Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Telekiosken har nyåpna butikk her jeg bor

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-09, 23:17   #1
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Tommel ned

Telekiosken har nyåpna butikk her jeg bor

å de starta karrieren sin her i med å prøve å lure meg

Jeg spør om de har et godt tilbud til meg på en mobil som et åpningstilbud, å jada sier de(er to som ekspederer "sammen")For å få det beste tilbudet må jeg bytte abonnoment, men forsåvidt så går det fint for jeg hadde før en veldig gunstig avtale med iptelefonleverandøren min som nå er bortfallet så et nytt mobilabonnoment som er svært så gunstig vil passe meg bra.(binder da nummeret for et år)

Men da de er nyoppstartet, så har ikke betalingsterminalen kommet opp ennå så jeg måtte ta ut penger cashkontant, å siden jeg ikke bruker minibank var da planen å dra innom banken i byen på vei hjem fra legen med minstemann.

Missa banken men gikk innom Spaceworld, for å sjekke om de kanskje hadde bedre pris på telefonen å det hadde de, hele 1000 kroner sparer jeg på å kjøpe telefonen hos dem. Bestemmer meg for å kjøpe den der, med abonnomentet friprat hos telenor, men de gutta i telekiosken har da allerede bundet meg opp til et nytt abonnoment hos dem,uten min signatur og uten at jeg har betalt(greit, jeg hadde gitt dem telefonnummer og legitimasjon men der stoppet alt for jeg hadde det travelt å måtte fyke av gårde), så det hele endte opp med at jeg måtte hjem, å innom dem for å få dem til å kansellere bestillingen samt at jeg nå må tilbake til byen i morgen for å få kjøpt telefonen(som jeg kunne kjøpt i dag)

Men en ting er da bra, jeg kjøper den på det abonnmentet jeg har nå og oppgraderer til friprat for det sparer jeg på noe jeg ikke helt skjønner men samma kan det være

Men ikke nok med at de har gjort dette, de har samtidig prøvd å få meg til å betale mer for telefonen der enn hva jeg ville gjort om jeg hadde kjøpt den samme telefonen med samme abonnoment på nettbutikk.Operer butikkene og nettbutikkene virkelig med så store prisforskjeller? Det jeg hadde måtte betale i butikken hadde vært 1399 synst jeg han sa, å det jeg hadde måtte betale i nettbutikken hadde vært 699(å det var det abonnomente han hadde signet meg opp på også, så det er ikke snakk om å ha blingset der å sjekka pris på et annet abonnoment å oppgitt feil pris til meg)

Han som var den som skrev på pc og tok imot min bestilling ble knallende rød i kinna når jeg kom tilbake å sa fra om at jeg ikke kom til å kjøpe telefonen der allikevel og spurte hvordan de kunne ha endra abonnoment for meg uten min underskrift. De sa at ja, den ligger klar men vi kan bare annulere den vi, for de skjønte jo at jeg ikke kunne kjøpe den der da jeg kunne spare 1000 kroner bare på å kjøpe den hos spaceworld istedet. Tenkte ikke så mye over rødheten der og da, men skjønner jo hvorfor nå.

Hva hadde dere gjort i en slik sak? Hadde dere latt saken gå eller hadde dere tatt det opp med butikksjefen?

Helt ærlig, jeg kommer ihvertfall til å troppe opp på butikken i morgen men helt uten å være sur eller sint men jeg aksepterer ikke at noen prøver å lure meg på en slik frekk måte.Bare sånn for ordens skyld, jeg skal ikke klage på at mobilen er billigere i en annen butikk. Det jeg er forundret over er at de kan opprette et abonnoment uten min underskrift, å jeg var heller ikke klar over at det var så store forskjeller på å handle i en nettbutikk kontra en vanlig butikk(å jeg skulle egentlig bare sjekke hva det sto at den kosta på nett, ikke kjøpe den der men bare sjekke ut derfor gikk jeg inn på telekioskens sider)

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07

Sist redigert av Smurfine79 : 15-06-09 kl 23:43.
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 00:49   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telekiosken har nyåpna butikk her jeg bor,

Det er litt uklart for meg hvordan du har blitt lurt, må jeg innrømme? Det er da ditt ansvar å sjekke og sammenligne priser hos ulike forhandlere. Du kan da ikke forvente at butikken gjør den jobben for deg. Og det at ting ofte er billigere på nett enn i butikken, er da temmelig opplest og vedtatt, spør du meg.

Og hvis du har vært halvveis i en bestilling av nytt abonnement, men har løpt din vei uten å fullføre, så virker det ikke helt ulogisk at de har fullført bestillingen mens de ventet på at du skulle komme tilbake og betale, slik jeg skjønte at du opprinnelig hadde tenkt?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 01:00   #3
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telekiosken har nyåpna butikk her jeg bor,

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.


Og hvis du har vært halvveis i en bestilling av nytt abonnement, men har løpt din vei uten å fullføre, så virker det ikke helt ulogisk at de har fullført bestillingen mens de ventet på at du skulle komme tilbake og betale, slik jeg skjønte at du opprinnelig hadde tenkt?

Nei, det tenkte jeg også
For å spare tid, både deres egen og din, når du kom tilbake - som du helt klart ga uttrykk for at du ville - har de fylt ut skjemaet på forhånd, og en slik tankegang skjønner jeg veldig godt, for sånn tenkte jeg også da jeg jobbet i butikk.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 07:21   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telekiosken har nyåpna butikk her jeg bor

Jeg skjønner ikke helt problemet. Det er jo ditt ansvar å sjekke priser, for ja, det er stor forskjell fra butikk til butikk og fra butikk til nettbutikker. Sålenge det gikk helt fint å få fjernet den bindingen så ser jeg ikke helt hva du skal klage på?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 08:37   #5
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telekiosken har nyåpna butikk her jeg bor,

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er litt uklart for meg hvordan du har blitt lurt, må jeg innrømme? Det er da ditt ansvar å sjekke og sammenligne priser hos ulike forhandlere. Du kan da ikke forvente at butikken gjør den jobben for deg. Og det at ting ofte er billigere på nett enn i butikken, er da temmelig opplest og vedtatt, spør du meg.

Og hvis du har vært halvveis i en bestilling av nytt abonnement, men har løpt din vei uten å fullføre, så virker det ikke helt ulogisk at de har fullført bestillingen mens de ventet på at du skulle komme tilbake og betale, slik jeg skjønte at du opprinnelig hadde tenkt?

Det jeg sa var at jeg kommer innom senere med penger(visste ikke før da at de ikke hadde betalingsterminal)men jeg skrev ikke under noenting og jeg betalte ingenting, så at de ordnet et abonnoment uten min underskkrift synst jeg er merkelig. Dårlig formulert av meg i går kveld, jeg ble vel ikke forsøkt lurt, men vet ikke helt hva jeg skal kalle de når de for det første lager dette abonnomentet uten min underskrift, samt at jeg senere ser på deres egne sider at den koster hele 700 mindre med samme abonnoment når jeg søker opp dette på nett(å dette uten å gå inn i nettbutikk for å handle, kun for å sjekke priser) men som sagt jeg visste ikke at de opererte med så store prisforskjeller på nettbutikk og vanlig. Men nå vet jeg det til en annen gang

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 08:40   #6
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telekiosken har nyåpna butikk her jeg bor

Jeg syns det er rart at de opererer med så forskjellige priser på nett og i butikk. Hadde nok følt meg lurt om jeg hadde kjøpt en vare, for så å oppdage i ettertid at varen var mye rimeligere i butikkens nettbutikk uten at de hadde opplyst meg om det. Mulig det ikke er ulovlig, men litt råttent gjort syns jeg det er.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 08:42   #7
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telekiosken har nyåpna butikk her jeg bor

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

Bare sånn for ordens skyld, jeg skal ikke klage på at mobilen er billigere i en annen butikk. Det jeg er forundret over er at de kan opprette et abonnoment uten min underskrift, å jeg var heller ikke klar over at det var så store forskjeller på å handle i en nettbutikk kontra en vanlig butikk(å jeg skulle egentlig bare sjekke hva det sto at den kosta på nett, ikke kjøpe den der men bare sjekke ut derfor gikk jeg inn på telekioskens sider)

men igjen, når jeg sjekka på spaceworld sine sider så kosta jo telefonen mer der enn hva den gjør i butikken så jeg detter litt ut. Men har bare tenkt å gå ned å spørre hva de egentlig mente i går, å spørre om prisforskjellen Så da finner jeg jo ut om jeg har rett i slik jeg tenker eller ikke

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 08:43   #8
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Telekiosken har nyåpna butikk her jeg bor,

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Nei, det tenkte jeg også
For å spare tid, både deres egen og din, når du kom tilbake - som du helt klart ga uttrykk for at du ville - har de fylt ut skjemaet på forhånd, og en slik tankegang skjønner jeg veldig godt, for sånn tenkte jeg også da jeg jobbet i butikk.

Å fylle ut skjema og fullføre en bestilling er vel såvidt meg bekjent to vidt forskjellige ting?

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 08:49   #9
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Telekiosken har nyåpna butikk her jeg bor

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Jeg syns det er rart at de opererer med så forskjellige priser på nett og i butikk. Hadde nok følt meg lurt om jeg hadde kjøpt en vare, for så å oppdage i ettertid at varen var mye rimeligere i butikkens nettbutikk uten at de hadde opplyst meg om det. Mulig det ikke er ulovlig, men litt råttent gjort syns jeg det er.


Sånn gjør flere også. Vi var i vinter og så på tv på Elkjøp. Jeg hadde sjekket nettet først for å se utvalget. Da vi kom i butikken viste det seg at tv'en vi var interessert i, kostet kr. 2000,- mer i butikk enn på nett. Vi fikk prutet den ned. De hadde ikke tv'en inne, men vi bestilte den. Vel hjemme gikk jeg på nett og fant tv'en 1500 billigere et annet sted (enn den prisen vi prutet den ned til). Bestilte der og avbestilte hos Elkjøp.

Moralen er; sjekk priser på nett før du kjøper. Man kan spare MYE på det.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 09:17   #10
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Telekiosken har nyåpna butikk her jeg bor

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Moralen er; sjekk priser på nett før du kjøper. Man kan spare MYE på det.

Jepp, bruk prisguide.no!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 09:45   #11
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Telekiosken har nyåpna butikk her jeg bor

Du kunne jo fint avbryte kjøpet, så jeg skjønner ikke hva du mener med lurt.

Og at det er store forskjeller i priser butikker imellom og mellom vanlig butikk og nettbutikk er vanlig ja.

Jeg hadde ikke gidda å gått tilbake, men gått og kjøpt telefonen i den andre butikken og gleda meg over hvor mye penger jeg sparte.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no