Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Dere som trener styrke på senter ...

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-23, 22:36   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Dere som trener styrke på senter ...

Hvor lenge er det greit/vanlig å ha pause mellom settene, og oppta et apparat mens man sitter på mobilen?

Og er det evt greit å spørre vedkommende om hen er ferdig, eller om man kan få bruke apparatet i mellomtiden? Eller skal man bare vente uansett hvor lang tid det tar? Stå i nærheten og trippe? Blikke?

Jeg trenger visst litt opplæring i senterkutyme.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 22:47   #2
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som trener styrke på senter ...

Jeg er vant til at man spør om å ta sett imellom eller eventuelt spør om vedkommende har mange sett igjen. Da har man på en ok måte vist at det er kø på apparatet. Nedre enn å blikke.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 01:17   #3
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener styrke på senter ...

Det er vanlig å ha noen minutters pause mellom tunge sett, og det er vanlig å spørre om de har lenge igjen og om man evt. kan få gå mellom settene deres.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 05:46   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener styrke på senter ...

Jeg spør, det blir for mye venting ellers. Noen scroller mye mer enn bare ventetid mellom sett, hvertfall.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 06:55   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener styrke på senter ...

Ja, den som utløste spørsmålet brukte betydelig større del av oppholdet på scrolling enn på øvelser i alle fall. For min del har jeg nesten ikke pauser, siden jeg trener stort sett benøvelser som opptrening etter hofteoperasjon, og må da gjøre øvelser på hvert ben enkeltvis, aldri begge bena samtidig (da "jukser" det svakeste benet). Ergo har det ene benet pause, mens jeg gjør øvelsen på det andre. Skjønner man må ha pause mellom når man jobber med begge bena samtidig, så jeg ble usikker på om det var jeg som bare undervurderte hvor lang denne pausen må være. Derfor spurte jeg ikke. Men det er ok å spørre altså, hvis jeg synes det tar urimelig lang tid?

Da jeg var sykmeldt trente jeg på treningssalen til det fysikalske instituttet der jeg gikk til fysioterapeut, og der var dette aldri en problemstilling. Folk der inne satt ikke og scrollet på mobilene sine (kan ha med å gjøre at de fleste som trente der var pensjonister). Senteret jeg har trent tidligere er et stort, betjent senter, med veldig mye utstyr og flere av samme apparat, så der var det også sjelden et problem. Men nå trener jeg på et lite, ubetjent senter, som ikke har så mange apparat. Kanskje enda bedre grunn til at man bør ta hensyn, og ikke oppta apparatene unødvendig lenge.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-05-23 kl 07:21.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 07:21   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener styrke på senter ...

Ja, det er ok.

Jeg trener sammen med kjæresten og hvilepauser er da mens han tar sine repetisjoner. Ansatte på senteret sier gjerne fra til de som bruker apparatene som hvilestasjon når det er mye trøkk.

Et høflig spørsmål om de snart er ferdige, er helt innafor. Da kan du jo vurdere om du går videre eller venter.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 10:35   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener styrke på senter ...

Enig med de andre. Et høflig spørsmål om å få "ta imellom" eller om når h*n er ferdig er helt innafor.

Jeg liker ikke å bli spurt om sånt selv, men det skjer nesten aldri. Mine pauser er ikke så himla lange heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 11:07   #8
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som trener styrke på senter ...

2 min pause ca. Lov å be om å få gå imellom.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 11:28   #9
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som trener styrke på senter ...

Man kan trenge mer enn 2 minutters pause hvis man løfter ordentlig tungt.

Og ja, det er helt normalt å spørre om å ta imellom, eller å tilby det hvis man er den andre parten. (I noen tilfeller er det kanskje ikke verdt det, hvis det er mye styr å laste om.)

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 11:42   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener styrke på senter ...

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

(I noen tilfeller er det kanskje ikke verdt det, hvis det er mye styr å laste om.)

Det kan jeg faktisk være enig i, men hvis det er snakk om å flytte en pinne frem og tilbake, så burde det gå greit.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 12:20   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener styrke på senter ...

I dette tilfellet var det snakk om et pinneflytteapparat. Men det kan jo være andre innstillinger enn vekt også, som kan være styrete, på disse multifunksjonsapparatene.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 12:41   #12
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som trener styrke på senter ...

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er vanlig å ha noen minutters pause mellom tunge sett, og det er vanlig å spørre om de har lenge igjen og om man evt. kan få gå mellom settene deres.

Jepp. Jeg løfter tungt og har minimum 3 minutter pause mellom sett. Da blir det en del mobilscrolling eller stirring ut i luften i mellomtiden. Men stiller seff apparat til disp for andre om de spør.

Litt vaskeligere med knebøy, markløft osv, spesielt om det er stor avstand mellom hva man tar og det blir mye rigg og drift. Men er alltid åpen for det, så klart.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 12:59   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener styrke på senter ...

Takk for svar!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no