Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange private flyreiser (reiser t/r uten mellomlanding) planlegger du i 20
Ingen 37 23,72%
1 44 28,21%
2-3 43 27,56%
4-6 23 14,74%
7-10 6 3,85%
11 eller mer 2 1,28%
Økologisk biodynamisk kortreist brokkoli 1 0,64%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-17, 17:59   #121
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Du oppnår nok ikke så mye nei, ved å kalle folk med 1-2 private flyreiser i året blodharry.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 18:00   #122
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Siden du anså det som så lite viktig å være nyansert i blodharry-kommentaren din, så gadd jeg ikke være det i svaret til deg heller. Selvfølgelig er det forskjell på reiser og reiser, grunner og grunner. Selvfølgelig vil alle mene at deres grunn er viktig nok, ellers hadde man ikke reist.

Jeg synes det å fly mye privat (med noen unntak som f.eks. barn som må fly for å ha kontakt med forelder eller kronisk syke som kan få bedre livskvalitet ved å reise til varmere strøk) er blodharry på linje med å synes at bilsikring av barn ikke er så viktig, å røyke inne når det er andre i nærheten eller la bilen gå lenge på tomgang fordi det er behangelig med varm bil når du skal ut å kjøre.

Jeg synes det er litt trist at det er dyrere billetter, restriksjoner osv. som må til for at folk skal endre vaner. Det er jo litt rart å kildesortere (det er ingen som står hjemme og passer på at du putter søppel i riktig bøtte) samtidig som man synes man skal kunne fly flere ganger i året. Men det henger vel sammen med at mange ikke ønsker at det skal ikke koste meg noe eller legges begrensninger på hvordan jeg lever mitt liv.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 18:01   #123
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Siden du anså det som så lite viktig å være nyansert i blodharry-kommentaren din, så gadd jeg ikke være det i svaret til deg heller. Selvfølgelig er det forskjell på reiser og reiser, grunner og grunner. Selvfølgelig vil alle mene at deres grunn er viktig nok, ellers hadde man ikke reist.

Blodharry var vel myntet på de som ukritisk fyker verden rundt med fly og skryter av det? Ikke de som avveier, velger vekk en del reiser en gjerne kunne ønske seg, men likevel prioriterer en del turer som både er nyttige og veldig miljøfiendtlige. Som vel favner en veldig stor gruppe. Meg selv inkludert.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 18:01   #124
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Du oppnår nok ikke så mye nei, ved å kalle folk med 1-2 private flyreiser i året blodharry.

At folk tar én flyreise i året har ikke jeg sagt noe på, men for de aller fleste synes jeg det burde være nok. Og det var vel ikke de med 1-2 reiser kommentaren var myntet på.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 18:22   #125
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes det er litt trist at det er dyrere billetter, restriksjoner osv. som må til for at folk skal endre vaner. Det er jo litt rart å kildesortere (det er ingen som står hjemme og passer på at du putter søppel i riktig bøtte) samtidig som man synes man skal kunne fly flere ganger i året. Men det henger vel sammen med at mange ikke ønsker at det skal ikke koste meg noe eller legges begrensninger på hvordan jeg lever mitt liv.

Jeg er ikke uenig i at det er trist, men jeg tror likevel det er sånn det er.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 18:47   #126
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.158
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Men hva er det som nytter da, om man ikke kan konfrontere de som tar et så dårlig valg på vegne av en hel jordklode og våre etterkommere med valget de tar?
Hvordan skal vi få de som fortsetter med unødvendige og helt personlig motiverte reiser til å innse at dette kan de ikke fortsette med selv om de synes det er skikkelig fint og gøy.
Å få de til å forstå at på vegne av oss alle må man velge bort noe man liker veldig godt?

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 18:49   #127
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Men hva er det som nytter da, om man ikke kan konfrontere de som tar et så dårlig valg på vegne av en hel jordklode og våre etterkommere med valget de tar?
Hvordan skal vi få de som fortsetter med unødvendige og helt personlig motiverte reiser til å innse at dette kan de ikke fortsette med selv om de synes det er skikkelig fint og gøy.
Å få de til å forstå at på vegne av oss alle må man velge bort noe man liker veldig godt?

Det er vel allerede svart på? Jeg er nok enig i at pris er den viktigste faktoren om man ønsker å begrense antall flyreiser. Selv om jeg tror det igjen bidrar til et klasseskille, for noen vil alltid ha råd uansett. Det blir de som får se verden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 18:54   #128
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.158
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er vel allerede svart på? Jeg er nok enig i at pris er den viktigste faktoren om man ønsker å begrense antall flyreiser. Selv om jeg tror det igjen bidrar til et klasseskille, for noen vil alltid ha råd uansett. Det blir de som får se verden.

Jeg ser at det svares pris, ja, men så lenge prisene er slik de er, skal vi bare la være å ta et individuelt ansvar her, og la humla suse mens jorda går til helvete samtidig som vi koser oss på våre billige og artige forlystelsesturer?

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 19:00   #129
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Er det et retorisk spørsmål? Hvis ikke, så antar jeg at det er alternativet for ganske mange, ja. Og jeg tror dessverre ikke all verdens pekefingre fra sure miljøvernere kommer til å hjelpe på. Selvsagt burde det ikke være sånn, men det er nok.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 19:09   #130
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Denne korte filmen forklarer hva forskeren Per Espen Stoknes er kommet fram til om effektiv klimakommunikasjon, og hvilke psykologiske barrierer som gjør at måten vi har kommunisert på til nå ikke fungerer:


(Kilde: youtube.com)

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 19:10   #131
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.158
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Er det et retorisk spørsmål? Hvis ikke, så antar jeg at det er alternativet for ganske mange, ja. Og jeg tror dessverre ikke all verdens pekefingre fra sure miljøvernere kommer til å hjelpe på. Selvsagt burde det ikke være sånn, men det er nok.

Nei, det er egentlig et direkte spørsmål som konsekvens av at problemstillingen i HI tas opp, at folk svarer med at de kommer til å forsette med utagerende unødvendig reising og at jeg kjenner jeg blir dønn fortvila over en slik holdning.
Mange systemendringer har startet på individnivå, og her har vi, i vår lille kant av verden den beste sjansen til å gjøre nettopp det, med vår kunnskap, vår økonomi og all verdens andre muligheter.
Også gjør vi ikke det vi bør, bare fordi vi setter vårt eget velbehag først.
Så da lurer jeg på hvordan vi skal nå inn til ressursterke individer på annen måte enn ved å vente på at flyreiser skal bli markant dyrere.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 19:12   #132
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Og jeg svarer at jeg tviler på det finnes en måte. De som lar seg påvirke har nok allerede tatt konsekvensen av det, og de andre når man neppe inn til. Det betyr jo ikke at det ikke er fritt fram for å prøve, men ofte blir folk bare steilere av motstand.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 19:22   #133
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Flyreiser har vel også blitt en del dyrere de siste årene? Ihvertfall fra Stavanger. Da vi kjøpte leiligheten i Spania var det mulig å få rimelige flybilletter slik at man kunne ta en langhelg en gang i blandt. Slike er sjelden å oppdrive nå. For meg har dette virket begrensende på antall flyreiser - helt klart.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 19:31   #134
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

har det kommet flere svar på hva som skal til. Bedre alternativer; som raskere, bedre og billigere tog og dyrere fly for eksempel. Mindre all inclusive og charter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 19:34   #135
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Ja, det er synd at tog både tar enormt mye lenger tid og er langt dyrere enn å fly. Jeg har ofte sjekket tog mellom Stavanger og Oslo, men det er jo ikke gjennomførbart.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 20:00   #136
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Men så lenge folk flyr fordi de synes det er mest digg, så blir det jo hverken dyrere fly eller bedre tog. Synd for ungene våre, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 20:13   #137
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Takk for mange gode innlegg, Nextlife! Jeg prøver å komme på andre områder/temaer på FP der det å la egeninteresse gå foran miljøhensyn møter såpass lite motstand, men jeg klarer ikke finne noen eksempler.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men så lenge folk flyr fordi de synes det er mest digg, så blir det jo hverken dyrere fly eller bedre tog. Synd for ungene våre, da.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 20:14   #138
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Det er vel litt mer komplekst enn "mest digg". For å bruke strekningen Stavanger-Oslo som eksempel, siden den har vært aktuell for meg mange ganger. Som regel må jeg være i Oslo en gang i morgentimene. Tog kvelden før, 8 timer med sovekupé, koster ca 2000 kr. Fly neste morgen koster 700 kr.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 20:16   #139
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er vel litt mer komplekst enn "mest digg". For å bruke strekningen Stavanger-Oslo som eksempel, siden den har vært aktuell for meg mange ganger. Som regel må jeg være i Oslo en gang i morgentimene. Tog kvelden før, 8 timer med sovekupé, koster ca 2000 kr. Fly neste morgen koster 700 kr.

Joda, jeg mener ikke at det aldri er OK å fly.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-17, 20:18   #140
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Og med sånne forskjeller er det jo ikke rart at folk ikke innarbeider gode togvaner.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no