Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Budsjett for julegaver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-10, 10:58   #1
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Budsjett for julegaver?

Jada, jeg vet at det ikke bare handler om hvor mye penger man bruker, men om å finne den rette gaven etc.
Men: hvor mye brukes rundt om på julegaver? Jeg synes nemlig vi bruker alt for mye - men det er vanskelig å begrense det også, synes jeg.
Julegavelisten i år teller 17 personer, og her er alt fra hjemmestrikkede votter til topp 10 fra lekebutikken representert... og jeg ser ut til å handle for i overkant av 9000 kroner. Det er naturligvis helt vanvittig, men jeg tipper at det er mange som har det slik?

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:59   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: budsjett for julegaver?

Jeg har ikke regnet på det, men listen teller 44 gaver , nen er hjemmelagaet men det meste er kjøpt.
Jeg tipper vi har brukt ca 15000.


Etter en gjennomgang ser jeg at vi havner på ca 9000. Vi har brukt 8500 til nå men har 1 gave igjen.Det er inkludert mann og barn.
Je har kjøpt det folk ønsker seg, men det meste er altså kjøpt på salg.
Fornøyd med det ja.


Sist redigert av Chablis : 01-12-10 kl 13:15.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:05   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.502
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: budsjett for julegaver?

Jeg tror vi kommer til å ende på rundt 5000 i år, pluss gave til sambo fra meg - som jeg ikke aner hva er eller hvor mye den vil koste. Da er min gave fra sambo og ungene ikke inkludert, den har jeg alt fått, og jeg lukker ørene for hvor mye den kostet.

Jeg har ikke så stor familie, og på sambo sin side kjøper vi bare til barna og moren hans, så det blir ikke så mye.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:06   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: budsjett for julegaver?

Budsjettet ser slik ut:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:07   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: budsjett for julegaver?

Jeg har ikke dristet meg til å regne sammen hvor mye jeg bruker... men det blir endel ja....

Pleier å spre innkjøpene over flere mnd, og da merkes det ikke så godt

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:08   #6
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: budsjett for julegaver?

16 gaver = kr. 3600,- Da har jeg ikke regnet med gave mellom meg og mannen (vi tror vi skal spleise på el-piano).

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:10   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: budsjett for julegaver?

Nei da, jeg har selvsagt en utførlig Excel-liste (mest for å hindre at jeg kjøper det samme to år på rad). Tipper at vi ender på mellom 10 000 og 11 000 et sted, og det er 27 personer på lista (med svært varierende pris). I tillegg kommer gaver til alle som har bursdag i jula: Blåmann, svigermor, svigerinne som blir 30 og niese som blir 10. Der går det nok glatt 3000 til.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:10   #8
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: budsjett for julegaver?

Flirer litt av listene til Elinblu

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:13   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: budsjett for julegaver?

Har ikke alle en utførlig excel-liste?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:13   #10
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: budsjett for julegaver?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Har ikke alle en utførlig excel-liste?

Øh. nei, bare et enkelt word-ark :amatør:

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:14   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.502
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: budsjett for julegaver?

Jeg har excel ark med pivot tabeller og pie charts. Inne i hodet mitt vel og merke. Ellers har jeg en post-it i veska.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:20   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: budsjett for julegaver?

Jeg lager liste på excel hvert år. Bare så jeg skal være sikker på at vi ikke glemmer noen. Men jeg lagrer ikke fra år til år.
Det går fryktelig mye penger, og antydet pris i budsjettet sprekker også hvert eneste år.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 12:13   #13
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Budsjett for julegaver?

Jeg er som ElinBlu, har lister i excel - så jeg har oversikt over hva jeg har gitt tidligere. Veldig kjekt faktisk.

Vi havner vel på ca 13000 i år tror jeg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 12:19   #14
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.291
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Budsjett for julegaver?

Jeg håper jeg greier å holde meg under 5000. Ungenes alene ender opp på halvparten av totalpris.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 12:41   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.918
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Budsjett for julegaver?

Er ikke helt sikker på hva totalen blir. Jeg kjøper som regel til min familie og LøveMannen til sin. Jeg bruker vel sånn ca 3000,- på familie/venner (liten familie). Så kommer gave til LilleVenn og LøveMannen utenom. Økonomi samt ønsker/behov styrer hvor dyr gaven til LøveMannen blir. Jeg bruker nok minst 8000 totalt, ofte mer.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 12:48   #16
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Budsjett for julegaver?

Uten ungene er går det ca 3000 kr på gaver til 12 stykker, hvorav det da er inkludert materialer til det som er hjemmelaget. Ungene får som regel gave til rundt en tusenlapp, men det kommer helt an på hva de trenger også. Handler heller etter behov enn prisen.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 12:49   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Budsjett for julegaver?

Det blir skrekkelig mange gaver. Jeg har 29 personer på min gaveliste. Jeg har budsjettert med ca kr 200-250 pr person, men så kommer det litt an på hva man finner. Den ene niesa mi får noe som bare kostet 98 i år, men så var det akkurat det jeg hadde tenkt til å kjøpe og så synes jeg det blir for dumt å kjøpe noe annet når det ble "for billig".

Ungene får dyre gaver, men det er ting de "trenger". Snuppa får enten fotoapparat eller langrennski (faren min kjøper det vi ikke kjøper) og knerten får cd-spiller.

Hvis jeg ender opp med å kjøpe en helgetur til Berlin til mannen, så blir jo presangen dyr, men det er godt mulig at det er en utgift vi hadde unnet oss selv uansett i løpet av våren. Dessuten får jo jeg også nyte godt av den. :utspekulert:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 12:57   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Budsjett for julegaver?

Vi har sluttet å kjøpe så mange gaver, og det er i hovedsak barna som får. Så jeg bruker ikke veldig mye penger på julegaver. Det som drar opp totalsummen er gaver til egne barn.

  Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 13:08   #19
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.003
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Budsjett for julegaver?

Vi havner på omtrent 3500 kroner til folk utenom kjernefamilien. Det er da fordelt på 19 gaver, hvorav ganske mange er strikkede.

Så tenker jeg det går 1-2000 til julegaver oss ektefellene imellom. Stjernekikkeren får ikke julegave av oss, men får penger tilsvarende barnetrygden eller deromkring på sparekontoen sin. I tillegg pleier vi å gi en veldedig julegave, men den summen har vi ikke bestemt ennå. Rundt tusenlappen, tenker jeg. Det er mye viktigere for oss enn å gi dyre gaver til oldeforeldre og andre som har alt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no