Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Erfaring med Volvo V70

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-09, 19:03   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Erfaring med Volvo V70

Noen som har det her?

Mannen skal kjøpe ny bil og har fått et godt tilbud på V70. Er det en god bil?

Siden den skal bestilles ny (dersom det blir den) så må dere gjerne komme med tips til ekstrautstyr som vi kanskje ikke tenker på men som er veldig smart å ha.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 19:50   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70.

Vi har XC70. Det er samme bilen, men høyere og med firehjulstrekk. V70 er vanvittig god å kjøre i hvert fall. Det er lite feil på dem også, tror jeg. Regnsensor, oppvarmede sidespeil, integrert telefon og blis setter vi stor pris på. Og innebygd dvd til ungene. Ryggesensoren blir jeg bare stresset av. Stereoanlegget er veldig bra om man ikke går for den aller billigste varianten.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 19:55   #3
sannereg
Aktiv
 
sannereg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 292
sannereg er litt kul
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70.

Ett vennepar av oss har Volvo V70, og har hatt 2 forsjellige og de er veldig fornøyde, de pratet faktisk om å kjøpe ny igjen neste år da også en Volvo V70 så de er fornøyde, jeg har kun kjørt den ett par turer men det virker som en sikker bil, god åå kjøre var den ihvertfall

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 20:00   #4
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70.

Jeg kjørte Volvo V70 i 2 år og har aldri følt meg mer trygg bak rattet. Veldig god å kjøre, ligger godt på veien. Nå hadde jeg bare en 2 liter automat, så skulle jeg valgt igjen så ville jeg hatt litt større motor eller dieselmotor så jeg fikk litt mer trekkkraft. Aldri vært noe tull med den bilen og eksen har den enda. Den har gått 180 000 mil nå og går fortsatt som en klokke. Hadde jeg hatt råd til nyere volvo så hadde jeg valgt det igjen.

Jeg fikk med flunkende nye dekk og omregistrering.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 18:42   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Tusen takk for svar, godt å høre dere er fornøyde. Vi kjenner faktisk ingen som kjører Volvo, men jeg har jo alltid trodd at det skal være en god bil. (Med unntak av en V40 vi hadde for noen år tilbake, det var en skikkelig drittbil.)

Han skal prøvekjøre en i morgen og blir nok å bestille etter det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 18:13   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Tusen takk for svar, godt å høre dere er fornøyde. Vi kjenner faktisk ingen som kjører Volvo, men jeg har jo alltid trodd at det skal være en god bil. (Med unntak av en V40 vi hadde for noen år tilbake, det var en skikkelig drittbil.)

Han skal prøvekjøre en i morgen og blir nok å bestille etter det.

Gamle V40 var i basis en Mitsubishi Carisma, og var vel en bil Volvo burde holdt seg for god for. Dagens S40 og V50 er basert på Ford Focus. Dagens V70 er basert på Ford Mondeo (Ford eier Volvo).

V70 er en fin bil, men blir på mange måter en "mer forseggjort" Mondeo, uten at det er noe galt med det. Rent teknisk sett blir det store likheter, men Volvo-en blir litt mer gjennomført i interiøret og er på enkelte andre områder litt mer påkostet.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 21:10   #7
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Vi er superfornøyd med vår V70 og er på utkikk etter en ny (brukt) i disse dager. Er litt kresen på motoren jeg da, skal ha 2,0T. ( Den som er 2,5 (145hk) bruker visstnok mer bensin).

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 21:37   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Vi prøvekjørte i dag og syns det virker som en bra bil, vi fikk begge et godt inntrykk.

Mannen har en Mondeo nå som er to år gammel, og den er han ikke fornøyd med. Så jeg ble litt skeptisk når jeg ser at V70 er basert på den. Men satser på at forskjellen er såpass stor at han blir fornøyd med denne.

Nå er det bare fargevalget som gjenstår, tror det blir en litt mørk metallic grå.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 23:16   #9
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Vi hadde en V70 (1997), den var mareritt på glatte bakker og endte sitt liv i elva da den kjørte utenfor. Aldri mer, selv om den ellers var veldig OK og hadde få feil.

Nå har vi en XC70 (2005), den er veldig behagelig, hvilket især kjennes når man kjører mye, klippestøtt på glatta også uten pigg, og veldig romslig. Har vært litt surr med elektronikken (alarmknapper som plutselig lyste og bilen ville bare i max 4. gear, bremselys som var permanent tennt, alarmen som spontant utløste seg), hver gang er det gått over av seg selv uten at verkstedet har funnet ut av, hva som egentlig var galt. Vi tar service rett over grensen i Sverige, og sparer masse på det.

Vores andre bil, Subaru Legacy (1996), er like støtt på glatta, har færre feil og koster en brøkdel av Volvoen. Bare ikke noen langtursbil, siden kabinen er mye mindre enn den til Volvoen. Siden den er mye billigere enn Volvoen, ville jeg gått for den medmindre jeg kjørte 40.000 km om året.

Om jeg skulle velge igjen, ville jeg nok gått for Subaru.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 10:39   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vi prøvekjørte i dag og syns det virker som en bra bil, vi fikk begge et godt inntrykk.

Mannen har en Mondeo nå som er to år gammel, og den er han ikke fornøyd med. Så jeg ble litt skeptisk når jeg ser at V70 er basert på den. Men satser på at forskjellen er såpass stor at han blir fornøyd med denne.

Nå er det bare fargevalget som gjenstår, tror det blir en litt mørk metallic grå.

Forrige generasjon Mondeo og dagens Mondeo er ganske så forskjellig. Forhåpentligvis kan man jo håpe at kvaliteten har blitt bedre. Det kan i hvert fall virke som Ford har forbedret seg, men det kan fortsatt være litt tidlig å si. Skulle jeg personlig kjøpt ny bil i dette segmentet nå ville det nok trolig blitt Mondeo. Dagens V70 er basert på den nye Mondeo-en.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 11:24   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Mondeoen mannen kjører i dag er en 2007 modell, den blir to år til sommeren. Går det som forrige generasjon?
Valget sto vel til syvende og sist mellom Mondeo og V70, men siden han har så dårlig erfaring med Mondeoen han kjører nå blir det V70. Fikk dessuten et VELDIG godt tilbud på V70'n.

Ellers er vi avhengige av bil med litt størrelse og mannen kjører mye i jobbsammenheng.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:15   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Mondeoen mannen kjører i dag er en 2007 modell, den blir to år til sommeren. Går det som forrige generasjon?
Valget sto vel til syvende og sist mellom Mondeo og V70, men siden han har så dårlig erfaring med Mondeoen han kjører nå blir det V70. Fikk dessuten et VELDIG godt tilbud på V70'n.

Ellers er vi avhengige av bil med litt størrelse og mannen kjører mye i jobbsammenheng.

Hmm.. sommeren 2007 skulle vel strengt tatt tilsi nyeste generasjon Mondeo. Ser den slik ut?: http://media.aftenposten.no/archive/...O0_557614g.jpg

Den nye modellen kom i 2007, men husker ikke helt når på året den ble tilgjengelig.
Hva er han forresten misfornøyd med når det gjelder Mondeoen?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 18:22   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Mondeoen kom sent på året, om jeg ikke husker feil.
Det var nemlig et issue når svigerfar skulle ha ny firmabil; han kunne ikke få den fordi den var forsinket.
Vi har "gammel" Mondeo, altså den forrige modellen, og den går som en klokke. Det er 2003-modell og den har gått 160 000. Riktignok har vi byttet et stag og en bremsekalypper, men det er tross alt relativt billige slitedeler.

Ole Brumm har V70.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 19:34   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Ut ifra bildene er det nok forrige generasjon ja.

Tror ikke det er det at det har vært særlig med feil på den som gjør at han ikke er fornøyd, tror det går mer på kjøreegenskaper og løsninger på ting og tang. Vet han irriterte seg grønn over låsemekanismen på panseret, spesiellt når den slo seg i vranglås og han trengte spylervæske sent en kveld.

Jeg syns heller ikke den er spesiellt god å kjøre, men klarer ikke helt å definere nøyaktig hva det er jeg ikke liker.

Han har bestilt Volvo nå, så håper vi blir fornøyde. Uansett blir det vel ny bil igjen om et par år.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 21:17   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vet han irriterte seg grønn over låsemekanismen på panseret, spesiellt når den slo seg i vranglås og han trengte spylervæske sent en kveld.

Vranglås og vranglås.




Jeg har stått der selv jeg, altså.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-09, 21:21   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Vi har den nye Mondeoen, og fikk den i september 2007.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 08:04   #17
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Jeg er veldig fornøyd med V70'en vår når det kommer til kjøreegenskaper og comfort. Det er en deilig bil å kjøre. Jeg vil anbefale automatgir på det sterkeste.

Det negative er at bilen er dyr i drift. Vår er noen år gammel og vi har måttet bytte bremseskiver og slike vanlige slitasjedeler noen ganger og det blir alltid en kjempeutgift, i tillegg koster den årlige servicen ganske mye. Vi har tidligere kun hatt japanske biler og er vant til bilen bare går og går uten å slites så mye.

Jeg syns nok til tider at bilen er i overkant stor, men det har nok mer med mitt daglige behov å gjøre. På ferie er den ypperlig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 03:15   #18
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 09:05   #19
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Så vet vi det! Mannen min kjører ikke Volvo!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 11:49   #20
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Erfaring med Volvo V70

Min far, bilmekanikeren, sverger til Volvo. Han er knallfornøyd med både V70-en sin, og XC90-en (og han har vært fornøyd med alle Volvoene han har hatt tidligere).

Sorgen var stor da vi for 4 år siden kjøpte en Peugeot. Men så har vi bare også vært sånn passe fornøyd. Gleden hans var desto større da vi kjøpte oss en V70, og den er vi mye mer fornøyd med. Ikke alltid jeg om mannen er enige om hvem som skal kjøre 307-en og hvem som skal ha V70-en.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no