sammen som jeg gjorde i ukene etter 22. juli, de var så mørke og triste og jeg vil ikke dit igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 12:21   #42
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rettssaken

Det er umulig ikke å få med seg noe som helst, men det blir nok mindre Alltid Nyheter enn vanlig de neste dagene. Regner med at jeg kommer til å lese overskrifter, men i liten grad klikke meg inn på sakene. Sånn sett synes jeg muligheten for Dagblad-forsiden uten terrorsaker er bra; da kan jeg få med meg alt annet som skjer uten hele tiden å måtte se utviklingen i rettsaken.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 12:31   #43
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg har på tv i bakgrunnen og jeg kjenner jeg reagerer på ett vis å høre stemmen hans.
Han oppfattes kanskje av enkelte som en klovn, men dette er jo hans virkelighetsoppfattelse, den er fjern for mitt vedkommende, men det er nå hans oppfattelse. Jeg har sett deler av tiltalen opplest, men orket ikke å se mange minuttene. Jeg er glad jeg slipper å sitte i rettsalen, jeg er glad jeg kan velge å skru av tv'n, gå bort fra pc/tv og ikke høre alt som blir sagt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 12:45   #44
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg har allerede tittet kjapt innom VG og Dagbladet. Og sett bilde av gjerningsmannen og tårene. *kvalm* TV har jeg ikke skrudd på.

Jeg synes det er veldig positivt at Dagbladet tilbyr 22. juli-fri forside, og skulle ønske at flere gjorde det. Har sett at dette har blitt latterliggjort, men jeg synes det er bra. Det betyr ikke at jeg synes at saken er uviktig, men jeg synes at det er flott å ha mulighet til å oppdatere seg litt på nyhetsbildet i løpet av disse ti ukene, uten å få ansiktet til gjerningsmannen over hele skjermen hver eneste gang man ser i en avis.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 13:54   #45
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rettssaken

Denne rettssaken vil jo gå på tv dagene framover. Hvordan gjør andre det i forhold til barna?
Vi snakka jo mye om dette i fjor sommer, og ungene vet godt hva som har hendt. Bør vi skjerme ungene (snakker da om de tre yngste. Eller egentlig 6- og 11 åringen. 4 åringen er det helt uaktuelt for, 15 åringen velger selv,) eller er det greit at de ser litt fra rettssalen?

Jeg er så i tvil. 6 åringen har kommet hjem fra skolen nå, og vi har snakka om rettssaken. Men er det helt på jordet å ha på tv en kort stund?

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 13:59   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Kreps, jeg ville heller sett på sendingene som Supernytt har laget, de ligger tilgjengelige på NRKs hjemmesider. Jeg vil ikke ha på rettsaken mens Hiawata på sju år er hjemme.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 14:04   #47
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rettssaken

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kreps, jeg ville heller sett på sendingene som Supernytt har laget, de ligger tilgjengelige på NRKs hjemmesider. Jeg vil ikke ha på rettsaken mens Hiawata på sju år er hjemme.

Takk, tenkte ikke på nettsidene.
Da starter vi der, for hun er veldig opptatt av det og jeg ønsker å gi henne greie svar.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 14:05   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Takk, tenkte ikke på nettsidene.
Da starter vi der, for hun er veldig opptatt av det og jeg ønsker å gi henne greie svar.

Her ligger alle sakene deres som omhandler emnet:
http://nrksuper.no/super/supernytt/tema/22-juli/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 14:36   #49
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rettssaken

Ungene har akkurat kommet inn døra fra skolen her. Jeg spurte om de hadde snakket om rettsaken på skolen idag, hvilket de ikke har gjort.

TV'n står på her, de fikk endel informasjon om dette etter 22. juli, Mini har mange spørsmål om hva som skjer med Breivik nå. Mine er 10 og 13 år, de leser aviser og ser på TV, jeg svarer etter beste evne - de spør veldig om det er noe de lurer på. Ja, vi snakker igrunnen ganske mye og åpent om det som har skjedd og hva som vil skje nå de neste 10 ukene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 16:40   #50
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Eg kjenner også at eg blir emosjonelt prega i dag. Høyrer på Østlandssendingen på NRK P1. Merker at radio er eit "passeleg" medium til dette. Godt å slippe bileta.

Eg er veldig glad for at ikkje forsvaret til ABB skal tv-overførast. Det er veldig riktig å ikkje gi han den talarstolen han har ønska seg.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 16:51   #51
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rettssaken

Kjenner at det triste, uforståelige, sinne og kvalmen fra i sommer kommer igjen. Når jeg ser han gråter over sin egen video, men er uberørt av massakren på barn.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 16:53   #52
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Kjenner at det triste, uforståelige, sinne og kvalmen fra i sommer kommer igjen. Når jeg ser han gråter over sin egen video, men er uberørt av massakren på barn.

Dei sa det på radioen, og då bestemte eg meg for å bare høyre radio og vere selektiv med kva aviser eg les. Eg trur ikkje eg orker så mykje tv.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 17:15   #53
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg har ikke nevnt rettsaken med et eneste ord for mine elever i dag. Men så har jeg heller ikke fag det er direkte naturlig i. Spør de så snakker vi.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 17:19   #54
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rettssaken

Kommer til å se det som er på nyhetene kl 21,og ikke noe mer.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 17:28   #55
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg skåner ungene så mye jeg kan - jeg ser ikke helt hvorfor min seksåring, snart sju, trenger å få vite noe om dette i det hele tatt og så sant ikke skolen roter det til for oss så blir det ikke nyheter på han. De to eldste på 11 og 13 får sikkert med seg ting på skolen, men vi eksponerer dem ikke, og vi snakker slett ikke om det over middagsbordet. De vet en del om saken, vi forklarte dem en god del etter at støvet hadde lagt seg litt etter 22. juli i fjor, men jeg kommer ikke til å oppfordre dem til å se nyheter. Jeg syns at journalistene er veldig ivrige og konkurranselystne, det er mye ukritisk og besserwisstisk spontanjournalistikk - de har blitt Breivik-junkier - og jeg syns ikke det er noe for ungene mine om jeg kan skåne dem litt til.

Jeg har fått sure kommentarer av elever i dag fordi jeg ikke syns det var nødvendig å ha rettssaken på storskjerm i samfunnsfagstimene mine i dag. Jeg rydder et kvarter av samfunnsfagøkta hver uke til saken ut skoleåret - da oppsummerer vi forrige uke, og jeg svarer på spørsmål om jeg kan. Jeg syns det er viktig å skåne ungdom også - selv om tilsynelatende "alle" vil se på det hele tiden. Jeg er glad jeg hadde avtalt skolebesøk i dag med en fryktelig spennende foredragsholder. Det skjer andre ting i verden også, jeg syns det er greit å ikke presse unger og ungdom til kontinuerlig stimulering av en så spesiell sak. Det ligger en frihet i det at jeg som lærer sier nei, tenker jeg. Det blir som når jeg aner at jentungen min ikke vil være med på et eller annet med venninnene, da sier jeg nei - du får ikke lov, og så holder hun masken overfor vennene sine fordi det var mamma som sa nei.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 19:02   #56
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg har sett litt, lest lite. Men jeg har hørt radio, og har fått med meg hovedessensen for dagen i dag. Jeg tror ikke jeg kommer til å være sånn at jeg skal ha med meg alt, men jeg kommer nok til å få med meg noe.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 19:10   #57
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg har 8.klasser i samfunnsfag og kommer til å ta opp saken med dem, men jeg legger mest vekt på rettssystemet og at de skal kjenne til begreper som brukes. Selve saken går jeg ikke mer igjennom, den er kjent for dem, men de får spørre om det de lurer på. Ikke alle har noen å snakke med hjemme. Begynte allerede forrige uke med litt begrepsgjennomgang og jeg tror det var nyttig. Ellers følger jeg med så mye jeg kan, synes det er viktig å ha god oversikt selv.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 19:13   #58
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg skåner ungene så mye jeg kan - jeg ser ikke helt hvorfor min seksåring, snart sju, trenger å få vite noe om dette i det hele tatt og så sant ikke skolen roter det til for oss så blir det ikke nyheter på han. De to eldste på 11 og 13 får sikkert med seg ting på skolen, men vi eksponerer dem ikke, og vi snakker slett ikke om det over middagsbordet.

Jeg tror det er viktig at vi foreldre snakker med barna om det som har skjedd og rettssaken. Å tro at en førsteklassing ikke får høre om dette fra lærere eller elever er å stikke hodet litt i sanden, synes jeg. Barna våre (5 og 7) fikk 22/7 tett innpå seg, men vi snakket om det som skjedde ut fra hvor gamle de var og hva de lurte på.

For oss er det naturlig at de vet at det nå skal være rettssak og litt om hva det betyr. Det betyr ikke at de trenger å høre mye, eller ofte, men vi tar det opp med jevne mellomrom for å følge med på hva de tenker på og om det er noe de lurer på.

Inntrykket mitt er at barnepsykologer og andre som har god greie på barn anbefaler sterkt at foreldrene og lærerne snakker med barna om dette.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 19:18   #59
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Vi ser på tv sammen med tiåringen nå. Han må få vite det han lurer på.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 20:55   #60
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Det ville vært rart å sensurere dette, syns jeg. Det er en utrolig viktig hendelse, og jeg syns også selve rettsprosessen her er ekstremt interessant og et virkelig forstørrelsesglass på hele rettsvesenet vårt. Jeg prøver å begrense eksponeringen, men vi rigget oss til og så supernytt sammen, og fortsetter med det. For meg er radiodekning helt tilstrekkelig.

Både 22/7 og denne rettssaken er formende for hvordan vi blir som land etterpå, tror jeg. Jeg syns de skal få informasjon nok, av meg, så jeg kan tilpasse det, til at de klarer å sette det inn i en kontekst og forholde seg til det. Nå og senere.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no