Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mel i pose og dårlig lukt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-24, 18:33   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Mel i pose og dårlig lukt

Bør man ikke oppbevare melpakke i plastpose? Jeg har måttet gjøre det da vi fikk med oss melbiller fra to pakker mel fra Sverige. Det ser heldigvis ikke ut til å ha spredt seg, men derfor har jeg vært litt varsom og puttet nye melrakker i ziplock poser. Men altså, melet lukter råtent og jeg smakte det av bolledeigen. Mannen lukter ikke noe av samme mel. Nå har jeg en luktesans som en hund, så dette at han (eller andre i husstanden) ikke lukter det jeg lukter er normalt. Jeg håper at bolledeigen kommer seg og kanskje blir god allikevel når den får luftet seg, men er det slik at mel ikke bør pakkes i tett plast? Jeg har en Bodum oppbevaringsboks med ganske lufttett lokk som jeg har mel i etter at jeg har åpnet pakken. Har satt den på benken med lokket av nå for å lufte melet. Jeg baker kun med speltmel, så det er dyrt mel og kjipt å kaste.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 18:54   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mel i pose og dårlig lukt

Jeg vil tenke at det kanskje kan komme kondens i en plastpose? Jeg oppbevarer mel i plastbokser med lokk.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 18:56   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mel i pose og dårlig lukt

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg vil tenke at det kanskje kan komme kondens i en plastpose? Jeg oppbevarer mel i plastbokser med lokk.

Ja, kanskje, men posen var ny og tilsynelatende helt tørr. Samme med melposen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no