Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ting man må få med seg i Bergen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-23, 09:33   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ting man må få med seg i Bergen

Studenten min har flyttet til Bergen, og det betyr at mannen og jeg nok kommer til å være der langt oftere (Egentlig ikke pga studenten, men fordi vi nå har en unnskyldning for å dra… )

Så. Fortell meg hva jeg må få med meg. I know, det kommer an på hva jeg liker. Vet det. Men jeg kommer ikke på noe spesifikt jeg er ute etter, jeg vil bare vite om kjekke ting å fylle dagene med. (Generelt foretrekker jeg å være mest mulig utendørs hvis det er sol, og så er jeg langt over snittet glad i å dra på oppdagelsesferd.)

Jeg har vært i Bergen mange ganger, så litt kjent er jeg jo, og det er ganske mye jeg kjenner til. Men det er sikkert masse greier som jeg ikke aner at finnes, vil jeg tro.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 10:11   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Det er jo mange flotte dagsturer på fjellene rundt. Løvstakken,Lyderhorn, Stoltsen, Ulriken,Brusbytten, gå over vidden. Ta en dagstur til Rosendal. Det går båt t/r.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 10:15   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Nordnes sjøbad, nordnes parken. Kulturhuset og litteraturhuset.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 10:28   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Jeg liker Bergen kaffebrenneri (serlig den på Møhlenpris) og Kaffemisjonen for kaffe. NobelBopel for kaffe og vintage-møbler (!).

Bergen kunsthall og Kode har mange flotte utstillinger, og er i seg selv flotte hus med hyggelig kafe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 10:35   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Mitt favoritt-kaffe-sted da jeg flyttet til Bergen: https://www.kaffekartet.no/kaffebar/...kaffekompaniet

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 10:44   #6
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

https://www.kaffekartet.no/kaffebar/...kaffekompaniet

Koselig sted å ta en kaffe etter å ha gått ned fløysvingene. Ordentlig hjemmebakst.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 12:26   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Så gøy!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 12:46   #8
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Det er veldig hyggelig å vandre på fjellsiden (nederste bydelen av Fløyen) og utover mot indre Sandviken.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 13:21   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Naturhistorisk museum og bolle på museumskafeen Godt brød. Før eller etter kan dere vandre rundt i den botaniske hagen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 14:03   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Det er veldig hyggelig å vandre på fjellsiden (nederste bydelen av Fløyen) og utover mot indre Sandviken.

Altså motsatt vei av å gå Fjellveien fra nord mot sør/Bellevue?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 14:04   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Naturhistorisk museum og bolle på museumskafeen Godt brød. Før eller etter kan dere vandre rundt i den botaniske hagen.

Der har jeg vært mye, jeg elsker den hagen!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 14:08   #12
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Altså motsatt vei av å gå Fjellveien fra nord mot sør/Bellevue?

Ja. Og litt lenger ned mot byen. Under Fjellveien

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 22:03   #13
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Gå Stoltzen.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-23, 22:08   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Opprinnelig lagt inn av Magnolia, her.

Gå Stoltzen.

Det har vi gjort. Vidden også. Men gode ting kan jo ikke gjentas for ofte!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-23, 08:13   #15
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Om du liker å gå i fjellet, så vil jeg slå et slag for Hausdalshorga (i tillegg til de "vanlige" byfjellene). Dere har vel sannsynligvis bil når dere besøker arvingen.
Nydelig tur som aller best gjennomføres som en rundtur. Kalles "mini Besseggen". Turen ligger godt beskrevet på ut.no

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-23, 09:01   #16
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Om du liker å gå i fjellet, så vil jeg slå et slag for Hausdalshorga (i tillegg til de "vanlige" byfjellene). Dere har vel sannsynligvis bil når dere besøker arvingen.
Nydelig tur som aller best gjennomføres som en rundtur. Kalles "mini Besseggen". Turen ligger godt beskrevet på ut.no

Takk for tips! Bor jo her, men den skal jeg jammen lese meg opp på!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-23, 09:22   #17
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Takk for tips! Bor jo her, men den skal jeg jammen lese meg opp på!

Den er gøy!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-23, 11:41   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Supert!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-23, 12:40   #19
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Takk for tips! Bor jo her, men den skal jeg jammen lese meg opp på!

Veldig fin tur, spesielt om du går den på våren. Da kan man få en følelse av å gå tur i Skottland - det er utrolig grønt i dalen der. Turen er best å gå når det har vært opplett en stund, da det er litt myrete i området.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-23, 13:05   #20
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ting man må få med seg i Bergen

Når dere kjører av fergen på Halhjem kan dere besøke Os, i Bjørnarfjorden kommune.
Kjør til f.eks Strøno og gå tur i Ervikane og bade (i sesongen). Det er også turfjell der, flere turer starter i Tøssdalen og en av turene er å gå til et flyvrak fra 1942, fjellet heter Møsnuken. http://fjellogfjas.blogspot.com/2010...uken-640m.html

Dere kan kjøre over Lysekloster på vei til byen og se ruinene og gå turen opp til Lyshornet.
https://ut.no/turforslag/1111940/lyshornet

I området kan dere også besøke Ole Bull sitt "slott" på Lysøen i Lysefjorden. Mener man ikke kan besøke det innvendig nå da, men man kan gå ute. https://www.visitbergen.com/ting-a-g...villa-p6664323

Gå til Livarden på Totlandsfjellet i Fana. https://ut.no/turforslag/1110106/totlandsfjellet

Beøke Edvard Grieg på Troldhaugen og gå tur på Gamlehaugen etterpå, kongeparets residens i Bergen. Eller i Langeskogen, som også er like ved (Fjøsanger).

Gå på aboretet på Milde.

Kanadaskogen. https://www.bergen.kommune.no/hvaskj...i-kanadaskogen

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no