Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Godt utvalg kule lesebriller?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-20, 13:12   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt utvalg kule lesebriller?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-20, 13:14   #22
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt utvalg kule lesebriller?

Men hvis du finner noe slike innfatninger, så kan du gjemme dem til den tiden kommer at du trenger progressive glass (for den kommer, før eller siden), og DA kan du ha en orgie i store og råkule innfatninger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-20, 13:18   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt utvalg kule lesebriller?

Men hvorfor kan jeg ha store progressive glass, men ikke lesebrilleglass? Jeg har for øvrig progressive glass nå, men har ikke bruk for det, så jeg er litt sur på optikeren som solgte dem inn til meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-20, 13:22   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt utvalg kule lesebriller?

Også kan jeg jo fortelle at jeg fikk nye databriller i februar. De dekkes jo av jobben, og vi kan velge om vi vil ha gratis innfatning av billigste type, eller om vi vil ha tilskudd til innfatning på et par hundre kroner og velge den innfatningen vi vil.

Jeg fant noen veldig komfortable innfatninger, men langt i fra trendy eller spesielt fine, i billighylla. Og ut i fra prinsippet «Databriller bruker jeg jo bare når jeg sitter med nesa i skjermen, og da er det ingen som ser meg likevel», så gikk jeg for gratisvarianten. Jeg nevnte at dette var i februar, ja? Og at vi tre uker senere gikk i lockdown, og databrillene er det eneste folk har sett meg i, i profesjonall sammenheng, siden da. Neste gang skal jeg ha kule databriller. Banna bein.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-20, 13:24   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt utvalg kule lesebriller?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men hvorfor kan jeg ha store progressive glass, men ikke lesebrilleglass? Jeg har for øvrig progressive glass nå, men har ikke bruk for det, så jeg er litt sur på optikeren som solgte dem inn til meg.

Fordi du legger ganske mye penger i lette glass når du kjøper ordentlige briller, som skal sitte på nesen din hele tiden. Du kan selvsagt gjøre det på lesebriller også, men da er de ikke i billig-kategorien lenger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-20, 13:24   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt utvalg kule lesebriller?



I know! Kravene til HVOR man går for fashion og hvor man går for komfort har endret seg bittelitt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-20, 13:26   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt utvalg kule lesebriller?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Fordi du legger ganske mye penger i lette glass når du kjøper ordentlige briller, som skal sitte på nesen din hele tiden. Du kan selvsagt gjøre det på lesebriller også, men da er de ikke i billig-kategorien lenger.

Ahaaa, det visste jeg ikke. Så billige briller = glass-glass?

Det endrer jo en del, ja. Jeg får allerede hakk i nesen av de temmelig små og lette progressive brillene mine.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-20, 13:29   #28
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt utvalg kule lesebriller?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ahaaa, det visste jeg ikke. Så billige briller = glass-glass? .

Med forbehold om at jeg ikke er optiker: det er slik jeg har skjønt det. Og mine nye lesebriller (egentlig broderingsbriller *knirk*), som er fra optiker, veier et tonn mer enn mine progressive, selv om de er omtrent like store.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-20, 16:17   #29
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt utvalg kule lesebriller?

Det vil være mye billigere å kjøpe lette glass med enstyrke enn progressive. Men billigt er det ikke. Jeg går stort sett for nest dyreste type glass. Da er de lettere, har filter for gjenskinn og tåler mer. Kjøper briller når glassene er på tilbud.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-20, 16:18   #30
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Godt utvalg kule lesebriller?

Her ser man at man bare må opp en prisklasse for å få lettere glass: https://www.brilleland.no/fakta-bril...styrkebriller/

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no