Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates kjoler

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Faller monarkiet før Ingrid Alexandra blir dronning?
Ja 19 26,39%
Nei 53 73,61%
Deltakere: 72. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-18, 19:04   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates kjoler

Allerede første dag av statsbesøket ble sakene i "folkets" avis VG om statsbesøket av William og Kate skjøvet ned under en oppdatering om Farmen.

Jeg vokste opp med at kjendis- og damebladenes forsider var reservert Dianas kjoler og tragiske kjærlighetsliv, kun avløst av prinsesse Stephanie av Monaccos siste skandale.

Av nysgjerrighet gikk jeg inn på seher.no for å se hvordan det så ut der. Samme greiene! Farmen og andre folk jeg ikke vet hvem er over nesten hele siden. En sak om Kate og William også, men ikke på topp.

Hva er vitsen med et monarkiet hvis folk flest ikke bryr seg? Politisk er jo monarkiet helt utdatert, så de som ikke er antiroyalister har jo argumentert i retningen av at monarkiet er samlende og fanebærere av gode verdier. Men dette argumentet holder seg jo ikke hvis folk knapt bryr seg.

Tror dere Ingrid Alexandra blir dronning?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 19:12   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Stephanie, ja! Hun hadde jeg nesten glemt.
Tror jeg svarer vet ikke på spørsmålet ditt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 19:33   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Hva vitsen med kongehuset er? Beats me. For meg er det uinteressant (selv om jeg digger den erkebritiske dronning Elizabeth).

Jeg tror kanskje Ingrid Alexandra blir den siste monarken her til lands.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 19:34   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Jeg skulle gjerne sett det, men tviler på at det skjer.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 20:01   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Om det står mellom de to, så tar jeg kongehuset over Farmen Kjendis any day. Man kan bli royalist av mindre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 20:10   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Jeg stemte nei. Men ikke fordi Det er det jeg ønsker.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 20:20   #7
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Hæ, jeg synes ikke det har handlet om andre ting enn de kongelige de siste dagene. Jeg klikket meg for eksempel inn på en overskrift som het "Grillet pølser med barnehagebarn" bare for å se hva som var galt med det, men det handlet selvsagt om Kate og William.

Ellers tror jeg monarkiet faller snart, men mulig det er ren ønsketenkning.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 21:11   #8
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Jeg tror ikke hun blir det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 21:56   #9
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

For meg så er ikke spørsmålet hvor mye mediedekning de kongelige får, hverken via VG eller Se og Hør. Jeg lurer mer på hvilken styreform vi vil å om monarkiet faller. Hvilke virkninger vil det få for landet og styre og stell om vi ikke har et kongehus liksom.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 23:01   #10
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Jeg tror ikke det galler før henne. Men jeg håper det. Men føler Norge er for glade i monarkiet sitt.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 23:08   #11
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Folk er generelt mot endringer, så hvis de heller ikke bryr seg, blir det ikke endringer. Se på oppmøtet i norske kirker vs engasjement for skolegudstjenester. I rest my case.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-18, 23:09   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Hva skal til for at Monarkiet faller? Kan Stortinget bestemme det? Kan kongen avvikle hele sulamitten i statsråd? Folkeavstemning?

Jeg ser for meg at det er en lang vei å gå. Men jeg må innrømme at jeg sleit litt med å forklare femåringen min hvorfor vi har en konge og en dronning når de ikke bestemmer noe som helst.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 00:58   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Beklageligvis brukte Harald sin teoretiske makt til å bestemme at kongen skal være lutheraner, sjekk paragraf 4 i Grunnloven. Da falt min siste rest av tiltro til det norske kongehuset. Jeg tror ikke Ingrid Alexandra blir dronning, republikanerne både i befolkningen og på Stortinget blir stadig flere. Heldigvis. Den islandske modellen virker fin. Men neida, jeg kan ikke så mye om den annet enn at den avviker sterkt fra USA sin.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 01:54   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Jeg bryr meg ikke om farmen overhodet. Jeg har aldri sett noe av det, så jeg ser ingen grunn til at det skulle taplassen fra noe som helst.

Jeg tror dog ikke arveprinsessen vil arve noe. Selv om jeg tror vi har større ro med mnarkiet enn ved presidentvalg, så tror jeg alikevl monarkiet vil forsvinne.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 01:59   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Jeg skjønner ikke vitsen med verken kongehus eller Farmen (c-)kjendis. Uavhengig av mediedekning. :negativ:

Jeg tror, og håper, for Ingrid Alexandras skyld, at kongehuset legges ned før hun blir voksen, så hun får muligheten til å velge sin egen framtid og sitt eget livssyn.

Folk jeg snakker med har det med å trekke fram det amerikanske systemet som eneste alternativ, uten å tenke over hvordan det fungerer i andre europeiske republikker, som f.eks Sveits, Island eller Finland. Det er liksom enten nostalgisk kongehus, eller crazy bananas amerikansk presidentsirkus. That's it. Kunnskapsløst.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-02-18 kl 13:08.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 07:58   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Jeg håper farmen faller lenge før monarkiet. Så lenge vi har et kongehus som ønsker å være nettopp det håper jeg vi kan beholde dem.
Hvorfor? Fordi jeg synes det er trivelig. En begrunnelse jeg har for veldig mye i livet mitt. Ting som ikke nødvendigvis har noen livsviktig funksjon men som er trivelig og tilfører meg glede. Og helt uten å støte noen.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 08:43   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Angående dekning av Farmen, jeg slipper helt unna. Det er bare å lese Aftenposten.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 09:39   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Jeg tror at monarkiet forsvinner med Haakon. Det er en gammeldags tradisjon. Det trenger ikke bli USA av den grunn.

At det ikke dekkes stort i tabloidpressen sier vel sitt om alvor opptatt folk er av dem. Hadde det vært Charles og Diana den gangen de var nygifte ville det ha vært et helt annet rabalder.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 10:06   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva vitsen med kongehuset er? Beats me. For meg er det uinteressant (selv om jeg digger den erkebritiske dronning Elizabeth).

Jeg tror kanskje Ingrid Alexandra blir den siste monarken her til lands.

Du mener hun som nektet søsteren å gifte seg med sitt livs kjærlighet? Og som gjentok feilen med sønnen? Hun er liksom ikke diggemateriale for meg, selv om hun endelig har skjønt det nå og ser ut til å la barnebarna få velge selv.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-18, 10:38   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Monarkiet for fall? Farmen gruser Kates' kjoler.

Hun er i det minste interessant.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no