Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Yaris eller Golf?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-09, 20:15   #1
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Yaris eller Golf?

Vi skal kjøpe en bil til,
som jeg skal bruke mest. Nå har vi funnet en perfekt Golf, og en perfekt Yaris, med ganske stor prisforskjell. Intuitivt liker både mannen og jeg Golfen best, men jeg lurer på om vi lurer oss selv

Begge er årsmodell 2007
- men Golfen er dyrest, har dyrest drivstoff og forsikring
- mens Yaris er litt mer stusselig innvendig, ikke så behagelig å sitte i, har veldig lite bagasjeplass og dårligere klimaanlegg....

Vanskelig?
Eller ikke?
Har dere noe lurt å si om en eller begge bilene som kan være til hjelp for oss?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:20   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Du kan få arve min Ford Mondeo i stedet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:25   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Toyota går for å ha driftsikre biler, så jeg ville kjøpt den. Har aldri helt klart å tro på at høy pris = veldig mye bedre. Så med mindre det er viktig for deg å ha en Golf, så hadde ikke jeg giddet kjøpe den.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:30   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Synes Yaris er finere og så er jo japanske biler kjent for å være veldig holdbare og sikre.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:31   #5
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Jeg hadde valgt Golfen. Har veldig god erfaring med VW. :subjektiv:

Og ingen erfaring med Toyota...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:37   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Yaris ble for noen år siden kåret til den sikreste av alle småbilene, hvis ikke jeg husker feil. Foreldrene mine har Yaris, og jeg synes den er forbausende god å kjøre, og pga. det flyttbare baksetet får man plass til forbausende mye. Når du plusser på den velkjente driftssikkerheten, hadde jeg ikke vært i tvil.

Eventuelt kan du jo vurdere Verso-modellen, som er et hakk større?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:54   #7
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.243
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

:Løsningsorientert: velg en Auris istedenfor. Alle fordelene til Golf, men er større og mer komfortabel og mer driftsikker.

Seriøst, jeg tror jeg hadde valgt en Golf, fordi jeg syns Yaris er for liten og ikke komfortabel nok til mitt bruk. Så det kommer litt an på hva du har tenkt å bruke den til. 5 min turer eller lengre turer ?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:55   #8
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Honda Jazz? :P

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:58   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Vi har en VW Passat, og er vel ikke overvettes imponert av VW-kvaliteten. Vi skal kjøpe Toytoa Yaris nå. Vi har en Toyota Corolla som det aldri har vært trøbbel med. Passaten, derimot...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 21:00   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Vi var veldig fornøyd med vår Yaris iallefall, men det er en del år siden da. Tror det var en 1999-modell eller noe sånt. Noe av det beste med Yaris var sittekomforten syntes jeg, og at man sitter høyt i forsetene, ikke på gulvet slik man gjør i de fleste biler inkludert Golf.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 21:54   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Yaris

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 22:01   #12
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Har Yaris og er veldig fornøyd, du sitter høyt i forhold til de fleste småbiler, god å kjøre, får plass til OTH-en bak, men jeg bruker den bare til småkjøring...

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 21:07   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Vi skal kjøpe en bil til,
som jeg skal bruke mest. Nå har vi funnet en perfekt Golf, og en perfekt Yaris, med ganske stor prisforskjell. Intuitivt liker både mannen og jeg Golfen best, men jeg lurer på om vi lurer oss selv

Begge er årsmodell 2007
- men Golfen er dyrest, har dyrest drivstoff og forsikring
- mens Yaris er litt mer stusselig innvendig, ikke så behagelig å sitte i, har veldig lite bagasjeplass og dårligere klimaanlegg....

Vanskelig?
Eller ikke?
Har dere noe lurt å si om en eller begge bilene som kan være til hjelp for oss?

Personlig hadde det ikke vært mye tvil for min egen del og valgt Golf-en. Men du sier lite her om hvordan bilene i praksis skal brukes og hvilke krav det er i henhold til plass. Hvilke motorer er det i de to modellene dere sammenligner?

Annet tips kan jo også være å sjekke Skoda Octavia, som er basert på Golf....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 21:11   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Jeg har hatt Yaris og det var supert. Jeg ville uten tvil gått for Yaris, Toyota ruler. Får du en mandagsversjon av Golfen er du fast kunde på verksted så lenge du har den.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 21:50   #15
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Tusen takk for alle innspill!

Det er 95 hk på yarisen og 105 på golfen.

Vi (jeg ) har bestemt oss for Yaris. Mest økonomi, for den er billigere i seg selv, og har kjørt bare 4000 km, samtidig som den har billigere drivstoff og billigere forsikring.
Og jeg synes den er veldig stilig
Det dere sier om at man føler at man sitter høyt, er viktig for meg også.

Jeg skal bruke den til og fra jobb, og til å hente/levere de små. Mye by-kjøring og småturer. En golf kunne fungert som helge-tur-bil, men det kan ikke Yaris. Vi har en stv fra før, så den kommer til å være feriebil fram til den blir gammel nok til utskifting. Da kan mannen få en ny "egen" bil som han synes er stilig innvendig
Jeg tror totalt sett at Yaris blir mer "min" enn golfen ville blitt, for mannen likte den så veldig godt innvendig og hadde nok benyttet enhver anledning til å kjøre fin golf. Men jeg velger ikke Yaris for å snyte mannen for en finere bil altså

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 21:53   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

En Yaris som har gått så kort tror jeg er et skikkelig kupp. Den jeg hadde brukt knapt bensin. Jeg digget den, for å si det sånn, hadde aldri kvittet meg med den hvis det ikke hadde vært for at vi kun skulle ha en bil og S skulle bli født. Det var en trist avskjed med Yarisen min.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 23:43   #17
Lotta67
Mamma til to tette
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 30
Lotta67 er litt kul
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Golf, helt klart. Mer sikker og til å stole på. Og er ikke Yaris den bilen med kontrollpanelet i midten? Hadde jeg ikke orket å kjøre med. Vi har en VW Sharan, en Audi A3 (Golf og Audi er nesten samme greia) og vi kjører ofte svigermors Golf. Grei bil!

__________________
Herman født 20. mars 2006
Brage født 29. mars 2007
Lotta67 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 23:45   #18
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Jeg digga å ha speedometeret i midten. Og at det var digitale tall. Jeg kan knapt komme på en negativ ting med Yaris, enda jeg tenker veldig veldig hardt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 00:09   #19
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Opprinnelig lagt inn av Lotta67, her.

Og er ikke Yaris den bilen med kontrollpanelet i midten? Hadde jeg ikke orket å kjøre med.

Hvorfor ikke? Har du prøvd?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-09, 04:38   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yaris eller Golf?

Jeg må også tale yaris' sak. Speedometeret er perferkt på flere vis - det er nemlig bare sjåføren som ser hvor fort/sakte man kjører - ergo: Ingen innblanding av "masete mødre" eller "fartsglade kiser"

Min bror med familie (kone og to gutter) reiste nedover hele europa med en yaris, så man kan fint bruke den som feriebil - med takboks, vel og merke

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no