Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Hvor er drømmene dine lokalisert?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-12, 16:11   #1
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Hvor er drømmene dine lokalisert?

Så og si hver natt tas jeg tilbake til stedet hvor jeg vokste opp.


Sist redigert av Nelly Nickers : 20-02-13 kl 00:19.
Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 16:19   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.860
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

De fleste av mine drømmer kan jeg ikke stedfeste i det hele tatt. Geografi er så og si aldri involvert.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 16:22   #3
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Jeg er påfallende ofte oppe i den lille dalen der min bestemor bodde. Gjerne i og rundt huset hennes også. Aner ikke hvorfor.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 17:17   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.819
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Jeg er også ofte i drømme på et sted på vestlandet jeg har endel bindinger til. Født der, og bodde der til jeg var 3, og returnerte dit for å studere når jeg var 19. Var der også mye i alderen 16-19. På en måte litt merkelig, på en annen måte ikke, for når jeg er der føler jeg ofte at det er hjem nr 2, selv om jeg ikke har noe hus der som vil kunne kalles hjem.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-12, 17:31   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.917
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Jeg ender veldig ofte opp i huset til mormor og bestefar. Med det mener jeg også utefor, og bygniger rett ved.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 21:27   #6
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Ikke helt uvanlig da, altså.
Lurer på hva det kommer av.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 21:54   #7
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.450
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Jeg periode-drømmer. Noen perioder er jeg stadig på nye steder, på nærmest oppdagelsesferd med flotte, spennende steder. I noen perioder så drømmer jeg om stadig nye hus som vi enten flytter inn i eller er på besøk i, og så skjer det noe osv. Men akkurat som deg så er likevel mange av drømmene sentrert i det huset jeg voks opp i. Om jeg drømmer om meg og mannen på noe så er det vi som bor der, eller jeg er på besøk hos foreldrene mine eller eller, men det er akkurat DET huset, både inni og utenpå. Jeg er slik at jeg husker mye av drømmene mine, har heldigvis ekstremt sjeldent mareritt: Tror jeg kan telle på en hånd de av slik sort.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 22:01   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

De fleste av mine drømmer kan jeg ikke stedfeste i det hele tatt. Geografi er så og si aldri involvert.

Jeg har det på samme måten.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 22:02   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Jeg dømmer nesten aldri. :kjedelig-og-sikkert-uten-følelsesliv:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 22:10   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.404
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Hm, det har jeg ikke tenkt så mye på. Jeg har stort sett bare rare/hyggelige drømmer, ikke slitsomme/ekle/skumle.

Her om dagen drømte jeg at jeg hoppa ned fra brua midt i byen for å redde en person som hoppet, det er det eneste jeg kan huske fra den siste tida som jeg har vært sikker på hvor har vært.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-12, 22:35   #11
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Eg draumer ikkje om nokon spesiell stad, men ender veldig ofta opp i hus avbilda i det siste interiørbladet eg har lest.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:39   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.380
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Inntil ganske nylig, var påfallende mange av drømmene mine lokalisert til en gammel, grønn holk av en ferje med beliggenhet på sydlige breddegrader (palmer, sol, grønn sjo og hvite strender). Jeg har ingen erfaring hverken med grønne ferjer eller sydhavsøyer, så jeg tar gjerne imot tolkninger av hobbydrømmetydere.

(Selv tenker jeg at drømmen betyr at jeg er en sliten, "gammel" dame som har stort behov for lang aleneferie på en sydhavsøy. )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:42   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Jeg husker sjelden drømmene mine, men de gangene jeg husker dem er det ofte kolleger og jobbrelasjoner involvert. Men jeg aner ikke helt hvor ting foregår.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:44   #14
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.475
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg dømmer nesten aldri. :kjedelig-og-sikkert-uten-følelsesliv:

Det er da en fiiiin egenskap å ikke dømme

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:44   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

I mine drømmer så er jeg ofte nordpå på sommerstedet til mine foreldre. Jeg har sterke bånd til den plassen.

Det er ikke alltid at det geografiske er riktig i drømmen, men da kan hus eller folk være med. Alltid noe som er derfra liksom.

Snedige greier.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:47   #16
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Det er da en fiiiin egenskap å ikke dømme

Alle mennesker drømmer, men vi husker ofte ingen av dem. Mange husker aldri drømmene sine. Men de er der.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:53   #17
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Jeg drømmer ofte, og er da gjerne sammen med min mormor, og gjerne hjemme hos henne. (Hun er dessverre gått bort for en del år siden) Men drømmene mine er behagelige, og jeg er bare glad for at jeg får tilbringe mer tid sammen med henne.(Jeg vet alltid at hun er død i drømmen min, men det gjør ikke noe, for vi gjør de samme tingene som da hun levde.) Jeg drømmer aldri om her jeg bor nå, og har bodd de siste 9 årene. Jeg drømmer nok mest om mennesker, og ikke så nøye om plassen. Veldig ofte er jeg sammen med folk som jeg var veldig glad i, men som er borte nå. Men bare gode drømmer.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 09:54   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Jeg husker drømmene mine i perioder. Nå husker jeg de ikke, så jeg vet ikke. Vanligvis kan jeg ikke stedfeste de drømmene jeg husker.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 12:26   #19
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Jeg drømmer så mye forskjellig, og det er sjelden knyttet til et spesielt sted. Noen drømmer har jeg allikvel som er gjengangere i perioder, og den ene er faktisk lokalisert i leiligheten min. Da gå jeg inn i et rom jeg ikke husket at jeg hadde, og så blir jeg alltid overrasket og lurer på hvordan i all verden jeg kunne glemme at det rommet var der. For når jeg kommer inn så husker at jeg har oppdaget det før, og så må jeg jo bare ha glemt det igjen. Dette rommet eksisterer ikke i virkeligheten.

Den drømmen jeg er mest glad i, som det er lenge siden jeg har hatt, er når jeg går bortover en vei (ingen spesiell), og så blir bena mine lettere og lettere, jeg hopper av gårde med lange flyvende steg, og etterhvert så flyr jeg. Det er så deilig! Og hver gang tenker/drømmer jeg at det er da merkelig at jeg har glemt at jeg kan dette. Det er jo så lett, og aldeleles befriende!

Jeg vil drømme sånn fin drøm igjen! Jeg er sikker på at jeg kan fly!

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 12:38   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor er drømmene dine lokalisert?

Jeg vet ikke, det har jeg aldri tenkt på. Jeg husker at jeg har drømt om ferier, ikke nødvendigvis til steder jeg har vært. Og jeg bor på samme sted nå som der jeg vokste opp, så det er vel naturlig om endel av drømmene finner sted der.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no