Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Alternativer til ullundertøy?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-08, 18:57   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Alternativer til ullundertøy?

Jeg fikk omtrent hetta av hvordan sauene som er i prod. av merinoull har det, så derfor er jeg på jakt etter alternativer til ull. Finnes det ok superundertøy til barn?

  Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 19:02   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til ullundertøy?

11-åringen min blånekter å bruke ull, så han har bare superundertøy.

Det beste er fra Helly-Hansen, men jeg vet ikke hvor små størrelser det kommer i. Ellers så jeg noe hos Bogerud tekstil her om dagen, ned i størrelse 2 år.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 19:03   #3
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alternativer til ullundertøy?

Devold??? Det er da superundertøy. Men for å være ærlig så er jeg sannelig ikke sikker på hva dette er laget av....
Vet bare at det er veldig gode klær!! Eldtstesnuppa hyler over ullundertøy, for de kløøøøør!!!!! Devold er dermed hennes favoritt!!!
Likeens Stillongs sitt undertøy. Men de er produsert av Devold..

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 19:19   #4
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.021
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alternativer til ullundertøy?

Det går vel an å bruke ull fra produsenter som ikke får ulla fra Australia? New Zealand har vel sluttet med mulesing. Skriv en mail til produsentene for å høre hvor ulla er produsert, og under hvilke forhold. H&M har for eksempel gått ut med at de ikke bruker ull fra Australia på grunn av forholdene der.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 19:24   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til ullundertøy?

Jeg så forresten en artikkel i en nettavis idag, om at Janus byttet produsenter for to måneder siden, og nå ikke bruker australsk ull.

Stillongs er vel ull? Og det meste fra Devold er også ull, evt. ull med polyester-innside.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 19:37   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til ullundertøy?

Jeg har lett omtrent over alt og spurt på det meste av sportsbutikker både her på stedet og i byen har jeg ikke funnet noe godt superundertøy i små størrelser. Devold har ull i alt det jeg har sett.

Det du kan gjøre er å høre med produsenter hvor de får ull fra. Det å strikke ullundertøy av norsk ullgarn er jo også en mulighet for de som er flinke til sånt.

Er det å kjøpe brukt et alternativ? Jeg for min del vil nok sjekke grundig når jeg skal kjøpe nytt, men jeg tenker at brukte ullklær allerede er kjøpt og da er det mer positivt å bruke det videre selv om det skulle være fra Australia enn om det skulle kastes.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:05   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alternativer til ullundertøy?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har lett omtrent over alt og spurt på det meste av sportsbutikker både her på stedet og i byen har jeg ikke funnet noe godt superundertøy i små størrelser. Devold har ull i alt det jeg har sett.

Det du kan gjøre er å høre med produsenter hvor de får ull fra. Det å strikke ullundertøy av norsk ullgarn er jo også en mulighet for de som er flinke til sånt.

Er det å kjøpe brukt et alternativ? Jeg for min del vil nok sjekke grundig når jeg skal kjøpe nytt, men jeg tenker at brukte ullklær allerede er kjøpt og da er det mer positivt å bruke det videre selv om det skulle være fra Australia enn om det skulle kastes.

Den tanken har faktisk streifet meg også. Den ulla vi har slites ut, og så skal det nok sjekkes ut nøye før man kjøper nytt - hvor ulla kommer fra ja.

  Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:32   #8
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Alternativer til ullundertøy?

Devold bruker Merino ull i alle sine undertøyplagg. Noen som vet om deres merinoull kommer fra Australia? Står ikke noe om hvor det kommer fra på siden deres..

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 09:10   #9
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alternativer til ullundertøy?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har lett omtrent over alt og spurt på det meste av sportsbutikker både her på stedet og i byen har jeg ikke funnet noe godt superundertøy i små størrelser. Devold har ull i alt det jeg har sett.

Da må du lete bedre. Superundertøy til barn får du blant annet på Wistex (merke Gaupa, knallbra). Så har HH en del som forhandles gjennom sportsbutikker, men vi liker ikke det så godt fordi plaggene er alt for vide. Undertøy skal jo være tettsittende. Ellers har Europris faktisk veldig bra supernundertøy.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no