Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å legge ut bilder på åpent forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-08, 14:41   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å legge ut bilder på åpent forum

Dere med litt eldre barn, altså eldre en to-tre år, spør dere barna på forhånd om det er greit at dere legger ut bilder av de? Jeg er litt usikker på hva jeg mener om denne saken, for selv om man forklarer i det vide og det breie, har en fire-fem-seks-syv-åtte-ni-(osv)-åring ikke begrep om hva det egentlig innebærer.

Jeg reagerer ikke sterkt på bilder av andres unger, altså, legger tidvis ut bilder selv, men aldri på åpent forum. Jeg spør ikke eldstemann om lov heller, men fjerner bildene etter en stund. Jeg reagerer derimot litt mer hvis foreldrene aldri legger ut bilder av seg selv, bare av barna, med begrunnelsen at de foretrekker å være anonyme. Eller bilder av hele familien, hvor bare barna vises, og foreldrenes ansikter er fjernet / sladdet.

Synes også det er forskjeller mellom å legge ut bilder av babyer og litt eldre barn.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:45   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Tenker litt det samme som deg, og er forsiktig med begge deler.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:46   #3
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Som du sier selv, barna forstår jo ikke hva det innebærer selv om de begynner å bli noen år. Godt spørsmål du har der egentlig.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:50   #4
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Jeg er konsekvent på at jeg ikke legger ut bilder av hverken oss voksne eller de små på nettet jeg. Jeg vil nok ikke gjøre det når barna blir eldre heller. Da kan det bli vanskelig å forklare hvorfor de selv må være forsiktige når de begynner å bevege seg ute på forskjellige nettsider selv.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:53   #5
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Sitat:

Jeg reagerer derimot litt mer hvis foreldrene aldri legger ut bilder av seg selv, bare av barna, med begrunnelsen at de foretrekker å være anonyme.

Veldig enig.

Jeg har tidligere lagt ut bilder av både meg selv og barna på andre fora. Men jeg er en smule mer reservert nå. Det er så mye dritt der ute, og etter å ha sett en episode av *husker ikke navnet på serien* der en jæ*** zoomet inn på et bilde, og fant info ut fra det, ble jeg enda mer skeptisk. *lettpåvirkelig*

Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:54   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

der en jæ***

En jærbu?
De er fæle der, ja.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:56   #7
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Jeg har til dags dato ikke lagt ut bilder av noen uten deres godkjenning.
Babyer med foreldrenes godkjenning.
Jo, forresten: Bikkjene har jeg ikke spurt.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:57   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jo, forresten: Bikkjene har jeg ikke spurt.

Herregud. Tenk om noen kjenner de igjen...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:59   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Jeg legger ikke ut bilder av Vesla på åpent forum. Jeg syns ikke det er riktig å eksponere henne slik så lenge hun selv ikke er i stand til å forstå hva det innebærer at hun eksponeres på åpent nett. Hvis jeg hadde spurt henne hadde hun sikkert blitt henrykt, men hun er for liten til å forstå hva det innebærer. Dessuten vil jeg helst beholde både min egen og hennes anonymitet.

Men jeg har lagt ut bilde av meg selv ved et par anledninger og fjernet dem raskt igjen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:59   #10
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Opprinnelig lagt inn av Sitron

En jærbu?
De er fæle der, ja.

Ja, huff. sør-vestlendinger er skumle skapninger.




Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 15:04   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

En jærbu?
De er fæle der, ja.



Jeg er forsiktg med å legge ut bilder, men lurer på om det er mer av latskap enn av bekymring.:

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal være redd for om jeg legger ut et bilde av familien på et åpent nettsted?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 15:05   #12
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Herregud. Tenk om noen kjenner de igjen...

Det har faktisk skjedd. Eldste er litt "kjent" kan man si.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 15:07   #13
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Jeg gjør det ikke, først og fremst fordi jeg har jobbet en del med hva barn og ungdom gjør på nett og dermed ønsker å skape en holdning til hva som er greit og hvilke konsekvenser som kan oppstå. Jeg lurer litt på hvordan enkelte dokumenterer hele oppveksten med bilder på nett har tenkt å argumentere dersom de ikke er komfortable med at avkommet fortsetter med det samme - bare på deiligst.no.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 15:08   #14
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.


Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal være redd for om jeg legger ut et bilde av familien på et åpent nettsted?

Jeg er verken redd pedofile eller å bli gjenkjent av venner/familie. Jeg vet bare ikke om det er greit for ungenes del. Kasia er inne på det hun også. Avgjørelsen om å eksponere seg på internett bør kanskje være opp til barnet selv.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 15:11   #15
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.



Jeg er forsiktg med å legge ut bilder, men lurer på om det er mer av latskap enn av bekymring.:

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal være redd for om jeg legger ut et bilde av familien på et åpent nettsted?

Tenkt scenario:

Kirsebær rusler stillferdig rundt i hagen og vanner blomster og kirsebærtrær. Plustselig dukker det opp HORDER av kvinner og barn som hyler - begeistret eller sint alt ettersom - "Der er hun! Der er hun! Det er virkelig henne! Kirsebær fra FP!". Og så bare baller det på seg med paparazzier i buskene og man må få hemmelig telefonnummer, huset og hagen med kirsebærtrærne må selges og hva_har_du?

Skummelt hva?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 15:12   #16
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.530
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det har faktisk skjedd. Eldste er litt "kjent" kan man si.

Endelig har vi en kjendis på FP!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 15:13   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er verken redd pedofile eller å bli gjenkjent av venner/familie. Jeg vet bare ikke om det er greit for ungenes del. Kasia er inne på det hun også. Avgjørelsen om å eksponere seg på internett bør kanskje være opp til barnet selv.


Ja, det er jeg jo enig i. Jeg legger ikke ut bilder av Stesnuppa, og etter poden fyllte 2 har jeg ikke lagt ut noe særlig av han heller, tror jeg.
Jeg har bare ikke vært helt sikker på hva grunene er til det.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 15:42   #18
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Jeg både spør og tar en egen vurdering.
Av de eldste pleier jeg ikke så ofte å legge ut ferske bilder. Altså ser man mest "gamle" bilder av dem.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 16:10   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Jeg legger kun ut så langt opp som jeg kan komme, altså ikke åpent. Dog har vi blogg, og der legges det bilder ut om ungene synes at det er greit.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 16:14   #20
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å legge ut bilder på åpent forum

Nå er Snuppa blitt 3 år, og jeg merker nå at jeg er mye mere forsiktig. Hvis jeg legger ut bilde, så er det for en veldig kort stund. Men nå er hun ikke så gammel. Hadde hun vært en del eldre hadde jeg ikke gjort det.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no