Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Rettssaken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-12, 09:58   #21
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettsaken

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg kommer nok til å følge ganske mye med, jeg tror ikke jeg klarer å la være.

Jeg også.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:05   #22
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg synes jeg må følge med litt. Jeg er samfunnsfaglærer i permisjon, og til høsten skal jeg antakelg undervise elever som kjenner saken bedre enn jeg skulle ønske de trengte å gjøre. Bygda vår hadde flere ungdommer på Utøya, både overlevende og døde.

Jeg skrudde tilfeldig på tv rett før ni og blei sittende og se, med minsten sovende på armen. Jeg var ikke forberedt på at alt fra i sommer skulle komme vellende opp igjen. Jeg mistet ingen jeg kjente, men jeg var trist og lei meg og litt utenfor meg sjøl i ukesvis. Bang. Rett tilbake.

Det er vondt, men jeg synes det er viktig å se. Jeg holder meg nok til NRK og unngår i alle fall de mer tabloide dagsavisene.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:13   #23
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg kommer til å oppdatere meg på kveldene, tror jeg, men orker ikke gjøre det når jeg er på jobb.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:19   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg følger med en del, men ikke slavisk. Denne saken interesserer meg særlig fordi jeg føler at lovverket vårt på en måte er oppe til eksamen her. I tillegg til at det er en helt grusom sak.

  Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:25   #25
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg kommer til å satse på 21-nyhetene tror jeg. Jeg vil ikke se på nyhetene om dette mens ungene er våkne, og følger ikke online med på jobb.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:28   #26
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg blir så sint! ABB klovner og raljerer, og media sluker det rått og gir ham den scenen og oppmerksomheten han ønsker seg. Skulle ønske de ikke foret trollet på denne måten, så langt synes jeg rettsaken er uverdig ofrene.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:28   #27
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rettssaken

Han påberopte seg nødrett. Og demonstrerte bare såvidt.
Jeg er positivt overrasket over at han tilsynelatende er påvirket av responsen fra publikum den gangen han tøffet seg.

  Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:32   #28
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettssaken

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg blir så sint! ABB klovner og raljerer, og media sluker det rått og gir ham den scenen og oppmerksomheten han ønsker seg. Skulle ønske de ikke foret trollet på denne måten, så langt synes jeg rettsaken er uverdig ofrene.

Hvorfor synes du rettsaken er uverdig ofrene?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:33   #29
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rettssaken

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Hvorfor synes du rettsaken er uverdig ofrene?

Rettelse: ikke selve rettssaken, men mediadekningen, den burde vært vinklet annerledes.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:36   #30
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg hadde egentlig tenkt å kun se Dagsrevyen eller 21-nyhetene på NRK og ingenting annet, men jeg har hørt litt på Alltid nyheter på mobilen i dag. Det føles feil å la være også. Jeg har imidlertid tenkt å unngå nettaviser o.l. så godt som mulig. Jeg kjenner følelsen Matilda beskriver av å være plutselig tilbake til de ukene i fjor, jeg er helt kald og klarer ikke helt å fokusere på noe annet akkurat nå.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:41   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rettssaken

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Rettelse: ikke selve rettssaken, men mediadekningen, den burde vært vinklet annerledes.

Tenker du på NRK og sånn da?

  Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:46   #32
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg kan og vil ikke følge saken direkte, men jeg kommer til å lese mye om den. Jeg tenker å lese mer enn å se.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 10:49   #33
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg har fulgt litt med på rettssaken i dag, og kjenner den fysiske uvelheten fra i sommer komme tilbake. Har sett på tv-sendingene, og synes de foreløpig har hatt en god dekning.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 11:03   #34
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rettssaken

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Tenker du på NRK og sånn da?

Tenker på tabloide oppslag på nettavisene, i all hovedsak. VG-nett og Dagbladet fråtser i tendensiøse bilder av ABB og krigsoverskrifter som tydelig er ment for å sjokkere oss mest mulig, og gir ham dermed den oppmerksomheten han ønsker seg for å kunne skape det sirkuset han har varslet. Hadde media tonet ned alt oppstyret rundt ham som person og heller omtalt ham tørt og saklig, ville han ikke fått rom nok til å utfolde seg i den grad han ønsker.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 11:06   #35
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg følger med på NRK og kommer nok til å få med meg endel- jeg kan jo ikke annet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 11:12   #36
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rettssaken

Klarer ikke holde meg unna jeg heller,satte på tv for en liten stund nå,og kjenner jeg blir kvalm av å se ABB sitte og delvis flire,delvis virke selvsikker. Jeg kommer nok til å følge med litt på tv og litt på nett,de dagene jeg ikke er på jobb,for selv om jeg ikke er personlig berørt,føler jeg et behov for å følge rettssaken likevel.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 11:20   #37
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg har sett på i formiddag og kommer nok til å følge med saken fremover. (Da først og fremst via nyhetssendinger på kveldstid.) Jeg kjenner også på det vonde fra i sommer, men jeg føler også på hvor riktig rettssaken er. Han sitter der som den verste han er, nederst på rangstigen. Når galskapen hans blir belyst og plukket fra hverandre som nå føler jeg på en måte at boblen sprekker og galskapen virkelig bevises.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 11:25   #38
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rettssaken

Jeg kommer nok til å følge med, også noe på dagtid. Men skal absolutt ikke se alt.

Så nettopp klipp fra der han påberopet seg nødrett, og må si meg enig med dem som sier at han har en overraskende feminin fremtoning.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 11:52   #39
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rettssaken

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg kommer nok til å følge ganske mye med, jeg tror ikke jeg klarer å la være.

Jeg kommer til å følge med mer enn jeg har godt av antakeligvis. Det virker kanskje tåpelig, men jeg klarer ikke å la være.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 16-04-12 kl 12:02.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 11:58   #40
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rettssaken

Og der kom tårene. Alt som trengtes var å slutte å snakke om disse brysomme døde og få fokus til noe viktig - hans egen video. Jaja.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no