Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-07, 11:40   #1041
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag skal vi ha de fiskebollene i hvit saus som vi ikke hadde på mandag. Turnedag i dag, så vi må ha noe enkelt.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 18:12   #1042
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Pølsegryte. Hadde et kilo (!) grillpølser i frysen (rester fra grillsesongen).

Laget en diger gryte av 3 store løk, pølsene i biter, 4 store gulrøtter, tre bokser tomater, vann, bønner, linser, chili, hvitløk, temmelig mye tørket traktkantarellpulver (tømte resten av glasset som en kompis har laget til oss), tomatpure, sukker, balsamico, salt, pepper og spisskummen.

Det ble veldig godt. Det er sjelden vi har pølser.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 10-01-07, 18:32   #1043
Jaria
Aktiv
 
Jaria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 100
Jaria er litt kul
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag hadde vi pannekaker og kyllingsuppe.

I morgen tror jeg vi skal ha tacopølser. Del opp og stek pølser. Kok pastaskruer. Rør sammen 1 glass tacosaus med creme fraiche, smak til hvor sterkt du vil ha det. Ha i pølser og skurer. Godt med salat til.

Jaria er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 18:35   #1044
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Kjøttboller av karbonadedeig, hakket ingefær, litt melk, salt, pepper og kanel.
Laget en tomatsaus av løk, gulrot, hakkede tomater, litt sukker og ltt salt.
Serverte med fullkornsris.

Fadese er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 18:44   #1045
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Bacalao

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 19:43   #1046
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag har vi hatt selvkomponert tomatsuppe av den barnevennlige typen. Altså ikke krydder som synes eller klumper som kan kjennes. Fullkornsmakaroni oppi, og hver porsjon (ca 2,4 dl) innholdt 144 kcal. i tillegg hadde vi egg oppi og hjemmebakte rundstykker til.

Jeg har nå fått tiåringen til å bake nye rundstykker i morgen. :lykke:

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 19:45   #1047
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Idag ble det fiskeboller i hvit saus med potet og kokt gulrot.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 19:50   #1048
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

I dag har vi hatt selvkomponert tomatsuppe av den barnevennlige typen. Altså ikke krydder som synes eller klumper som kan kjennes. Fullkornsmakaroni oppi, og hver porsjon (ca 2,4 dl) innholdt 144 kcal. i tillegg hadde vi egg oppi og hjemmebakte rundstykker til.

Jeg har nå fått tiåringen til å bake nye rundstykker i morgen. :lykke:


Hvor finner du fullkornsmakaroni? Mannen mener de ikke har det på Meny ?
Så han kom hjem med fullkornsskruer. Men trodde da de hadde det der.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 19:52   #1049
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Hvor finner du fullkornsmakaroni? Mannen mener de ikke har det på Meny ?
Så han kom hjem med fullkornsskruer. Men trodde da de hadde det der.

Maxi, og bare der. jeg vurderer å skifte fra Maxi til Meny når det gjelder helgehandel og har ei lang liste med ønsker som jeg skal levere til sjefen på Meny.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 20:00   #1050
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Ultra da? Der synes jeg de har best utvalg i fullkornspasta.
I andre butikker er den eneste fullkornsmakaronien de har fra Kungsörnen/ Axa, og den inneholder bare 55 % fullkorn.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 10-01-07, 20:01   #1051
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Stekte fiskekaker, poteter og raspede gulrøtter med Mangobalsamicoeddik+sukker+vann. Og smelta smør!!! Det var så godt!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 20:15   #1052
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ultra da? Der synes jeg de har best utvalg i fullkornspasta.
I andre butikker er den eneste fullkornsmakaronien de har fra Kungsörnen/ Axa, og den inneholder bare 55 % fullkorn.

Det finnes ingen ultra her.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 20:17   #1053
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Maxi, og bare der. jeg vurderer å skifte fra Maxi til Meny når det gjelder helgehandel og har ei lang liste med ønsker som jeg skal levere til sjefen på Meny.

Bra! Jeg kan sikkert bidra.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 20:17   #1054
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Og det er forresten for det meste Axa de har i butikkene. Meny har bare Axa og Maxi barilla også, men jeg har ikke funnet makaroni i Barilla.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 20:20   #1055
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag har vi hatt kyllingfilét, med hvitløk og creme fraiche, med ris, asparges og gulrøtter.

Line er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 20:22   #1056
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Og det er forresten for det meste Axa de har i butikkene. Meny har bare Axa og Maxi barilla også, men jeg har ikke funnet makaroni i Barilla.

Ikke jeg heller, men jeg synes det er helt ok å bruke skruer, skjell eller rør i tomatsuppen.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 10-01-07, 20:23   #1057
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Det finnes ingen ultra her.

Hm. Jeg trodde du bodde i nærheten av meg? Hvor jeg nå enn har det fra... ??

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 10-01-07, 20:24   #1058
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Ikke jeg heller, men jeg synes det er helt ok å bruke skruer, skjell eller rør i tomatsuppen.

Ungene synes det er stor stas med makaroni av og til.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 20:24   #1059
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hm. Jeg trodde du bodde i nærheten av meg? Hvor jeg nå enn har det fra... ??

Jeg antar at vi bor i samme fylket.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 10-01-07, 21:10   #1060
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Jeg har kjøpt AXA fullkornsmakaroni på Meny.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no