Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Kjenner du til uttrykket "dette gikk pølseveien"?
Ja 4 2,48%
Nei 154 95,65%
Usikker 3 1,86%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-20, 11:40   #21
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Aldri hørt, men jeg liker det

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 11:40   #22
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Nei, det har jeg aldri hørt før. Og tror ikke jeg kommer til å adoptere det heller

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 11:48   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Jeg har bare hørt at det "gikk veien" jeg. Som i at det gikk bra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 11:54   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har bare hørt at det "gikk veien" jeg. Som i at det gikk bra.

Ja, det er kanskje en negativ variasjon over dette?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 12:01   #25
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Jeg får mange treff på Google når jeg søker på filleveien. Og har hørt det før. Men ikke pølseveien.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 12:07   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg får mange treff på Google når jeg søker på filleveien. Og har hørt det før. Men ikke pølseveien.

Har fått en interessant teori i Språkspalta på Facebook nå, om at uttrykket kan skrive seg fra slakterbransjen. Trevlete og dårlig kjøtt endte kanskje ofte opp i pølser - gikk det dermed "pølseveien"? Og kanskje "filleveien" er et tilsvarende uttrykk fra skredderfaget? Stoffer av dårlig kvalitet endte opp som filleryer.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 12:12   #27
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Har fått en interessant teori i Språkspalta på Facebook nå, om at uttrykket kan skrive seg fra slakterbransjen. Trevlete og dårlig kjøtt endte kanskje ofte opp i pølser - gikk det dermed "pølseveien"? Og kanskje "filleveien" er et tilsvarende uttrykk fra skredderfaget? Stoffer av dårlig kvalitet endte opp som filleryer.

Aha! Men ingen relevante treff på pølseveien. Foreløpig.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 12:25   #28
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Verket hørt pølseveien eller filleveien. Hva mener man egentlig? Altså, jeg skjønner forklaringen over her, men skjønner ikke hva det har med pølser å gjøre. Eller filler.

Dette.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 12:50   #29
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Slutter meg til gjengen som aldri har hørt "filleveien" heller.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 12:53   #30
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Aldri hørt, men gjettet riktig på hva det betyr.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 14:10   #31
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Jeg kjenner til både pølseveien og filleveien. Jeg bruker dem ikke selv, men dersom jeg skulle brukt disse uttrykkene, hadde jeg brukt dem om noe som gikk galt. Kan det å gå pølseveien ha noe med hester å gjøre, altså at hestene gikk i pølsa når de ble gamle/syke/ubrukelige?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 14:15   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Jeg kjenner til filleveien.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 14:47   #33
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Aldri hørt.

I min familie har vi masse uttrykk som jeg har trodd er helt vanlig, men som absolutt ikke er det. Nå har jeg googlet alle da, så jeg vet hvilke jeg bare bør bruke i familiesammenheng.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 15:32   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Aldri hørt.

Klarer forsåvidt å gjette hva det skulle bety, men hadde fort kunne sett litt rart på deg ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 15:47   #35
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Aldri hørt. Og siden jeg har vokst opp med en pølseelsketnde far, tolket jeg det overhodet ikke som noe negativt - selv om jeg ikke akkurat er noen pølseentusiast selv.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 15:50   #36
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Den gikk ikke «til hundene», da? Altså, pølsa.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 16:24   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Eneste veien jeg har hørt om at det går, hvis det ikke går den riktige veien, er den veien høna sparker. Aldri hørt om at verken filler eller pølser går samme vei.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 16:39   #38
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Jeg har aldri hørt uttrykket med pølseveien før. Dette går rett åt skogen har jeg brukt, og den veien høna sparker.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 17:22   #39
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har aldri hørt uttrykket med pølseveien før. Dette går rett åt skogen har jeg brukt, og den veien høna sparker.

Disse har jeg også hørt. Aldri pølseveien. Kan det henge sammen med pølsevev?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-20, 18:37   #40
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjenner du uttrykket "dette gikk pølseveien"?

Aldri hørt den før men dog som autist så klarer jeg likevel forstå den fordi det betyr vel at i pølser havner alt liksom? Eller forstår jeg ingenting?

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no