Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Snapkart. Hvorfor?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-20, 12:15   #1
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snapkart. Hvorfor?

Etter siste oppdatering på snap ligger snapkartet lettere tilgjengelig og jeg klikket meg inn dit, og får detaljert informasjon om hvor mange av mine venner befinner seg akkurat nå.
Jeg har aldri aktivert tjenesten, og greier ikke å finne en god grunn til at jeg skal la verden vite hvor jeg er til en hver tid.
Har du snapkart på, og har du noen gode grunner jeg ikke har tenkt på om hvorfor man har dette aktivert?

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 12:23   #2
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Jeg har ikke snapkart på.
Jeg har av og til krevd at storebror har det på hvis han er steder jeg synes det er sånn passende at han er.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 12:25   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Jeg har det på for noen, de som har tilgang vet stort sett hvor jeg er uansett. (det dreier seg om barna, kjæresten, niesen min og de nærmeste vennene mine). Det er ikke noen annen grunn enn at det ikke er spesielt viktig for meg å la være.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 12:26   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Jeg er ikke synlig på snapkartet, men minsten er det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 12:33   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Jeg har ikke aktivert, og ser ikke hensikten med det for meg. Men hadde likt å kunne se barna der om de var der

Ganske kjedelig å se innom kartet nå om dagen da. Alle er jo bare hjemme eller på jobb.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 12:35   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Jeg har det ikke på. Jeg har bedt ungene ha det av, særlig når de er med venner. Dette først og fremst av to grunner. Det ene er at det kan føre til unødvendige vonde følelser når man ser at venner er samlet et sted, uten at en selv er med. Når du ser at dine gode venninner Hilde, Tove og Trine er sammen på Starbucks, uten at de har sagt fra til deg (man ser jo ikke av snapkartet at de tilfeldigvis snublet over hverandre på fortauet, og stakk inn dit for å snakke videre da det begynte å regne). At kompisene er samlet i kjellerstua hos Einar, uten at du er kontaktet. En bursdagsfeiring ikke alle er invitert i. Alle forstår at det må være lov, i en vennegjeng, å bare henge med den ene eller den andre, eller to av dem, uten at man alltid må være alle. Men likevel kan det være ganske sårt når man får det rett i fleisen på den måten. Det andre er de gangene flere ungdommer er samlet i et hus, på en hytte eller på telttur i skogen, og alle vennene kommer trekkende, fordi de skjønner at "det er der det skjer", og deretter venners venner, og plutselig har du en hotspot der det egentlig bare skulle være en rolig vennekveld.

For min egen del hender det at jeg vil ha ro der jeg er. Hvis jeg f.eks er en tur i Oslo, på besøk hos faren min, så vil jeg helst ikke bli kontaktet av nære og fjerne venner som også bor der, og som lurer på om vi kan treffes, ta en kaffe e.l. Fordi jeg har begrenset med tid, og vil fokusere på den jeg besøker. Andre ganger vil jeg besøke en venninne der, og da er det helt greit om faren min ikke vet om det, så slipper han å bli lei seg for at jeg ikke tar meg tid til å treffe han den gangen. Og sånn ellers ser jeg ikke behovet.

Det kan være tilfeller hvor jeg tenker det hadde vært praktisk om jeg kunne se på snapkartet hvor mine var, og man kan selvsagt velge i innstillinger hvem som skal se det og ikke. Men det er vanskelig å huske å gå inn og endre disse innstillingene til stadighet. Vi får finne ut hvor de er på andre måter, eller bare stole på at de er der de sier at de er. Jeg ønsker heller ikke å ha muligheten til å følge alle bevegelser de gjør, de skal få lov til å ha noen hemmeligheter også. Så ha det av, er regelen her. Enkelt og greit.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-11-20 kl 13:10.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 12:37   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Mitt er på, fordi jeg synes det er gøy å se hvor folk er på ferier og slikt og bryr meg ikke om at folk ser hvor jeg er. Er ikke så opptatt av personvern for min egen del...
Jeg ser godt My sine poeng mht å bli spurt av andre når man er steder, men slik er det ikke for meg. Og jeg har sørget for at Junior sitt kart er skrudd av.

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 06-11-20 kl 12:43.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 12:38   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Det som Pelle sa.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 12:58   #9
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Jeg har på snapkartet, men det er bare tre av kontaktene mine som kan se hvor jeg er. Kjæresten, eldste sønn og ei venninne.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 12:59   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Jeg har snapkart. Ser de som har latt meg se. Tror ikke noen ser meg. Muligens min mor. Må sjekke. Jeg synes det er moro. En gang oppdaget jeg en gammel venn på samme flyplass og samme gate som vi var på.
Kan også sporadisk sjekke hvor langt unna ungene er så slipper de at jeg ringer og spør.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 13:02   #11
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Skulle ønske unga hadde på.
Jeg har på, men bare de få vennene ser det mener jeg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 13:07   #12
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Jeg har det ikke på, ser ingen grunn til å ha det heller.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 13:31   #13
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Jeg har det på, og ungene har det på. Jeg har bare folk jeg omgås i hverdagen på snap (ikke gamle barneskolevenner og periferie naboer osv). Det er ikke hemmelig for dem hvor jeg er.

Ungene mine er gamle 17 og 19 år og de får velge selv, men jeg syns det er ekstremt praktisk at jeg vet hvor de er til enhver tid. Særlig på natta og sånn i helgene.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 13:35   #14
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ungene mine er gamle 17 og 19 år og de får velge selv, men jeg syns det er ekstremt praktisk at jeg vet hvor de er til enhver tid. Særlig på natta og sånn i helgene.

Åvv jess. Mine er 21 og 19 og det er fint for meg å kunne sjekke hvis jeg skulle trenge det. Det har kanskje skjedd et par ganger siden kartet kom.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 13:35   #15
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Har ikke. Vil ikke være tilgjengelig eller bli holdt oversikt over.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 15:45   #16
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 765
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Har ikke min på.
Minsten har på - men da vises den bare for meg. Praktisk for min del.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 15:59   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Jeg har det på for noen få. De som jeg selv kan se. Jeg synes det er gøy, men bruker det ikke hyppig. Tidligere så jeg barna der og det var nyttig. Nå kan jeg kun tvinge yngste og han er jo bare hjemme omtrent. Jeg har et par ganger bedt eldste ha det på når jeg skal hente ham på fremmed sted, slik at vi fant hverandre. Det har nemlig vist seg et par ganger at jeg kjører feil eller han har forklart dårlig hvor han er.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 16:09   #18
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Mitt er på, fordi jeg synes det er gøy å se hvor folk er på ferier og slikt og bryr meg ikke om at folk ser hvor jeg er. Er ikke så opptatt av personvern for min egen del...
Jeg ser godt My sine poeng mht å bli spurt av andre når man er steder, men slik er det ikke for meg. Og jeg har sørget for at Junior sitt kart er skrudd av.

Jeg bryr meg heller ikke så mye om noen ser hvor jeg er. Og så har jeg sagt til Poden at jeg vil han skal ha det på så jeg kan se hvor han er, og da tenker jeg at da bør jeg ha mitt på også.

Det negative er jo at det spiser batteri på mobilen.

Ellers anbefaler jeg ikke at man har det på om man planlegger å lyve om hvor man er.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-20, 16:42   #19
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Jeg har på kartet for venner. Ungene har på for oss foreldre, det er selvvalgt. Yngste har valget om å ha på eller at jeg kan sende meldinger for å høre hvor han er. Eldste slo av kartet når hun ble 18 år, men har slått det på igjen nå når hun er på folkehøgskole. Veldig kjekt for oss å følge med på hvor de er når de er på tur

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-20, 01:25   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snapkart. Hvorfor?

Jeg har det på for noen ytterst få, ut fra tanken om at hvis jeg blir kidnappet så kan de se hvor mobilen min er.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no