Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Tatt i fotoboks med min bil

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-15, 17:13   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.568
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tatt i fotoboks med min bil

Sambo kjørte for fort forbi en fotoboks. Han kjørte så fort at han vil få 3 prikker og forholdsvis saftig bot.

Bilen han kjørte står på meg. Vil prikkene og boten bli registrert på meg da?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 17:15   #2
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Ja, men du får et skjema I posten, og kan via det på en eller annen mate informere om at du ikke var sjåføren. Det går fint.

Og ouch!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 17:16   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.563
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Nei, tror du bare kan gi beskjed om hvem som kjørte, så fikser de det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 17:18   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.568
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Jeg tenkte å si : "åååå! Det passer så dårlig med uforutsette utgifter nå!" Men så kom jeg på at det gjør det jo alltid.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 17:26   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.942
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Du får et skjema du må fylle ut, han må signere og ta på seg skylden. Akkurat en fartsbot er jo sånn som aldri noensinne passer da.

__________________
♥ Storebror, des. 2010 Lillesøster, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 17:27   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.762
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Du vil få ett brev i posten med spørsmål om hvem som er sjåfør.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 17:28   #7
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Ja, men du får et skjema I posten, og kan via det på en eller annen mate informere om at du ikke var sjåføren. Det går fint.

Og ouch!

Du får et brev og må bekrefte hvem som var sjåfør av bilen. Hvis eier av bilen var føren bekrefter man vet å ikke svare. Jeg fikk en gang en bot som ikke var så stor, så vi ga blaffen i hvem den var registert på, og lot være å svare.Da fikk vi et nytt brev der det sto "vi ser at det ikke var du som var fører av bilen, du må oppgi fører". Så da oppga vi at det var meg og betalte boten.

Så ta det med ro, Kirsebær. Med mindre mannen din likner deg veldig går det greit.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 17:36   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.568
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

vi er ikke veldig lik, så han skal nok få bære prikkene sine selv.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 19:10   #9
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.274
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Du vil få et brev i posten med et skjema du skal fylle ut om hvem som kjørte bilen. I ditt tilfelle er det åpenbart at det ikke var eier av bilen som kjørte. Jeg har til og med opplevd et tilfelle hvor en venninnes samboer ville ta på seg skylden for hennes råkjøring og dermed fylte ut sitt eget navn, men hvor de ikke ville godta det da de kunne se at det var en kvinne som kjørte og ikke ham.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 19:13   #10
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.346
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Tror det er frist på 7 dager å svare på brevet som kommer. Mannen fikk bot i påska og brevet kom rett før helgen. Sure penger. Men samtidig, han var heldig for det vistes ganske mye mindre enn det han trodde han hadde kjørt i.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 19:19   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

"And I have a small prick on my drivingslisence" Mcdonaldsreklame.

De har ganske bra buffer på farten, så kanskje det ikke blir så ille som dere tror?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 19:49   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.549
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Vi har faktisk opplevd to ganger (jada. ) at det har kommet bot (ikke prikker, da, det var små overtredelser) direkte adressert til mannen min og med hans navn på boten, selv om bilen vitterlig er registrert på meg! Det er mulig bompengebrikken er registrert på ham, og at de registrerer den? Ellers så ser de på bildene at det er en mann, og gjetter at det er mannen min. (Note to self: 1) ikke la en eventuell elsker kjøre bilen min, alternativt 2) ikke skaffe en elsker som kjører for fort eller 3) (det enkleste) dropp det med elsker helt og holdent. )

(Vi fikk også en bot med to prikker en gang for lenge siden, til meg, med beskjed om at vi kunne bestride fører, men vi gadd ikke. Pga. en, kremt, uheldig episode med meg selv bak rattet i fjor ( ) måtte vi vært litt mer nøye om det kom nye prikker dalende...)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel

Sist redigert av Polyanna : 15-04-15 kl 10:20.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 20:01   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.975
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Jeg har kun vist frem førerkortet 2 ganger på de årene jeg har hatt lappen. Har fått en p-bot da.
Mannen kjørte bil bil og har blitt tatt i fotoboks to ganger. Da fikk jeg brevet og fyllte ut hans navn som sjåfør og så fikk vi utsatt regningen litt. Sure penger.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 22:09   #14
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.651
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg har til og med opplevd et tilfelle hvor en venninnes samboer ville ta på seg skylden for hennes råkjøring og dermed fylte ut sitt eget navn, men hvor de ikke ville godta det da de kunne se at det var en kvinne som kjørte og ikke ham.

Tanta til mannen prøvde seg også på den da hun satt på med datteren og de ble tatt. Svaret var noe sånt som at de "så at det var en ung kvinne som kjørte", så det gikk ikke. Tror hun var litt misfornøyd med svaret, også.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 22:32   #15
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.780
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Her kom fartsbot i posten gitt og gubben skrev under på at det var han. Etterpå skjønte vi at det var han som fikk prikkene mine Ikke det at jeg ser ut som en mann altså.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 22:36   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.347
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg har kun vist frem førerkortet 2 ganger på de årene jeg har hatt lappen. Har fått en p-bot da.
Mannen kjørte bil bil og har blitt tatt i fotoboks to ganger. Da fikk jeg brevet og fyllte ut hans navn som sjåfør og så fikk vi utsatt regningen litt. Sure penger.

Det var vel hans valg å bruke pengene på ä kjøre for fort, var det ikke? :dukker: Men altså helt ærlig talt, fartsbot er da som regel ikke et uhell.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 22:48   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.549
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Det er ekstra surt når en uventet og stor utgift kommer fordi man har vært dum og gjort noe man virkelig burde ha visst bedre enn å gjøre, skal jeg love deg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 22:56   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.690
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Ååå, det er så kjekt når det ligger en konvolutt med politi-logo over halve fronten og venter i postkassa når man kommer hjem fra bilferie. Ikke akkurat diskret forsendelse, nei.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:03   #19
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.782
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Det kan gå av seg selv også.
Min søster ble tatt i min mors bil. Og fikk boten direkte til seg.
Da hadde de sjekket folkeregisteret og funnet ut at hun hadde en datter i passe alder i nærheten. Mulig de også kan sammenligne med førerkort foto?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:06   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.563
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tatt i fotoboks med min bil

Moralen er: Alltid ha på Finlandshette når man kjører bil.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no