Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

OK, juleservise. Yay or nay?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-17, 11:49   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or ney?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns egentlig disse var mer på spec, men kanskje ikke?



Klarer ikke å lime inn bildet. Her: https://www.houzz.com/discussions/77...day-dinnerware

Hm, nja. Jeg likte bildet i midten, men det ble litt meh med den kanten rundt.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg elsker kakeserviset ditt!

Det andre synes jeg ikke var så veldig fint. Jeg liker også at det er skikkelig JUL, men det du viser var liksom ikke helt riktig for meg i allefall.


Selv har jeg ikke juleservise, av samme grunn som Tjorven. Jeg fikk veldig lyst på 12 days of Christmas ( igjen), men vi har allerede et nydelig gammelt kakeservise arvet etter svigermor så det er i grunnen nok.

12 days of Christmas er betydelig mer anvendelig enn et middagsservise da. Vi bruker det jo hver eneste dag i hele desember. Det kan vi jo egentlig med middagservise også egentlig. Hm.

Det irriterer meg skikkelig at det ikke er et matchende middagsservise til det!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 11:50   #22
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or ney?





Dette har jeg kjøpt. Har valgt å kun kjøpe middagstallerkener og supplerer med andre serveringsdeler.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 11:52   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or ney?

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.



Dette har jeg kjøpt. Har valgt å kun kjøpe middagstallerkener og supplerer med andre serveringsdeler.

Det i HI fra Williams Sonoma?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 11:55   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or ney?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hm, nja. Jeg likte bildet i midten, men det ble litt meh med den kanten rundt.

Ja, enig! Bildet i midten var skikkelig fint, syns jeg, men den kanten var veldig fantasiløs!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 11:55   #25
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg synes de var kule, om ikke så mye glam og stæsjete.

Har du sett juletallerknene/plattene fra Bjørn Wiinblad for Rosenthal, de runde som er fra 1971 og fremover.
Herremin, de er så kule og så fulle av alt som er for mye.

Ligger noen av de her (får ikke til å legge inn bilde):
https://www.dba.dk/til-boligen/andre...lad+juleplatte

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 11:57   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Ja, jeg er bare så ikke på Wiinblad-bagen. Men de er kule altså, og virkelig med alt! Bare ikke i mitt hjem.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 11:58   #27
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg er bare så ikke på Wiinblad-bagen. Men de er kule altså, og virkelig med alt! Bare ikke i mitt hjem.

Hehe, jeg er heller ikke noen fan sånn ellers, men akkurat disse er så kule at jeg vurderer de.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 12:07   #28
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or ney?

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.





Dette har jeg kjøpt. Har valgt å kun kjøpe middagstallerkener og supplerer med andre serveringsdeler.

Bildene kom ikke opp?? Vi har kjøpt middagstallerkener i Stjerne Riflet fra Royal Copenhagen.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 12:10   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or ney?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Hehe, jeg er heller ikke noen fan sånn ellers, men akkurat disse er så kule at jeg vurderer de.

Ja, skjønner. De gjør seg godt på en crisp, hvit duk, det skal de ha!

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Bildene kom ikke opp?? Vi har kjøpt middagstallerkener i Stjerne Riflet fra Royal Copenhagen.

Ah, nei, så ikke bildene. Det er fint, men svigermor har det. Og jeg ønsker meg vel egentlig noe som er litt mer over the top.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 12:12   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Dette syns jeg også er litt fint, men det er liksom noe helt annet. Og ikke helt meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 12:17   #31
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Det er et merke som heter Lenox som kan finne på å ha noe i din stil:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 12:29   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg er litt med Poly - de var hverken veldig all in eller classy, så de blir litt midt i mellom?

Du har sett disse? De fikk jeg egentlig lyst på selv.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 12:31   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Samme sted har også disse:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 12:34   #34
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Nei, det må finnes bedre juleservise enn det, om du skal ha flere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 12:41   #35
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Serviset er pent det, passe julete uten å være glorete. Hvis jeg absolutt MÅ ha et juleservise er nok det du viste bilde av nederst i første innlegget noe for meg. Personlig føler jeg at vi har nok stæsj i huset, et juleservise står ikke på måhalista mi.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 13:05   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Dette syns jeg var fint, litt i samme gata som det du fant over, som også var fint:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 14:31   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er litt med Poly - de var hverken veldig all in eller classy, så de blir litt midt i mellom?

Du har sett disse? De fikk jeg egentlig lyst på selv.

Ja, de var fine! Hm. greier jeg å få de shippet til Norge, mon tro?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Samme sted har også disse:

De tror jeg er i melamin?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette syns jeg var fint, litt i samme gata som det du fant over, som også var fint:

Ja, det var finere enn de norske, i allefall.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 14:46   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

De jeg fant der er det nesten så jeg fikk lyst på selv, kjenner jeg...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 15:15   #39
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Denne synes jeg er fin. Jeg synes ikke den er over the top da, mer nostalgisk, og lett å pynte bordet med.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bernardaud-grenadiers-salad-plate.jpg (262,7 KB, 86 visninger)
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-17, 15:24   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, de var fine! Hm. greier jeg å få de shippet til Norge, mon tro?

De tror jeg er i melamin?

Ja, det var finere enn de norske, i allefall.

Enig i de hvite. Si fra hvis du finner en måte å få dem til Norge, jeg fant ikke ut av det i farten (men PCen routes via Tyskland, så det er alltid mye rart).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no