Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

20-minutterstråden - fra bunnen

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-09, 22:17   #1
Alhelí
Fullverdig medlem
 
Alhelí sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 44
Alhelí har et hav av muligheter foran seg
Standard

20-minutterstråden - fra bunnen

Hverdagen slår meg i huet og magan hver dag med utfordringen: Hva skal jeg lage til middag? Som kresne unger liker? Som jeg liker? Som ikke tar mer enn en bitteliten halvtime å lage? Som ikke inneholder hel- eller halvfabrikata? Mao middag fra bunnen av smekket sammen på no time? Hva er ditt stalltips og sikkerstikk?

Hjææælp....

__________________
Er du innstilt på å ta til takke med det nest beste, er det nettopp hva du får...
Alhelí er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:19   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Kyllingfileter i biter og grønnsaker i stekepanna - gulrot, løk, paprika, hvirløk, sukkererter, sellerirot eller hva vi nå har.
1 pakke matfløte (heller over kjøttet og grønnsakene) og indisk krydder, salt, pepper og det jeg finner i krydderhylla (ja, ikke kardemomme da..)
Ris.

Ferdig på maks 15 minutter.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:24   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Kyllingkjøttdeig stekes, krydres med litt salt, pepper, spisskumin, litt crème fraîche og ha oppi boks med ferdigkokte kikerter eller bønner. Kok opp vann og hell over couscous som har en smørklatt, noen rosiner og kanel. Ferdig. Tar under 20 minutter.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:25   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Jeg tror vi aldri bruker mer enn 20 minutter på middagslaging.

-fiskesuppe
-tomatsuppe
-pizza
-stekt ris
-kjøttboller m/rotmos
-fisk i folie
-kyllingfrikasse

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:26   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Wok.
Smikk-smakk-ferdig.

Lag kjøttkaker i store porsjoner, frys ned i porsjonspakker; da kan det taes ut av frysen den morgenen du skal ha det til middag, og da er alt som trengs saus og poteter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:26   #6
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Bake kyllingfiletar i ovnen (med olje og valfritt krydder på toppen). Steik/wok ønska grønnsaker (minimum 6 sortar) og (ferdigkokt) ris saman.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:29   #7
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Noen av våre hurtigmiddag-gjengangere:

1) Fiskeburgere med grove steinbitkaker eller noe annet godt. Grove hamburger-brød. Server med rødbeter, purreløk og majones. Kjepegodt, kjempekjapt og ikke så helt galt sunt heller.

Når jeg tenker etter er vel fiskekakene og hamburgerbrødene helfabrikata så det holder, men det går jo an å lage selv en dag man har god tid, og ha klart i fryseren ...

2) Pensle laksefileter med teriyakisaus, legg dem i ildfast form, stek på 200 grader i 20 minutter. (Bruker 30 minutter hvis filetene er frosne) Server med wokede grønnsaker, ris og raita.

3) Wok med strimlet kylling eller svin og grønnsaker. Servert med ris.

4) Wraps med spekeskinke, avokado, kesam, ruccula og cherrytomater. Serveres kaldt. Lynraskt og godt.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 22:57   #8
Alhelí
Fullverdig medlem
 
Alhelí sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 44
Alhelí har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Veldig glad for engasjementet!

Hm... Kanskje jeg rett og slett skal overtale meg selv til å bruke en halv time her og nå på å bestemme ukens middagsmeny, i stedet for omtrent like lang tid hver dag?

Men hvordan lager jeg tomatsuppe på tyve minutter? Her må det være trollkjerringer ute og fllyr... Opplys meg gjerne!

__________________
Er du innstilt på å ta til takke med det nest beste, er det nettopp hva du får...
Alhelí er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 23:03   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Tomatsuppe på mindre enn 20 min:

Smelt smør (2 ss?), tilsett hvetemel (2 ss?) på samme måte som man starter en hvit saus, tilsett en boks med tomatpuré og hiv på kokende vann (fra vannkoker). Dump oppi makaroni og egg (hvis du liker hardkokte egg i suppen). Salt og pepper etter smak. Koke til makaroni (og egg) er ferdigkokt. Vi har oppi timian også.

(Mengden smør og hvetemel avgjør hvor MYE suppe det blir. Vi pleier å gå ut fra 2 ss her og 2 ss der.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 23:05   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Mitt eneste tips er å gjøre klart så mye som mulig kvelden i forveien. Skjære opp grønnsaker, f.eks.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 23:43   #11
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg tror vi aldri bruker mer enn 20 minutter på middagslaging.

-fiskesuppe
-tomatsuppe
-pizza
-stekt ris
-kjøttboller m/rotmos
-fisk i folie
-kyllingfrikasse

Pizza på 20 minutter? Lage bunner på forhånd og ha i fryseren da, regner jeg med?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 05:19   #12
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

En av mine faste gjengangere:

* Pasta med tomatsaus

-hiv på pastavannet. Når pastaen er ferdig, er alt det andre ferdig hos meg.
-fres hvitløk og chili (finhakket) i olje i en kaserolle. Skal ikke bli brunt.
-tilsett bokstomat
-smak til med sukker, salt, pepper og eventuelt syre (sitron, balsamico...), og noe grønt. Jeg bruker timian, det passer perfekt for min smak. La putre på lav varme.
- Mitt tips til tilbehør: steik bacon lett sammen med gultrot og løk. Jeg bruker ostehøvla gulrot og store løkbiter. Her kan man bruke det man liker.
-server! Passer godt med salat og brød etter egne preferanser.

__________________
Batman januar 2004.
Bulldosern mai 2009

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 06:46   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Pizza på 20 minutter? Lage bunner på forhånd og ha i fryseren da, regner jeg med?

Nei, det er sånn vi lager pizza på 10 minutter.

Det tar 5 minutter å lage en deig + pynte den. Deigen heves ikke. Mens man lager deig og pynter pizzaen så blir ovnen varm. Stekes i 15 min.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 08:03   #14
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Linsepure lager seg selv på tyve minutter. 0,5 liter linser kokes i 1 liter vann+buljong. Kok i ca tyve minutter, og mos med stavmikser om du ønsker. Har du ferdigkokte kikerter, så kan de også kokes opp litt, helles av, tilsettes en fløteskvett, litt smør, salt/pepper, og moses med stavmikser. Begge deler er kjempegodt til kylling og svin.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 10:10   #15
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Det er sjelden middagslagingen tar mer enn tyve minutter her i huset også. Dersom vi skal ha noe som tar lag tid, lager vi det kvelden eller dagen i forveien. Jeg synes det er helt genialt med gryteretter og ovnsretter, som lages helt klar og bare settes i ovnen når vi kommer hjem.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 10:46   #16
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Må følge med her

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 14:25   #17
Mamma27
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 7
Mamma27 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Tror jeg må følge med i denne tråden.

Mamma27 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 14:40   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.157
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

1) Frosne laksefileter (med smør, salt og krydder på) i ovnen på høy varme er ferdige på maks tyve minutter. Pasta og brokkoli koker du ferdig mens laksen står i ovnen, og så serveres det med pesto. Vil du heller ha ris til, så sett på den med det samme du kommer inn døren, den bruker 20-30 min avhengig av hvor hvit den er. (Vi bruker bare brun basmati-ris.)

2) Hvis du har tre minutter om morgenen: Skjær fersk laksefilet i biter og ha i en skål eller ziploc-pose sammen med en halv flaske teriyakisaus (står sammen med soyasaus i butikken) og sett i kjøleskapet. Når du kommer hjem, heller du dette i en ildfast form som er stor nok til at bitene ikke ligger oppå hverandre, drysser tett med sesamfrø oppå og setter i ovnen på 225 grader. Det tar kanskje ti minutter før det er ferdig, så ris eller pasta bør settes i gang først. Brokkoli og tomater til, f.eks.

3) Sett på ris. Smelt en god klump smør i stor stekepanne, press 4-5 hvitløkbåter oppi og la det surre på ganske lav varme mens du skjærer kyllingfilet i biter. Ha kyllingen i stekepannen og skru opp varmen til ganske varmt, rør/snu bitene til alle er litt stekt på alle sider. Ha i et par never cashewnøtter, dryss på en ts havsalt, press en sitron og hell over, rør rundt. Sett på lokk, skru ned varmen og kok brokkoli mens ris og kylling gjør seg ferdig. Dette er antagelig favorittretten til Poden hvis man ser bort fra pølser og sånt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:37   #19
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Jeg må jo være innmari treig på kjøkkenet jeg da? Flere ting som er nevnt her som jeg ikke hadde klart på 20 minutter. F.eks Pizza, gryterett etc. Retter med masse oppkutta grønnsaker i? Da må man kutte opp dagen før, ellers sprenges mitt tidskjema fort. Til tross for at vi har gasskomfyr så tar det noen minutter før vannet koker, noen minutter å skjære opp, dekke på, vaske underveis etc. Så hos oss går minuttene fort, og ofte blir det 30 +

Mitt tips er å lage stor gryte med pastasaus og fryse ned i porsjoner. Kan brukes til pasta og lasagne og smaker bedre enn saus på glass.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:38   #20
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: 20-minutterstråden - fra bunnen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

1) Frosne laksefileter (med smør, salt og krydder på) i ovnen på høy varme er ferdige på maks tyve minutter. Pasta og brokkoli koker du ferdig mens laksen står i ovnen, og så serveres det med pesto. Vil du heller ha ris til, så sett på den med det samme du kommer inn døren, den bruker 20-30 min avhengig av hvor hvit den er. (Vi bruker bare brun basmati-ris.)

2) Hvis du har tre minutter om morgenen: Skjær fersk laksefilet i biter og ha i en skål eller ziploc-pose sammen med en halv flaske teriyakisaus (står sammen med soyasaus i butikken) og sett i kjøleskapet. Når du kommer hjem, heller du dette i en ildfast form som er stor nok til at bitene ikke ligger oppå hverandre, drysser tett med sesamfrø oppå og setter i ovnen på 225 grader. Det tar kanskje ti minutter før det er ferdig, så ris eller pasta bør settes i gang først. Brokkoli og tomater til, f.eks.

3) Sett på ris. Smelt en god klump smør i stor stekepanne, press 4-5 hvitløkbåter oppi og la det surre på ganske lav varme mens du skjærer kyllingfilet i biter. Ha kyllingen i stekepannen og skru opp varmen til ganske varmt, rør/snu bitene til alle er litt stekt på alle sider. Ha i et par never cashewnøtter, dryss på en ts havsalt, press en sitron og hell over, rør rundt. Sett på lokk, skru ned varmen og kok brokkoli mens ris og kylling gjør seg ferdig. Dette er antagelig favorittretten til Poden hvis man ser bort fra pølser og sånt.

Supre tips skilpadda!

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no