Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Farge på skoene...

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-07, 11:38   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Farge på skoene...

Etter to svangerskap har jeg gått opp en skostørrelse (en halv hver gang). Og vi har ikke så mye penger for tiden. Resultatet er at jeg har svært få sko som passer! Jeg får ikke kjøpt meg billige sko heller, pga. bred lest, høy vrist osv.

Hvor viktig er det at fargen på skoene tas igjen i resten av antrekket? Hvis jeg f.eks skal ha et langt grønt skjørt med en grønn åpen skjorte til, bør toppen inni skjorta være svart hvis de eneste skoene som passer til er svarte? Eller kan toppen være f.eks brun? (Jeg skal ha et stort grønt og brunt smykke i halsen, og da hadde brun topp egentlig passet bedre. Og hvilken farge på strømpene, bruntone eller svarte?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 17:40   #2
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på skoene...

Å kom igjen! 27 har tittet på innlegget, noen må da ha en mening om dette?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 17:59   #3
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Farge på skoene...

Svarte sko går vel til det meste? Siden skjørtet er langt kan jeg ikke tenke meg at de vises noe særlig heller.

Ville forsøkt grønt/brunt i klær med svarte sko til!

  Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:01   #4
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge på skoene...

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.


Hvor viktig er det at fargen på skoene tas igjen i resten av antrekket? Hvis jeg f.eks skal ha et langt grønt skjørt med en grønn åpen skjorte til, bør toppen inni skjorta være svart hvis de eneste skoene som passer til er svarte? Eller kan toppen være f.eks brun? (Jeg skal ha et stort grønt og brunt smykke i halsen, og da hadde brun topp egentlig passet bedre. Og hvilken farge på strømpene, bruntone eller svarte?

Det jeg syntes er viktigst er at feks sko og veske går i samme farge og at du ikke mikser for mange farger av gangen.

Ang antrekket over så syntes jeg ikke helt at svarte sko og brun topp er så fint, men velger du feks en hvit topp så syntes i allefall jeg det er bedre.
Måtte da såfall hatt svarte strømper også.

Jeg ville aldri hatt på brunt og svart samtidig da dette ikke passer så bra sammen syntes jeg.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:11   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på skoene...

Hvis jeg skulle hatt svarte sko til et slikt antrekk, ville jeg nok også valgt svarte strömper. Svart er diskret og kan brukes til det meste, synes jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:12   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på skoene...

Mine føtter har også vokst. :sympatiserer:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:20   #7
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på skoene...

Noens føtter kan også krympe en størrelse etter to svangerskap. :erfart:

Når det gjelder det du spør om Acsa, så tror jeg brune sko ville passet best til antrekket ditt, sammen med en brun eller hvit topp. Og brune strømper.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:20   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge på skoene...

Jeg mener at har man svarte sko, så bør tilbehøret også være svart. Ikke brunt, men til nød andre farger. Har man brune sko er tilbehøret brunt - eller andre farger. Helst jordfarger til brunt, og mer kalde farger til svart.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:22   #9
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på skoene...

Eg syns ikkje noko om å blande svart og brunt, så eg hadde heller droppa smykket og tatt svart topp, svarte strømper og svarte sko.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:24   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på skoene...

Sko og veske i samme farge er big no no. Skoene eller veska kan ta opp noe fra et skjerf eller smykke.
Jeg syns du fint kan ha svarte sko til det antrekket, men ville prøvd å ta opp litt av fargen i noe annet, som f. eks. svarte strømper. Men har du en svart topp ville jeg nok valgt den.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:27   #11
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge på skoene...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Sko og veske i samme farge er big no no.


Ikke enig

Så lenge begge feks er i skinn, så syntes jeg det er MYE finere med brunt og brunt, enn svart og brunt feks. Kunne aldri brukt de to fargene sammen.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:28   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på skoene...

Jeg har sett, lest og tenkt, men har ikke noe ordentlig svar.

Skjønt, jeg synes brune sokker passer best til brune sko (dersom de er synlige), men at det ikke er nødvendig med svart topp for å matche svarte sko.

Dette hjalp vel ikke i det hele tatt.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:32   #13
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Farge på skoene...

Du ville ha flere svar - men hjalp det deg noe mer? Tror du har fått anbefalt de fleste sammensetningene du kan få til med: 1 grønt skjørt, 1 grønn skjorte, 1 brun tipp, 1 svart topp, 1 brunt smykke, 1 par svarte sko...

  Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:32   #14
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge på skoene...

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:33   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på skoene...

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Ikke enig

Så lenge begge feks er i skinn, så syntes jeg det er MYE finere med brunt og brunt, enn svart og brunt feks. Kunne aldri brukt de to fargene sammen.

Jeg er heller ikke så fan av svart og brunt sammen, men i dette tilfelle syns jeg det er greit, med svarte strømper. Skulle jeg hente opp en farge ville jeg ikke gjort det i veska. That's soo ten years ago!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:35   #16
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge på skoene...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg er heller ikke så fan av svart og brunt sammen, men i dette tilfelle syns jeg det er greit, med svarte strømper. Skulle jeg hente opp en farge ville jeg ikke gjort det i veska. That's soo ten years ago!


Poenget mitt var bare at jeg ikke syntes det er noe fasit. Er bedre at NOE passer sammen, enn ikke noe

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:39   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på skoene...

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Poenget mitt var bare at jeg ikke syntes det er noe fasit. Er bedre at NOE passer sammen, enn ikke noe

Ikke bli så fornærmet nå da. Vi er enige om at noe skal passe sammen, men ikke enige om detaljene. Jeg ville ikke hatt sort veske til sorte sko, så lenge det var de eneste sorte.
Jeg kunne hatt sorte sko til en brunt og grønt antrekk, så lenge jeg f. eks. hadde sorte strømper, eller et sort og brun/grønt-stripete skjerf. Eller et smykke med noe sort i.

Og nå har jeg skrevet sort så mange ganger at det ser helt teit ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 13:37   #18
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på skoene...

Takk for alle innspill, nå er jeg grunnleggende forvirret. Konklusjonen bør vel bli å droppe det kjempekule smykket mitt, og ha svart topp, svarte strømper og svarte sko, grønt skjørt og grønn skjorte. Erstatte smykket med et nøytralt (f.eks et litt røft sølvsmykke) eller et som tar igjen grønt eller svart.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 13:41   #19
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på skoene...

Jeg hadde ikke tenkt over det engang. :enkel: Selvfølgelig går svarte sko til hva som helst.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 14:30   #20
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på skoene...

Jeg er enig med glitterchick her. Å ha svarte sko og så en svart veske vil se skrekkelig... konstruert ut. Jeg skjønte det som at de svarte skoene var udiskutable. Hent heller igjen det svarte i noe annet, som strømper. Eller masse svart/mørk sminke rundt øynene :goth-fan:

Ellers er jeg tilbøyelig til å være enig med Fluke. Gi beng, og bruk de du føler er enklest tilgjengelige.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no