Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 14:25   #1
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Jeg vil jo helst skjønne det av meg selv, istedenfor å spørre, men etter å ha lekt litt med søke-funksjonen er det noen ting jeg er litt mer usikker på nå, enn før jeg startet søkingen.
Jeg vet at enkelte av mine spørsmål har vært oppe utallige ganger, men det bryr jeg meg ikke om. ( )

Da starter vi:

  • Hva er riktig bruk av og ? Er den første bare blid og den andre bare litt sånn "lurig"?
  • Er riktig å bruke om man har en følelse av å hele tiden si seg enig i en enkelt person? Eller er dette en intern smiley?
  • Hva betyr og ? Er det bare jul og peode, eller er det en annen betydning bak?
  • Er det bare meg som synes at er en blå smurfe-tulling? F.eks når den brukes etter setninger som "prøv den!" (hvorfor skal du bestemme hva jeg skal prøve?! ), eller dersom man quoter i en het, saklig og amper diskusjon, og slenger på denne smileyen. Blir ikke det feil?
  • Dersom man har lyst til å lage en diskusjon, men finner ut at en nesten identisk diskusjon har vært oppe for...ja...ca 1 år siden. Skal du droppe det da?
  • Dersom man svært gjerne ønsker å vise frem barna sine, f.eks, må det da legges under bildekritikk, eller kan det legges i Medlemssalongen - for anonymitetens skyld?
  • Må man delta i en diskusjon for å gi prikker? Må man begrynne/skrive en forklaring i alle prikker?
  • Hva defineres som prikke-tigging?
  • Er det teit av meg å spørre om dette her?
Ja, det var det jeg lurte på i første omgang.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:26   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Hvor ville du poste den, sånn egentlig?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:29   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Tenkte kanskje det var en typisk Informasjons-diskusjon?

Næsj, passer den ikke på generell?

Uansett, svar på det siste, nei det var ikke teit, du er ikke den første og garantert ikke den siste som poster ting på feil underforum.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:31   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler



Det er egentlig den viktigste smileyen.

Jeg synes er ganske passiv-aggressiv, litt som var før den ble bare aggressiv. er et blunk, og den er ikke slem, men litt teit, synes jeg.

Meeloping er lov for alle.

er litt dust, synes jeg, men ikke provoserende.

Det er lov å starte diskusjoner om gamle tema, men du får mer kred hvis du leter opp gamle diskusjoner, refererer/linker til dem og tar det opp på en litt annen måte eller med nye innspill.

Man kan gi prikker akkurat som man vil, og til hvem man vil. Hvis man bare klarer å prikke nok mennesker i mellomtiden.

Prikketigging (ikke pikketigging som jeg nettopp skrev) er åpne eller dårlig skjulte hint om at man vil ha flere grønne for f.eks. å komme inn i salonger. De har en tendes til å virke mot sin hensikt, hvis safran får snusen i det.

:bidrar:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:32   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Du får nok mange forskjellige svar her nå, men her er mine smileyfølelser:

oppfatter jeg noen ganger litt passiv-aggressiv.
oppfatter jeg som blærete, bedrevitende og arrogant.
er en etterdilter. Se her.
Peode forklares her.
Reinsdyrsmileyen er vel bare en sånn skrullejulesmiley som er morsom å bruke av og til?

Har ikke noe forhold til den blå smurfetullingen annet enn at den ser litt overentusiastisk ut.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:33   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Jeg hopper i første omgang over de første par spørsmålene.

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Dersom man har lyst til å lage en diskusjon, men finner ut at en nesten identisk diskusjon har vært oppe for...ja...ca 1 år siden. Skal du droppe det da?

Nei, det synes jeg ikke. Det kan ha kommet til nye brukere, det var sikkert ikke alle som så den gamle tråden, og folk kan ha skiftet mening eller sett nye aspekter ved diskusjonen i mellomtiden.

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Dersom man svært gjerne ønsker å vise frem barna sine, f.eks, må det da legges under bildekritikk, eller kan det legges i Medlemssalongen - for anonymitetens skyld?

Legg dem gjerne i Medlemssalongen, om du synes "Ungene våre" blir for åpent. "Bildekritikk" er vel ment mer fotografiteknisk? (Jeg leser sjelden det underforumet.)
[quote=Surre;1811622]Må man delta i en diskusjon for å gi prikker? Må man begrynne/skrive en forklaring i alle prikker?

Nei til begge spørsmål. Det er helt kurant å sende en prikk i stedet for å skrive noe i tråden - f.eks. for å unngå at det blir mange likelydende svar - og det er ikke obligatorisk å skrive en kommentar til prikken. (De fleste foretrekker kanskje en kommentar, men det er slett ikke noe krav.)

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Hva defineres som prikke-tigging?

Det er litt forskjellige definisjoner ute og går. "Kan jeg værsåsnill få noen grønne prikker så jeg kommer inn i MII" er et ganske utvetydig eksempel, men mer subtile oppfordringer til å gi prikker kan fort tolkes som prikketigging. (Som selvsagt ikke er forbudt, men som noen ganger kan gi uheldige utslag, dersom det er flere som velger å gi røde enn grønne prikker, for eksempel. )

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Er det teit av meg å spørre om dette her?

Jeg synes ikke det, i alle fall.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:36   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Da starter vi:

  • Hva er riktig bruk av og ? Er den første bare blid og den andre bare litt sånn "lurig"?
  • Er riktig å bruke om man har en følelse av å hele tiden si seg enig i en enkelt person? Eller er dette en intern smiley?
  • Er det bare meg som synes at er en blå smurfe-tulling? F.eks når den brukes etter setninger som "prøv den!" [...] eller dersom man quoter i en het, saklig og amper diskusjon, og slenger på denne smileyen. Blir ikke det feil?
  • Dersom man har lyst til å lage en diskusjon, men finner ut at en nesten identisk diskusjon har vært oppe for...ja...ca 1 år siden. Skal du droppe det da?
  • Dersom man svært gjerne ønsker å vise frem barna sine, f.eks, må det da legges under bildekritikk, eller kan det legges i Medlemssalongen - for anonymitetens skyld?
  • Må man delta i en diskusjon for å gi prikker? Må man begrynne/skrive en forklaring i alle prikker?
  • Hva defineres som prikke-tigging?
  • Er det teit av meg å spørre om dette her?
Ja, det var det jeg lurte på i første omgang.

Jeg bruker sjelden , for jeg synes den er en litt intetsigende smiley. bruker jeg når jeg sier noe litt på spøk, men den er ganske intern, så jeg er forsiktig med hvem jeg bruker den til.

er det du tror den er, ja. Den har riktignok litt historikk i seg, da meelopers (eller hvordan det nå egentlig staver) er det nederlandske ordet for "rævedilter", og henger igjen fra NM-tiden.

Jeg liker ikke heller og bruker den sjelden, så her kan jeg ikke svare.

Man står fritt til å starte en diskusjon, selv om det har vært oppe før. Men da trenger man ikke bli fornærmet om man blir fortalt at temaet har vært oppe før.

Bilder kan legges i Medlemssalongen synes jeg.

Jeg prikker av og til i tråder jeg ikke deltar i. Jeg vet at enkelte ikke liker dette, spesielt om jeg rødprikker, men det tar jeg ikke så veldig innover meg. De fleste prikkene jeg sender avgårde har en eller annen form for tekst, men av og til sier en smiley mer enn tusen ord.

Prikketigging er når man helt åpenbart ber om prikker. Her på FP brukes ryktepoengene til å begrense adgang til lukkede forum, og da skal ryktepoengene være opptjent på ærlig vis. Så om man ber om å få grønne prikker for f.eks. å få tilgang til Medlemssalongen kan man oppleve å få røde prikker i stedet for.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:38   #8
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.


Da starter vi:

  • Hva er riktig bruk av smil og blunke ? Er den første bare blid og den andre bare litt sånn "lurig"?
Den første er bare en smiley, men så viste det seg at Skilpadda faktisk bruker den passivt-aggressivt noen ganger, sånn som . Så fra henne skal du være på vakt om du får den. Den siste har det vært diskusjoner om. Iset, Veronal og meg mener i hvert fall at den kan være utrolig nedlatende. Som slik:
Ja, nå er det faktisk sånn at Norge er en del av Europa
  • Er riktig å bruke om man har en følelse av å hele tiden si seg enig i en enkelt person? Eller er dette en intern smiley?
Man kan godt bruke den sånn ja.
  • Hva betyr og ? Er det bare jul og peode, eller er det en annen betydning bak?
Elgen har en annen betydning også tror jeg, men jeg har ikke fått den med meg. Tror det er 007 som har en egen definisjon på den (?)
  • Er det bare meg som synes at er en blå smurfe-tulling? F.eks når den brukes etter setninger som "prøv den!" (hvorfor skal du bestemme hva jeg skal prøve?! ), eller dersom man quoter i en het, saklig og amper diskusjon, og slenger på denne smileyen. Blir ikke det feil?
Enig med deg
  • Dersom man har lyst til å lage en diskusjon, men finner ut at en nesten identisk diskusjon har vært oppe for...ja...ca 1 år siden. Skal du droppe det da?
Jeg ser an om den forrige diskusjonen var bra. Om det var mange argumenter som mangler og at de som er flinke ikke har sagt noe så kan jeg ta det opp igjen. Om det er hva som er best av Pølse og Potet, så er det bare å la være.
  • Dersom man svært gjerne ønsker å vise frem barna sine, f.eks, må det da legges under bildekritikk, eller kan det legges i Medlemssalongen - for anonymitetens skyld?
Opp til hver enkelt. Min mann hadde banket meg om jeg la bilder av sønnen vår ut på et offentlig forum, så om jeg skulle ha lagt ut bilder så måtte det vært i Medlemssalongen eller noe sånt. Mange som gjør det.
  • Må man delta i en diskusjon for å gi prikker? Må man begrynne/skrive en forklaring i alle prikker?
Må ikke delta, trenger heller ikke forklaring.
  • Hva defineres som prikke-tigging?
Guud, nå har jeg vært på FP helt fra starten og skrevet 7000 innlegg, men ikke fått mer enn 32 i ryktepoeng, dette er vanskelig altså, skulle ønske jeg kunne få litt mer poeng snart.
  • Er det teit av meg å spørre om dette her?
Nope, garantert mange andre som lurer også
Ja, det var det jeg lurte på i første omgang.

Jepp.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:38   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Håkkei, her har du fasiten:

Da starter vi:

  • Hva er riktig bruk av og ? Er den første bare blid og den andre bare litt sånn "lurig"? Den første er bare blid, den andre er bare teit og bør unngås.
  • Er riktig å bruke om man har en følelse av å hele tiden si seg enig i en enkelt person? Eller er dette en intern smiley? Dette er meelopers, den er litt intern og sjelden i bruk for tiden har jeg sett. Brukes om man er enig med røkla.
  • Hva betyr og ? Er det bare jul og peode, eller er det en annen betydning bak? Søk på peode, så finner du forklaringen på den. Den julesmilyen er jo Rudolf og trenger vel ingen forklaring.
  • Er det bare meg som synes at er en blå smurfe-tulling? F.eks når den brukes etter setninger som "prøv den!" (hvorfor skal du bestemme hva jeg skal prøve?! ), eller dersom man quoter i en het, saklig og amper diskusjon, og slenger på denne smileyen. Blir ikke det feil? Hvis jeg sier du skal prøve noe så burde du gjøre det. I en het og amper diskusjon ville jeg lest den med ironibriller. Har du ikke ironibriller?
  • Dersom man har lyst til å lage en diskusjon, men finner ut at en nesten identisk diskusjon har vært oppe for...ja...ca 1 år siden. Skal du droppe det da? Næsj. Har ikke alle diskusjoner vært oppe for ca. ett år siden? De som ikke gidder å diskutere det samme igjen får heller holde seg unna.
  • Dersom man svært gjerne ønsker å vise frem barna sine, f.eks, må det da legges under bildekritikk, eller kan det legges i Medlemssalongen - for anonymitetens skyld? Jeg tror at et av bildekritikk-forumene har samme medlemskriterier som Medlemssalongen. Ellers blir det sikkert hipp som happ hvor du legger det.
  • Må man delta i en diskusjon for å gi prikker? Må man begrynne/skrive en forklaring i alle prikker? Man kan prikke hvor man vil uten å forklare noe som helst.
  • Hva defineres som prikke-tigging? Å be om prikker (eksplisitt eller implisitt) fordi man vil ha tilgang i M1 eller M2. Bør ikke gjøres.
  • Er det teit av meg å spørre om dette her? Nei, nå fikk jo jeg noe å holde på med en stakket stund. :gravid og sykmeldt:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:39   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Jeg er ikke helt enig i at er "intetsigende", men det er nok sant at den ofte brukes intetsigende. Jeg bruker ofte for å "myke opp" når jeg kommer med informasjon, sånn for å signalisere at jeg ikke irettesetter eller er sur. (Og jada, Polyanna, jeg bruker den noen ganger for å høres mindre sur ut når jeg egentlig er skikkelig irritert. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:40   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Jeg tar meg friheten å bruke smileyer litt sånn der jeg synes den og den smileyen ser fin ut jeg. Med det interessante resultat at jeg noen ganger oppfattes som utydelig, noen ganger som innmari dum, og forhåpentligvis noen ganger som litt sånn dyp og smart.

Ellers er noen ganger og noen ganger litt ettersom. Hvis SP bruker den er den i-Ronny-sk.

Den blå smurfen er sånn som jeg føler at frp'ere sier hver gang Siv er på tv.

er kul.

Feil forum og sånn er fort fikset med en modde med velvilje.

Peodene måtte jeg finne forklaring på en gang for de skjønte jeg ikke bæret av, men med forklaring så er de noe av det morsomste føler jeg. Sammen med det faktum at vi har rundt 230 smileyer å velge mellom.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:42   #12
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Esme: Elg? er jo et reinsdyr.

Jeg bruker som :), jeg. Mange syns den er intetsigende, jeg syns den er med å understreke at jeg skriver noe i godt humør. Jeg vil ikke la meg hindre av Den Store Paddes voldsommme passive agressivitet!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:43   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Jeg liker . Jeg bruker den for å få fram at jeg sier ting i en vennlig tone, eller når jeg har fortalt om noe jeg er glad for.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:44   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler


Ikkje forvirra enda? Berre vent til neste episode av forviklingar.


Elg... :hikster:

  Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:44   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Du må forresten gi kommentar på rød prikk. Hørte jeg.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:45   #16
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Esme: Elg? er jo et reinsdyr.

Ja, jeg kan ikke så mye om sånn derre biografi jeg. Kan du alt du da? Er e nødvendig å kverrulere sånn?

"Elg" da.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:46   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er ikke helt enig i at er "intetsigende", men det er nok sant at den ofte brukes intetsigende. Jeg bruker ofte for å "myke opp" når jeg kommer med informasjon, sånn for å signalisere at jeg ikke irettesetter eller er sur. (Og jada, Polyanna, jeg bruker den noen ganger for å høres mindre sur ut når jeg egentlig er skikkelig irritert. )

Oversatt til norsk: Ser du denne sammen med en avatar med en Skilpadde i, så rett ryggen og vær en milliard prosent sikker på at det neste du sier er dokumenterbar fakta.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:47   #18
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Og jada, Polyanna, jeg bruker den noen ganger for å høres mindre sur ut når jeg egentlig er skikkelig irritert. )

Nei, Skilpadda, det ble feil. Det du egentlig mente å skrive var

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Og jada, Polyanna, jeg bruker den noen ganger for å høres mindre sur ut når jeg egentlig er skikkelig irritert. )

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:49   #19
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Her demonstrerer forresten jeg korrekt bruk av .

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 14:50   #20
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

"Rudolph the rednosed... moose"?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no