Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[spinoff: Barbiefilmen] Lekte du med Barbie da du var barn? Og hva med barna dine?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-23, 11:07   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.698
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[spinoff: Barbiefilmen] Lekte du med Barbie da du var barn? Og hva med barna dine?

Legger den her siden det er spinofftråd fra filmen, men den må gjerne flyttes.

Jeg må innrømme at jeg ikke egentlig har noe forhold til Barbie, jeg lekte aldri med Barbiedukker som barn, heller ikke andre, tilsvarende dukker. Ikke fordi jeg ikke fikk, jeg hadde sikkert fått om jeg ønsket meg det, men jeg hadde ikke interessen. Jeg lekte masse med dukker men det var bare med babydukker, som jeg stelte, og lekte at var mitt eget barn. Hadde vogn, stellebord, badebalje etc, og masse klær, men akkurat Barbie fenget meg aldri. Når venninner ville leke med Barbie, hvis vi var hjemme hos dem, så følte jeg meg alltid litt utenfor. Jeg skjønte ikke helt hvordan leken skulle foregå, ut over å kle av og på dukkene de ulike antrekkene, noe jeg fort ble lei. Så selv om jeg sikkert kunne hatt glede av filmen (har ikke sett den), så vekker det ingen form for nostagli eller barndomsminner for min del. Barna mine har heller aldri brydd seg om Barbie (eller Bratz eller hva som har vært på moten av den slags). De har fått diverse i gave, men det har aldri blitt lekt med, så jeg har ingen minner eller nostalgifølelse på barnas vegne heller.

Men mitt inntrykk er at de aller fleste jenter, i alle fall i min generasjon, lekte med, og ønsket seg Barbiedukker og tilbehør da de var barn. Så nå ble jeg litt nysgjerrig på hva slags forhold dere andre har til Barbie. Nostalgi, eller noe "de andre" holdt på med? Var det noe du ønsket deg, men aldri fikk, fra dine idealistiske 68'er-foreldre? Eller hadde du masse greier, designet klær, klippet hår og holdt på i timevis på rommet? Hva er dine Barbie-minner? Og er det noe ungene dine har vært opptatt av?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no