Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-22, 19:30   #1
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Nå når flere er tilbake på jobb og det blir mange parallelle Teamsmøter i åpent landskap, vurderer jeg å kjøpe meg et skikkelig headset. Det må være trådløst, behagelig å ha på, støydempende, gi god lyd og også ha god talekvalitet/ mikrofon slik at andre hører meg.

Jeg vil også gjerne bruke det på fritiden til å høre musikk, på flyreiser etc. Noen tips? Noen anbefaler Sony WH-1000XM4, men jeg vet ikke hvordan talekvaliteten er her.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.

Sist redigert av Anikka : 26-03-22 kl 17:37.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-22, 19:37   #2
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: HVilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Jeg har bare erfaring med Bose, men jeg anbefaler de likevel. Jeg har de som ikke er trådløse, mens poden fikk de trådløse QC35 eller noe, og digger de.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-22, 19:57   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: HVilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Følger denne. Ser også behovet for et nytt headset. Har trådløse Bose QC35, elsker dem på flyreiser. Har ikke tenkt på muligheten for å bruke dem på jobb, men kanskje det skal prøves ut?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-22, 19:57   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: HVilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Jeg har toppmodellen til Sony som fungerer godt. Men bruker bare airpods pro. Liker ikke klokker over tid.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-22, 20:32   #5
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: HVilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Bruker zennheiser på jobb. Både til møter og musikk. Funker veldig bra. Har ikke noe annet å sammenligne med da.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-22, 20:55   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HVilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Vi har fått Bose på jobben. De er skikkelig bra. Jeg har hatt Sony tidligere; innkjøpt privat. De var også bra, men ikke like bra som Bose.



Men altså - man kan da ikke ha teamsmøter i åpent landskap?????

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-22, 21:06   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: HVilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Men altså - man kan da ikke ha teamsmøter i åpent landskap?????

Jo da Helt greit dersom man bare skal lytte, men delta aktivt? Ikke greit synes jeg. Utfordringen hos oss er at i løpet av covid perioden så har de fleste lederene annektert hvert sitt stillerom, så ikke nødvendigvis så lett å finne et egnet sted for møter heller. For min egen del, så orker jeg ikke være på kontoret dersom de rundt meg sitter i teamsmøter hele dagen. Da må jeg isåfall også finne et stillerom å annektere....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-22, 21:24   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: HVilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men altså - man kan da ikke ha teamsmøter i åpent landskap?????

Nei, absolutt ikke!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-22, 21:27   #9
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: HVilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Problemet med at alle skal tilbake på kontoret på fast basis, samtidig som man fortsetter måten å jobbe på i pandemien, er jo alle teamsmøtene som foregår i åpent landskap. Det er faktisk helt håpløst. Vi har heller ikke mange stillerom, og på flere av møtene behøver jeg de to skjermene mine. Så ja, det totale kaos er faktum. Skjønner behovet for headset.

AirPods pro er også bra, ja. Ulempen med de i åpent landskap, er at ikke kollegaer ser like enkelt at man er opptatt (som man ofte signaliserer med et headset).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-22, 21:58   #10
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: HVilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har fått Bose på jobben. De er skikkelig bra. Jeg har hatt Sony tidligere; innkjøpt privat. De var også bra, men ikke like bra som Bose.



Men altså - man kan da ikke ha teamsmøter i åpent landskap?????

Jo det kan man. Går helt fint det, om man ikke roper eller skal ha lange monologer. Man snakket jo i telefonen også i gamle dager, før-pandemi. Ser ikke at det er noe annerledes å snakke inn i en pc som inn i en telefon. Vi har et avklart forhold til dette i vårt lille landskap.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-22, 22:05   #11
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: HVilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men altså - man kan da ikke ha teamsmøter i åpent landskap?????

Av og til ikke noe valg gitt.
Senest i dag, men møter pleier å være vesentlig lavere enn når det snakkes i telefonen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-22, 23:19   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Har Jabra på jobb, hodetelefoner. Fornøyd med dem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 00:39   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Det er et lite problem, har jeg funnet - med briller så lekker lyden inn ved stanga.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 09:12   #14
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Nå har ikke jeg testet bose eller andre, men EarPods pro funker veldig nra for meg når jeg må «skru av» lyden rundt meg.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 10:43   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Jeg har et par fra Sony som jeg er veldig fornøyd med. Ikke like dyre som Bose, og veldig bra batterikapasitet. Mine selges ikke lenger, men de har jo andre modeller.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 11:27   #16
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Synes de fleste top-end modellene har både bra lyd og støydemping, men de i andre enden klager over at de hører meg dårlig (Teams-appen på iOS, noe bedre fra PC (via Bluetooth det også) virker det som.) Så jeg ender ofte med å bruke PC m/USB-hodetelefoner til møter, og bruke Apple Airpods Max til støydemping utenom. Fantastisk lyd, men blir litt trange etter et par timer.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 17:46   #17
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men altså - man kan da ikke ha teamsmøter i åpent landskap?????

Eeeeh, jo, det må vi pent. Med store åpne landskap, få stillerom og prosjekter/team på kryss og tvers over hele landet/kloden, så har de av oss som ikke vil fortsette på hjemmekontor få gode alternativer. Det er nok årsaken til at få foreløpig har returnert til jobb mer enn en dag i ny og ne.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har fått Bose på jobben. De er skikkelig bra. Jeg har hatt Sony tidligere; innkjøpt privat. De var også bra, men ikke like bra som Bose.

Så bra, både at jobben har kjøpt inn og at du er fornøyd. Hører folk det du sier godt også?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Synes de fleste top-end modellene har både bra lyd og støydemping, men de i andre enden klager over at de hører meg dårlig.

Det er nettopp det som er bakgrunnen for spørsmålet mitt egentlig, har opplevd mange andre med headset som er vanskelige å forstå.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.

Sist redigert av Anikka : 26-03-22 kl 17:52.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 18:12   #18
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Jabra sine er knallgod lyd i når andre bruker dem, ok støydemping, men de jeg har er fryktelig vonde etter en liten time.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 18:57   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Jeg har forgjengeren til Sony WH-1000XM4 - altså WH-1000XM3. Lyd- og støydempingsmessig veldig gode, men mikrofonmessig dårlig. XM3 plukker i hvert fall opp veldig mye lyd fra omgivelsene. For min del løser jeg det til en viss grad i kontorsammenheng gjennom å bruke mikrofonen som er integrert på den bærbare pc-en.

Hvis bruksområdet her i all hovedsak er på kontoret, ville jeg kanskje sett på modeller fra Jabra, Plantronics o.l. med mikrofon på "arm".

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-22, 20:15   #20
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke støykansellerende hodetelefoner bør jeg kjøpe?

Om de skal brukes til teams og ikke bare til å stenge støy ute anbefaler jeg Jabra sine trådløse med aktiv støykansellering.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no