Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Leilighet kontra hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-20, 10:15   #61
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Forstår deg godt. Vi er nå glade for at vi ikke rakk å skrive under kontrakten på nytt hus, alt oppleves så utrygt og akkurat nå er det veldig deilig med stor tomt/hage. Kjenner jeg oppdager huset litt på nytt, ser at det funker fint og ser at barna koser seg med god plass.
Tenker det er lurt å vente og å se an markedet og kjenne på egne følelser og ev nye vurderinger når det har gått en stund.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-20, 22:59   #62
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Så godt dere ikke har signert, Drømmedama.

Nå har jeg ny terrasse. Vi rydder og vasker i denne tiden. Tenkte å male lister i gangen til helgen, kanskje. Skal ringe elektriker også og bytte en lampe eller to. Må bare få kjøpt noen nye, helst på nett.

Skal sikkert holde oss mye hjemme fremover også og har jo da god tid til hagearbeid!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-20, 12:50   #63
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Det kan hende det skal bygges 6 leilighetsbygg i området rundt Amfisenteret/kirken. Kommunen er visst positive, bydelens velforening også. Kommer også kafeer mm der da. Så det kunne vært noe for oss tenker jeg. Det er jo noen år frem i tid til det står ferdig.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 26-04-20 kl 18:22.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-20, 18:00   #64
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Så spennende, millact! Det høres herlig ut å bo så sentralt etterhvert. Perfekt kombinasjon, romslig hus med hage(og trampoline?) noen år til, og så nytt og lettvint og supersentralt etterhvert.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-20, 18:28   #65
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Ja, det er verdt å vente på. Kort unna her vi bor nå, fem-syv minutter å gå bort. Gåavstand til jobb. Hvis det blir vedtatt er det snakk om noen bygg på fire etasjer og noen på seks. De kan neppe bli grusomt dyre slik de som nå bygges her ved sjøen blir.

Det skal også bygges mye leiligheter i enden av et annet sjøområde. Det blir mye større og mindre sentralt, men mange får jo sjøutsikt.

I tillegg kommer det kanskje leiligheter og rekkehus i strøket overfor jobben min. Da må endel næringsbygg rives.

Har god tid, enn så lenge gjør vi hagearbeid. 15-åringen har grønne fingre, planter, sår og koser seg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-20, 09:52   #66
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Var på visning i går på en passe stor funkis enebolig. Likte huset godt, men det var absolutt ingen lagringsplass der. Det går ikke for oss. To speidere i hus som har både sekker, soveposer mm. Må ha plass til julepynt, litt lego fra barndommen, noen barnebøker, kofferter mm.

Følger heller med og avventer siden det skal bygges så mye nytt her de neste årene.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 29-05-20 kl 17:11.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 17:04   #67
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Mamma har "plutselig" kjøpt leilighet i dag, så nå blir hennes ledig. Lurer på om vi skulle kjøpt det?

Koselig, lite sørlandshus, pen hage i perfekt størrelse, men lite bed å luke. Mindre garasje, så mindre som må skuffes om vinteren. Fin planløsning. Huset er 10 år nyere enn mitt og i samme gate.

På sikt må det gjøres litt større ting med det, men det vi ellers kunne gjort nå var å ta bort tepper på soverom og legge parkett, male soverommene i mer moderne farger samt kjøkkenet og kanskje ta badet. Lettere å ta badet før man flytter inn. Jeg er i tenkeboksen. Det kommer neppe til å dukke opp så mye annet aktuelt til en grei pris og i nærhet av barnas venner. Vi kunne bodd der til yngste flytter ut og da kunne jeg tenkt på leilighet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 17:24   #68
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Høres ut som en god ide!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 17:30   #69
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Det er sikkert en grei løsning.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-20, 21:17   #70
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Hvorfor ikke. Da slipper dere utgifter til markedsføring, visninger og megler, sånn bortsett fra kontrakten,kanskje.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 09:25   #71
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Hvis du skal betale megler for å selge, og dok. avgift der du kjøper kan det bli noen dyre år.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 10:01   #72
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Fordeler med leilighet:
- slipper å betale 2,5% avgift til staten ved kjøp
- ingen snømåking, gressklipping, maling osv...
- det er begrensede muligheter for oppussing og utbygging
- lave strømutgifter

Ulemper
- det kan være lytt
- naboene kan komme litt tett på. Og hvis snittalderen er 70 år, så har de fryktelig god tid til å henge seg opp i og kommentere all verdens uvesentlige greier.


Fordeler med hus
- god plass
- du kan skaffe deg kjæledyr uten å søke om tillatelse
- du velger husfarge mm selv
- du har full styring på økonomien selv.

Ulemper
- Vedlikehold, vedlikehold og atter vedlikehold. Det tar liksom aldri slutt....

Jeg savner av og til leilighet, men ikke naboene.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 11:36   #73
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Det er vel ikke alle leiligheter som er andels og fritatt avgift til staten?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 11:54   #74
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Mamma har "plutselig" kjøpt leilighet i dag, så nå blir hennes ledig. Lurer på om vi skulle kjøpt det?

Koselig, lite sørlandshus, pen hage i perfekt størrelse, men lite bed å luke. Mindre garasje, så mindre som må skuffes om vinteren. Fin planløsning. Huset er 10 år nyere enn mitt og i samme gate.

På sikt må det gjøres litt større ting med det, men det vi ellers kunne gjort nå var å ta bort tepper på soverom og legge parkett, male soverommene i mer moderne farger samt kjøkkenet og kanskje ta badet. Lettere å ta badet før man flytter inn. Jeg er i tenkeboksen. Det kommer neppe til å dukke opp så mye annet aktuelt til en grei pris og i nærhet av barnas venner. Vi kunne bodd der til yngste flytter ut og da kunne jeg tenkt på leilighet.

Det høres jo ut som en kjempegod ide. Du vet hva du får. Dere (din mor) slipper en del meglerutgifter med salg av huset. Vinn-vinn for alle parter tenker jeg.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 12:00   #75
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Det er vel ikke alle leiligheter som er andels og fritatt avgift til staten?

Borettslag og aksjeleiligheter, ifølge et kjapt googlesøk.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 12:45   #76
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hvorfor ikke. Da slipper dere utgifter til markedsføring, visninger og megler, sånn bortsett fra kontrakten,kanskje.

Ja. Men min bror er advokat, så han kan sikkert ta seg av det praktiske.

Han synes helt sikkert det er hyggelig om jeg overtar det. Det har de sagt til meg før.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 12:46   #77
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Hvis du skal betale megler for å selge, og dok. avgift der du kjøper kan det bli noen dyre år.

Jeg tenker i grunnen at jeg kan bo der også etter at barna er flyttet ut når jeg tenker etter.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 13:27   #78
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg tenker i grunnen at jeg kan bo der også etter at barna er flyttet ut når jeg tenker etter.



Minstemann er vel 12 år? Da kan du jo fortsatt ha hjemmeboende barn i 7-8 år minst. Jeg ville ikke latt det tidsperspektivet hindre meg fra boligkjøp. Ut ifra det du har skrevet tidligere, så synes jeg at dette høres ut som en fin løsning for deg! Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-20, 14:58   #79
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Minstemann er vel 12 år? Da kan du jo fortsatt ha hjemmeboende barn i 7-8 år minst. Jeg ville ikke latt det tidsperspektivet hindre meg fra boligkjøp. Ut ifra det du har skrevet tidligere, så synes jeg at dette høres ut som en fin løsning for deg! Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

Takk! Ja, han blir 12 om en måned. Ganske sannsynlig at han skal gå yrkesfag og være lærling, så kanskje han blir boende hjemme lenger.

Vi bor i en svært populær gate, så jeg er ganske så sikker på at mitt hus er lettsolgt. Har fått fikset mye i koronaperioden på det, så mye er nytt og forbedret fra jeg kjøpte det i 2013.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-20, 16:07   #80
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leilighet kontra hus

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Mamma har "plutselig" kjøpt leilighet i dag, så nå blir hennes ledig. Lurer på om vi skulle kjøpt det?

De angrer og har gjort om på kjøpet! Koster de litt, men bedre å gjøre det nå enn å flytte til et sted med så mye mindre sol enn der de bor nå.

I mellomtiden har det dukket opp en nyere tomannsbolig rett borti en av gatene. Avtalt privatvisning på den i helgen. Kanskje det rette for oss?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no