Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Marbella - tips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-23, 23:18   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Marbella - tips?

Vi skal til Marbella i høstferien, nærmere bestemt Elviria.
Har aldri vært i området før og lurer på hva vi skal finne på bortsett fra strand og basseng i det vi håper blir fint vær. Noen som har gode tips til gode restauranter, hyggelige butikker, fine dagsturer?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 11:51   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Marbella - tips?

Vi skal til Malaga, noe jeg bestemte etter å ha lest denne artikkelen i Aftenposten. Høres så perfekt ut for oss som elsker både god mat og strender/gamleby/markeder/kunst. Kanskje en ide for en dagstur eller to, det er jo ikke langt i det hele tatt. https://www.aftenposten.no/reise/i/q...8-timer-i-byen

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 11:54   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Marbella - tips?

Ellers er det jo hauger av fine byer i nærheten å besøke; Ronda f.eks. som jeg har kjempelyst til å dra tilbake til (var der for nærmere 30 år siden). Denne spektakulære naturopplevelsen ser også fantastisk ut, om enn ikke for meg som har høydeskrekk https://www.caminitodelrey.info/en/

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 11:55   #4
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marbella - tips?

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Vi skal til Marbella i høstferien, nærmere bestemt Elviria.
Har aldri vært i området før og lurer på hva vi skal finne på bortsett fra strand og basseng i det vi håper blir fint vær. Noen som har gode tips til gode restauranter, hyggelige butikker, fine dagsturer?

Fin dagstur er definitivt Gibraltar! Morsomt med en sånn «little England» i Spania. Dog med forbehold om at det var 30 år siden jeg sist var der.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 12:10   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marbella - tips?

Med eller uten barn? Jeg hadde det utrolig hyggelig på Beach house Marbella en søndagslunch (live band). Det et er et sted man drar uten barn, i hvert fall på søndagen. Man bør bestille bord.

https://www.facebook.com/watch/live/...48162063885014

https://www.facebook.com/watch/live/...31555698613951

Ellers er det veldig hyggelig å gå rundt i gamlebyen i Marbella. Sitte på "appelsin-torget" og nyte en esperesso, drink eller spise middag.


Sist redigert av Pelen : 21-09-23 kl 12:20.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 18:51   #6
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Marbella - tips?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Med eller uten barn? Jeg hadde det utrolig hyggelig på Beach house Marbella en søndagslunch (live band). Det et er et sted man drar uten barn, i hvert fall på søndagen. Man bør bestille bord.

Vi reiser med tenåringer på 14 og 17 år. :-)

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-23, 23:14   #7
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marbella - tips?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Fin dagstur er definitivt Gibraltar! Morsomt med en sånn «little England» i Spania. Dog med forbehold om at det var 30 år siden jeg sist var der.

Jeg var i Gibraltar for 10 år siden. Da var det fortsatt ganske "Little England". Kan anbefales.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-23, 23:17   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marbella - tips?

Gibraltar var det gøyeste med hele Spaniaturen fra 2015. Anbefales, ja!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-23, 07:22   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.443
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Marbella - tips?

Jeg skjønner det ikke helt det med Gibraltar. Hvis jeg vil til England, drar jeg dit. Reiser jeg til Spania, vil jeg være i Spania.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-23, 09:27   #10
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marbella - tips?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg skjønner det ikke helt det med Gibraltar. Hvis jeg vil til England, drar jeg dit. Reiser jeg til Spania, vil jeg være i Spania.

Gibraltar er ikke helt England, men et England med ganske varmt vær (!!!!) og et par flotte grotter som er vel verdt et besøk.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-23, 09:30   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marbella - tips?

Gibraltar er ikke England nei. Men et fascinerende område. Inngangen går over en rullebane, bare det er kult! Alt ligger på en diger klippe med masse grotter og tamme apekatter. Flott utsikt. Koselig liten by, men akkurat den synes jeg er litt underordnet. Beliggenheten er det aller kuleste.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-23, 10:03   #12
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Marbella - tips?

Tror absolutt vi må få oss en dagstur til Gibraltar.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-23, 12:26   #13
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marbella - tips?

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Vi reiser med tenåringer på 14 og 17 år. :-)

Da er nok klatreparken i Elvira populær!

Gibraltar er en fin dagsutflukt. Ronda kan også anbefales. Ellers er det koselig å rusle rundt i Marbella.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-23, 13:37   #14
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Marbella - tips?

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Tror absolutt vi må få oss en dagstur til Gibraltar.

Anbefales definitivt herfra også! Var der i 2019 med to ungdommer, og de snakker enda om at var utrolig kjekt. (Definitivt ikke erstatning for England, nei )

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-23, 18:39   #15
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Marbella - tips?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Da er nok klatreparken i Elvira populær!

Gibraltar er en fin dagsutflukt. Ronda kan også anbefales. Ellers er det koselig å rusle rundt i Marbella.

Takk for tips om klatrepark. Den ser ut til å ligge i gangavstand fra der vi skal bo og ser kjempefin ut. :-)

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no