Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Landcruiser eller X-Trail?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-09, 20:12   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Landcruiser eller X-Trail?

Vi skal bytte ut bilen vår.
Den er 2 år gammel og har vært mere på verksted enn hjemme. Nå er vi lei.

Mannen vurderer en 1 år gammel X-Trail eller en Landcruiser på ca 3 år.
Hvem ville du valgt, har du erfaring fra noen av disse?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 01:04   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Det kommer litt an på behovene man har. X-trail er nok betydelig mer "personbil" enn LC, men samtidig også en mye mindre bil. LC blir en stor bil, på godt og vondt. For å gi LC en del av de egenskapene den har og bruk den er tiltenkt til, er det elementer som går ut over komfort og egenskaper på vei "til vanlig bruk". Man skal huske at dette er en "rammekonstruksjon", og på sett og vis har en noe primitivt understell. Men igjen, på godt og vondt, i henhold til hvordan bilen skal brukes.

Egentlig hvis man skulle sammenligne LC med noe fra Nissan måtte det heller bli Pathfinder eller Patrol. Strengt tatt blir da også en Toyota RAV4 en bedre sammenligning opp mot X-trail, selv om kanskje X-trail innvendig kan tilby noe bedre plass enn RAV4.

Skal man derimot "ut i skauen" vil nok gjerne LC være å foretrekke framfor X-Trail.

Så det kommer da an på hva man prioriterer. Jeg kjenner ikke den konkrete brukssituasjonen her helt, så det er vanskelig å svare.

Og når vi her snakker om 1 år gammel X-trail vs. 3 år gammel LC - hvis disse er i samme prisklasse, så er det vel snakk om varebil av LC?

I det segmentet som X-Trail opererer kan jo ellers f.eks. Honda CR-V og Mitsubishi Outlander være aktuelle. De har ikke off-road-egenskapene til LC, men er "til vanlig bruk" på mange måter bedre biler å kjøre.

Hvordan driftsikkerheten til X-Trail er tør jeg ikke helt å svare på. Tidligere har man blitt frarådet X-trail med automatgir pga. noe dårlig automatkasse som også har strupet motoren en del. 3 år gammel LC skulle vel kanskje tilsi at, hvis automatgir, at det er modellen med 5-trinns-kasse. Tror den kom i 05. 4-trinnskassen blir igjen en ganske umoderne løsning.

Litt oppsummert: Hvordan skal bilen brukes?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 07:51   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Bilen blir brukst som vanlig familiebil. Har en liten konebil også.
LC vil mannen ha, men jeg syns den er for stor. Argumentet hans er at den kan han bare kjøre og kjøre. Han har tro på at det er en bil vi kan ha i mange år. HAn vil kjøpe en som han kan sette i bakseter.
Har hatt RAV4, men syns den blie for liten. KOmmer ikke til å bli brukt som noe off road bil. Men mannen vil nå ha en 4 hjulstrekker som samtidig er høy og romslig.
Toyota er vi fornøyd med, men som sagt så syns jeg LC er diger.
Vi liker automat og vil ha Diesel.

__________________
Propellen januar 2005

Sist redigert av Camomilla : 14-02-09 kl 08:55.
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 17:35   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Det er nok sant at man kan ha en slik bil i mange år og at kvaliteten på bilen er god. Samtidig er det ikke av de aller billigste bilene å vedlikeholde på en del områder, bl.a. noe omfattende service og dyre dekk, og det skal godt gjøres å kjøre disse på oppgitt forbruk (i de oppgitte tallene er det utgangspunkt i labratorietester, og spesielt store suv'er kommer her ut bedre enn i praksis pga. det bl.a. ike blir tatt hensyn til luftmotstand og relativt liten del er i spesielt høye hastigheter).

Personlig hadde jeg aldri kjøpt en LC uten konkret å ha behov for den type bil, med de egenskapene den har, der enkelte elementer ikke blir så gode kjøreegenskapsmessig pga. avveininger for hva bilen skal være god for. I tillegg blir det praktiske elementer med hvordan bilen kan være i bytrrafikk på en del områder og parkeringsmessig rett og slett pga. det er en veldig stor bil.

Om det først er noen år fram i tid det er aktuelt å omregistrere til personbil er det jo litt upraktisk å ha en bil som vel strengt tatt ikke dekker familiens behov med at den kun har to seter...

Når du sier "hatt RAV4", tenker du da på nyeste generasjon Rav4? Den er en del større enn foregående generasjon, men samtidig ikke en spesielt stor bil. Her kan f.eks. Mitsubishi Outlander være mer praktisk (er 5+2-seter, så hvis man skal ha med noen ekstra en gang i blandt)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 17:40   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Jeg synes X-trail er litt plæstikk fæntæstik, og mangler litt komfort. I forhold til vår Touran virket dårlig isolert med tanke på lyd. Synes jeg. Også er det litt liten plass. LC kjenner jeg ikke til.

Jeg hadde gått for en VW av noe slag med DSG girkasse. Det er mye bedre å kjøre med enn vanlig automat fordi det er to girkasser i en, og man ikke merker "nøkking" ved giring slik man gjør ved vanlige automatkasser.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 17:56   #6
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Medmindre man bot i utmarka og trenger off-road for å komme til jobb synes jeg ikke noe videre om noen av valgene. Så medmindre mannen likevel er åpen for argumenter av typen miljø, forbruk og andre bilisters sikkerhet har jeg ikke noe nyttig å komme med.
:trekker meg stille ut igjen:

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:20   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Takk for synspunkter dere.
Mannen er litt "vinglepetter" når han skal velge bil, tar tid, men har lyst på en av disse. Nå har han lagt ut sin bil for salg så nå gjenstår det å se om han for solgt den eller om vi bytter den inn.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 00:50   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes X-trail er litt plæstikk fæntæstik, og mangler litt komfort. I forhold til vår Touran virket dårlig isolert med tanke på lyd. Synes jeg. Også er det litt liten plass. LC kjenner jeg ikke til.

Jeg hadde gått for en VW av noe slag med DSG girkasse. Det er mye bedre å kjøre med enn vanlig automat fordi det er to girkasser i en, og man ikke merker "nøkking" ved giring slik man gjør ved vanlige automatkasser.

Helt enig, men i dette segmentet finner man egentlig ikke noe fra VW. Dvs. man har jo Tiguan, men den blir vel noe mindre enn X-Trail. Skal man ha 4WD får man foreløpig ikke noe med DSG (man kan vel få Passat med 250hk og 4WD og DSG, men da snakker vi om vel drøy pris, eller Golf R32, men også den blir drøy prismessig vil jeg tro). Tiguan kan leveres med automat, men det er ikke DSG-kassen som benyttes.

(prik: Det er fortsatt bare "èn girkasse", men girkassen har to klutsjer og to separate aksler, og er på en måte en automatiskert manuell kasse...)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 03:35   #9
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Toyota Landcruiser er super også som personbil! Ligger nydeig på veien, og er behagelig å kjøre også over lange strekk på 10-12 timer.
Mye plass innvendig, høy og oversiktlig, og man sitter høyt og trygt.

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 12:00   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

"Høyt og trygt" er på en måte en statistisk selvmotsigelse for SUV-er. Biler som får et høyt tyngdepunkt blir mer problematiske i f.eks. en nødmanøver, og selv kombinert med stabilitetskontroller er det større risiko for å velte i unnamanøver, samt i kollisjoner. Man har vel en del statistikker etter hvert som viser at store SUV-er oftere er med i ulykker sett i henhold til andelen som er på veien.

En del skyldes nok sjåførene og "troen på bilen" under glatte forhold f.eks. pga 4WD, uten å tenke på kjøreegenskapene til bilen ellers. Men klart, rent oversiktsmessig har man sine fordeler og krasjer man med en personbil har man fysikken på sin side på en del områder, men samtidig er dette en stiv rammekonstruksjon der man ikke for dekompresjonen. Selv synes jeg det på sett og vis blir mistenkelig at Toyota ikke har fått LC testet av Euroncap....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 12:18   #11
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Jeg ville ha valgt en Nissan terrano 2. Den er større en rav4 og x-trail. Har 4*4 . Større plass i baksetet, og inni bilen, og større bagasjerom. Og den er høyere en x-trail. Og den er bedre å kjøre.
Om jeg skulle ha valgt det.

Men jeg ville heller ha valgt Honda CR-V Disel.
Stor og god bil.
Større en x-trail,rav4, forester osv. Ala på samme størrelse sin terranoen.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 02:22   #12
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

"Høyt og trygt" er på en måte en statistisk selvmotsigelse for SUV-er. Biler som får et høyt tyngdepunkt blir mer problematiske i f.eks. en nødmanøver, og selv kombinert med stabilitetskontroller er det større risiko for å velte i unnamanøver, samt i kollisjoner. Man har vel en del statistikker etter hvert som viser at store SUV-er oftere er med i ulykker sett i henhold til andelen som er på veien.

En del skyldes nok sjåførene og "troen på bilen" under glatte forhold f.eks. pga 4WD, uten å tenke på kjøreegenskapene til bilen ellers. Men klart, rent oversiktsmessig har man sine fordeler og krasjer man med en personbil har man fysikken på sin side på en del områder, men samtidig er dette en stiv rammekonstruksjon der man ikke for dekompresjonen. Selv synes jeg det på sett og vis blir mistenkelig at Toyota ikke har fått LC testet av Euroncap....

Jeg har opplevd å bli påkjørt av et syskrin med sleng, og vår Grand Voyager var da så høy at ingen av oss fire i bilen ble skadd, selv om bilen ble så knust foran at den ble kondemnert etterpå.

En annen ting er f.eks at Grand Voyager kommer nokså dårlig ut i NCAP, men scorer høyt hos svenske Folksam som fører statistikk over personskader i reelle ulykker.

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 11:44   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

At i hvert fall nyere Voyager scorer så dårlig hos EuroNCAP henger blant annet sammen med at gjeldende resultat er for bilen med rattet på høyresiden, bl.a. for den engelske markedet. Den fikk 2 stjerner, mens egentlig har bilen 4 stjerner for venstreplassering av rattet.

I ditt tilfeller var det nok ikke bare høyden på bilen som påvirker - kanskje i ennå større grad vekten på bilen. Front på større bil mot side eller annen retning enn front på mindre bil vil også ha stor betydning.

Men som jeg sier, LC har fysikken på sin side, i hvert fall så lenge man krasjer med en annen bil, som etter høy sannsynlighet vil være mindre. Samtidig blir det et faktum at skulle man krasje er det langt høyere sannsynlighet for at en bil som LC vil trille rundt pga. det høye tyngdepunktet.

Volvo 240 fra 1974 og nyere blir av Folksam også regnet som sikker hvis man leser tallene "rått". Jeg ville ikke krasjet i en 240, selv ikke mot en av dagens småbiler. Folksam-statistikken må leses med meget stor varmsomhet. Tror du at en Toyota Camry fra 80-tallet er like sikker som en nyere Toyota Avensis, eller at en VW Caravelle fra 1981 er like sikker som en RAV4? Hvis man ser på denne statistikken kan man faktisk også se at de fleste større SUV-ene faktisk får dårlige resultater. Faktisk ser man også at Skoda Octavia og VW Golf fra samme periode får forskjellig resultat - merkelig, ettersom bilene bortimot har identisk konstruksjon.

Det blir her mange faktorer som spiller inn:
- Hvor mange biler finnes på veiene av de forskjellige typene
- Hvilket gjennomsnitt blir bilene kjørt per år
- Blir små biler hovedsakelig mer brukt i byer og mindre langs landevei?
- Blir gamle biler brukt langt mindre enn nye?
- Hvilke type førere har man for en del av biltypene? Påvirker det i statistikken for en gammel BMW kontra en Citroën?
- Kan i basis en stygg ulykke med en type bil vippe hele statistikken for bilen?

Et par videoer aktuell i denne sammenhengen:
-


(Kilde: youtube.com)

-

(Kilde: youtube.com)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 11:56   #14
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Jobber du med biler mrc?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 13:41   #15
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Nei, jobber ikke med bil, selv om muligheten riktignok har vært der. Er bare et sterkt interesseområde som man bruker en del tid på :-)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 14:22   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Hvorfor vil noen ha stor bil bare for å ha det?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 14:55   #17
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Mannen min vil gjerne ha det for å få plass til alt vi drar med oss når vi skal på tur, feks sommerferie, hytteturer på fjellet osv.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:30   #18
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Men X-trail er knøtti-knøtt i forhold til plass? Det er iallefall mye mindre lagringsplass enn i vår Touran.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 15:18   #19
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor vil noen ha stor bil bare for å ha det?

Jeg vil ha stor bil av flere grunner:

-jeg har hest som hobby, og trenger ofte både plass og ren styrke
-vi/jeg kjører ofte langt, og da er det knall med plassen, og at man sitter høyt og får en annen beinstilling
-vi kjører gjerne på ferie, og da er det deilig med god plass
-jeg bor i vinterland, og kjører mye på føre og i vær som ville holdt folk mange steder i landet innendørs
-de veiene her oppe defineres ikke akkurat som gater og by, det er vel mer landevei all the vei

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 20:07   #20
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Landcruiser eller X-Trail?

Opprinnelig lagt inn av Inka, her.

Jeg vil ha stor bil av flere grunner:

-jeg har hest som hobby, og trenger ofte både plass og ren styrke
-vi/jeg kjører ofte langt, og da er det knall med plassen, og at man sitter høyt og får en annen beinstilling
-vi kjører gjerne på ferie, og da er det deilig med god plass
-jeg bor i vinterland, og kjører mye på føre og i vær som ville holdt folk mange steder i landet innendørs
-de veiene her oppe defineres ikke akkurat som gater og by, det er vel mer landevei all the vei

Men da vil du jo ikke ha det bare for å ha det?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no