Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

iPad som alternativ til CD-spiller for barn?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-14, 11:31   #1
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

iPad som alternativ til CD-spiller for barn?

Jeg har i lengre tid tenkt at ungene skal få seg CD-spiller til bursdagen sin, men i og med at vi har to iPader som ungene faktisk kan få til egen disposisjon lurer jeg på å bruke det istedenfor. Vi har jo knapt CD-er i hus, lydbøker får man jo på nett, vi har premiumkonto på Spotify for barnemusikk og nettradio er lett tilgjengelig.

Noen som har prøvd dette? Prismessig blir docking med høyttaler dyrere enn CD-spiller, men da har vi alt på en plass og slipper "løse gjenstander".

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 11:41   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad som alternativ til CD-spiller for barn?

Jeg hadde kjøpt høytaler som kobler seg til blåtann i såfall. Da funker de jo uavhengig av hvilken dings/plugg de har. Ulik pris.

Vi har pr idagingen cd-er i bruk.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 11:43   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad som alternativ til CD-spiller for barn?

Jeg har kjøpt docking med høytaler til iPaden, jeg synes det er en fordel at den lader seg mens poden spiller av musikk. Fordelen med iPad framfor cd-spiller er at musikken ligger der og iPaden er lett å ta med.

Men jeg har ikke kjøpt en eneste cd siden 90-tallet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 11:52   #4
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPad som alternativ til CD-spiller for barn?

Ja, det er ladingen jeg tenker vi slipper med fast docking, ellers sverger jeg også til blåtanna.
Fant en docking fra Logitech nå som koster 374 kroner, da er ikke risikoen så stor mtp utgang og overgang hvis (når) vi må bytte brett etter hvert.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 12:08   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad som alternativ til CD-spiller for barn?

Hvor fant du det? Jeg trenger ny da, for jeg vil ha en på stua også. Men jeg finner dem ikke så billig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 12:09   #6
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: iPad som alternativ til CD-spiller for barn?

Denne. Jeg har ikke bestilt enda, men ser ut som den skal kunne la seg bestille, må dog få noen jeg kjenner i Sandvika til å hente den ut for meg.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 12:14   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad som alternativ til CD-spiller for barn?

Åh, den var jo til og med ganske fin.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 12:17   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: iPad som alternativ til CD-spiller for barn?

Eg hadde gjort det. Vi kan spele fra jenta sin iPod høgt i bilen også, det er mykje meir anvendelig.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 17:19   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad som alternativ til CD-spiller for barn?

Begge guttene har iPoder, og jeg hadde aldri giddet å kjøpt cd-spillere til dem. Vi kjøper jo ikke cd'er lenger, all musikk laste ned. Eldsteman har wifi-høyttaler på rommet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 18:25   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPad som alternativ til CD-spiller for barn?

Lurer på det samme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 11:04   #11
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: iPad som alternativ til CD-spiller for barn?

De to eldste fikk cd-spillere en gang i tiden. Disse ble etter hvert til støvsamlere, da de spiller musikk på PC og iPad (og iPhone). De bruker min Spotify-konto, og har egne lister der. De spiller også fra youtube, for å få filmene med. Minstemor drar av og til fram en cd-spiller som en slags kuriositet, og spiller noen gamle cd'er vi har liggende, men i det daglige er det altfor tungvindt og begrenset.


Sist redigert av Dronningen : 20-08-14 kl 11:53.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 11:41   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: iPad som alternativ til CD-spiller for barn?

Mine bruker utelukkende iphone og iPad til å spille musikk (har Wimp). De har diverse høyttaler, fra enkle Music Angel til et par hundrelapper som man kobler til med ledning til Bluetoothhøytaler som mannen fikk i julegave fra jobben. De foretrekker faktisk de billige, for de er enkle å koble til og tar liten plass.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no