Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-13, 20:47   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg er ikke helt der, men har faktisk kjøpt noen gaver da jeg har kommet over ting. Greit å ha startet, for høsten kommer til å bli ekstra hektisk med ny jobb og mye å lære.

Som vanlig tenker jeg det er like vanskelig å vite hva jeg skal kjøpe. Tips til 10-åring, jente? Hun elsker bøker, men har mye og har lest det meste.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:02   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Ja, begynt å tenke, og planlegger å planlegge...

Jeg har formelt sett begynt forberedelsene også. Ikke at jeg har kjøpt gaver eller noe sånn, men jeg har:

*Kjøpt kjøtt, et halvt lam. Låret og ribba ligger i salt, skal videre i saltlake i morgen kveld før det skal henges til tørk uti uka.. Fenalår og pinnekjøtt, hjemmelaget etter familiens tradisjon. Jeg har laget fårerull/lammerull også, den ligger i press pr nå, skal i saltlake i morgen tidlig.

*Trukket om hvor mamma og pappa skal feire jul i år. De kommer hit. Med de forbehold at om noen av svigerfamilien min kommer, og min bror med familie blir alene, så drar de dit i stedet.

Ikke mye, men spesielt kjøttet er en viktig greie da, det MÅ jo gjøres nå. Avtale hvem som skal være hvor kan jeg gjøre i siste halvdel av desember, men å ha begynt planleggingen av det styrer jo sånnsett også litt av kjøttbehovet, så det hadde vært greit å fått avklart det helt, men vi har mat til svigermor uansett. Også om hun har med seg yngstejenta. Eldstesøstra til min mann er vegetarianer, men samboeren hennes spiser kjøtt da, dog tviler jeg veldig på at de kommer. Sånn utfra tidligere år skal jentene egentlig feire jul hos sin far, men vi får se, denne samboeren til min svigerinne er ny av året, så hvordan de løser jula vites ikke.

Også fabulerer hodet mitt rundt kalendergaver da. Selve julegavene har jeg i liten grad kommet til enda.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 22:24   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ikke mye, men spesielt kjøttet er en viktig greie da, det MÅ jo gjøres nå.

De har kjøtt i butikken i desember, da.

Nei, har overhodet ikke begynt å tenke på jul. Men jeg merket jo i fjor at desember er mye mer travelt som fulltidsarbeidende lærer enn som student, så det bør jeg nok ha i tankene. Men ikke nå.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 22:29   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

De har kjøtt i butikken i desember, da.

Nei, har overhodet ikke begynt å tenke på jul. Men jeg merket jo i fjor at desember er mye mer travelt som fulltidsarbeidende lærer enn som student, så det bør jeg nok ha i tankene. Men ikke nå.

Ja, de har kjøtt i butikkene til jul.

Pinnekjøttet er spiselig. Kjøpt fenalår ligner ikke på hjemmesaltet og tørket. Jeg kaller det kjøpte for fenalår, og spiser det ikke. Det hjemmelagede er spikkekjøtt (altså spekekjøtt) og godt. Kjøpt pinnekjøtt spiser jeg, men hjemmelaget er bedre.

Og familietradisjonen vil jeg holde i hevd, og ikke minst ELSKER jeg spikkekjøtt.

Også den gleden det ga meg, den kvelden jeg hadde tilbrakt ettermiddagen hos mine foreldre (for jeg og min bror "går i lære" på dette med kjøtt, det er bare andre året vi gjør det selv) og kom hjem i tide til å si god natt til ungene.
Mannen skulle være der med dem, jeg skulle gå opp og lage fårerull.

Da kommer det fra femåringen: Mamma, mens du lager sånt brunt julepålegg (som nok enten er fårerullen eller like gjerne syltaflesk (altså julesylte) som han liker vel så godt) kan du ikke lage sånn der spikkekjøtt også?

Vi har ikke snakket om det siden jul i fjor, som vel er den første jula han har spist noe særlig av det. Han husket det, og han likte det, og han ville at jeg skulle lage det. Å kunne fortelle ham at det var noe av det jeg hadde begynt på, i dag vise ham det, og at vi nå la det i saltlake, og la ham få ta del i å se det bli til. Ja, det gir meg en glede, tradusjonen bringes videre til neste generasjon.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 22:30   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

De har kjøtt i butikken i desember, da.

Nei, har overhodet ikke begynt å tenke på jul. Men jeg merket jo i fjor at desember er mye mer travelt som fulltidsarbeidende lærer enn som student, så det bør jeg nok ha i tankene. Men ikke nå.

Vi bruker å kjøpe pinnekjøtt fra villsau fra en lokal bonde, det må bestilles i god til før jul for å si det sånn. Og når jeg vokste opp pleide foreldrene mine å kjøpe en slaktet sau som ble laget om til pinnekjøtt, fenalår, mårpølse osv.... Det skjedde lenge før desember for å få kjøttet saltet og tørket i tide.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:04   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Hvor vi skal feire jul aner jeg ikke, men det er like vanskelig hvert år! Jeg har likevel lyst å være her, for jeg er lei av å pakke bilen hvert år med julegaver og vinterutstyr og kjøre flere timer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 09:51   #7
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor vi skal feire jul aner jeg ikke, men det er like vanskelig hvert år! Jeg har likevel lyst å være her, for jeg er lei av å pakke bilen hvert år med julegaver og vinterutstyr og kjøre flere timer.

Da synes jeg at dere skal bestemme at dere er hjemme!

Vi var annet hvert år hos mine foreldre elelr svigers før vi bestemte oss for at vi ville være hjemme. Så får heller de som vil komme til oss, og det gjør de.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:10   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg planlegger jul hele året.
Årets jul skal feires i nytt hus. Vi har valgt å reise på en ganske dyr høstferie, og ungene er enig i at det dermed ikke blir de dyreste julegavene i år. Vi drar på tur seint i november og tar årets julegaveshopping i utlandet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 13:42   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg planlegger jul hele året.
Årets jul skal feires i nytt hus. Vi har valgt å reise på en ganske dyr høstferie, og ungene er enig i at det dermed ikke blir de dyreste julegavene i år. Vi drar på tur seint i november og tar årets julegaveshopping i utlandet.

Høres deilig ut.

Jeg planlegger også jul hele året. Det eneste som er sikkert i år, er at vi skal være hjemme og bare oss.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:13   #10
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Mja, vi skal ikke feire hjemme, så litt planlegging må til.. Men foreløpig er det kun i hodet mitt.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:19   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Som vanlig tenker jeg det er like vanskelig å vite hva jeg skal kjøpe. Tips til 10-åring, jente? Hun elsker bøker, men har mye og har lest det meste.

Har hun lest alle Pingles dagbok og Dustedagboka som også finnes i bind 1-6 nå tror jeg. De er favoritter hos 10-åringen her.

Jeg har faktisk begynt å tenke julegaver i dag og har handlet en hel bråte når det var 40% på all lego på Brio butikken i dag. Moro når en får de store settene som vanligvis er alt for dyre til en overkommelig pris, samt noen smågaver til diverse i lego også. Men jeg aner ikke ennå om vi får besøk til jul og av hvem, men vi har i alle fall bestemt at vi skal feire jul hjemme hos oss selv, så får de heller komme de som vil av familien. Det er egentlig svigers sin tur i år og feire med oss, men så kom de plutselig i fjor og året før der når vi hadde mulighet til dem så ville ingen komme. Så akkurat det der har jeg gitt opp.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:15   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Eg har komme så langt i planlegginga at eg veit at eg har nattskift.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:20   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg vet ikke om jeg har fri eller ei (ny jobb, men jeg antar jeg har fri, kontorjobb).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:28   #14
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Ja, vi har så smått begynt å planlegge. Fire julegaver er kjøpt inn allerede, det var litt tilfeldig fordi vi så noe av det vi har planlagt på salg. Jeg er nesten ferdig med alle julekalendergavene (mangler tre dager), det var mest fordi jeg gjorde storshopping på ebay.

Vi skal feire hos oss selv, for sjette gang på rad, og min familie kommer hit som vanlig. Synes det er best og mest praktisk å feire hos oss selv nå mens barna er små, jeg gidder bare ikke dra med meg tre små barn til andre siden av landet i jula.

Det er egentlig det vi har gjort så langt. Snakker litt nå og da om hva vi skal gi til hvem og kommer vi over noe kjøper vi det da, men ellers pleier vi ikke handle julegaver før november/desember. Jeg vil helst planlegge og handle til jul mens jeg har julestemning, og det har jeg ikke nå.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:21   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Elisabeth: Aner ikke om hun har lest Dustedagbøkene. Min 8-åring elsket dem! Skal treffe min bror og co. i morgen, så da skal jeg jammen spørre dem.
Har også handlet lego i dag, men det blir nok bursdagsgaver for vår del, stort sett. Eldste blir 9 etter jul, så da blir det lego på henne.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:25   #16
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg stiller med det obligatoriske "Hæ? Juleplanlegging? NÅ!???? Er dere spik spenna sprø?"-innlegget.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:34   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg stiller med det obligatoriske "Hæ? Juleplanlegging? NÅ!???? Er dere spik spenna sprø?"-innlegget.

Der kom du meg i forkjøpet, ja. Seriøst, liksom?!
Jeg bar jo fortsatt rester av julemat i fryseren.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 21:39   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Der kom du meg i forkjøpet, ja. Seriøst, liksom?!
Jeg bar jo fortsatt rester av julemat i fryseren.

Normalt er jeg ikke så tidlig, men jeg har akkurat begynt i ny jobb, er alene med to barn og har absolutt ikke noe ekstra tid til noe som helst for tiden. Skal det bli jul i år må jeg få begynt nå rett og slett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:00   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg stiller med det obligatoriske "Hæ? Juleplanlegging? NÅ!???? Er dere spik spenna sprø?"-innlegget.

Nå vet jeg ikke med deg, men jeg ser jo at de som skriker opp om "HÆÆ JULEPLANLEGGING ALLEREDE NÅ" bare et par måneder før jul, ofte er de samme som stresser vilt og begynner julegaveinnkjøpene 22. desember og syter og klager over hvor stress det er med jul, hvor lite tid de har.

Jeg begynner forøvrig å tenke på jul rundt februar/mars, da begynner jeg å glede meg vilt til jul og er jo laangt på overtid nå, haha. Gleder meg sånn at jeg ikke holder ut!!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:01   #20
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg stiller med det obligatoriske "Hæ? Juleplanlegging? NÅ!???? Er dere spik spenna sprø?"-innlegget.

Jeg stiller med "singerer" .



Jul er Desember. Alle juleforberedelser og julehandling skjer fra 1.Desember. Jeg elsker julen og vil at den skal være "hellig", begrenset, eksklusiv osv. Da kan jeg ikke tynne den ut ved å handle inn julegaver sommerstid med ikke et snev av julestemning. Og aldri har jeg opplevd stress fordi jeg har ventet til julemåneden med juleforberedelsene, heller. At Desember er stress er oppskrytt av de som kun har "pynte tre" igjen på to do-lista i Oktober .

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 29-09-13 kl 00:07.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no