Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-06, 14:29   #81
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag blir det blomkålsuppe hos oss. Kjøper noen gode rundstykker på bakeriet som vi kan ha til.
Gjør det litt enkelt, og Enern-sikkert. Han spiser ikke hva som helst, og det er jo kjekt å ha noe han har lyst på også (selv om det blir et sabla klin når en halvannet-åring absplutt skal spise suppa si sjøl ).

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv  
Gammel 01-11-06, 14:34   #82
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Her ble det kylling med kremost og grønnsaker.

Lite snitt i hver kyllingfilét, inn med litt kremost med pepper, en skive med skinke, bacon eller lignende utenpå og så i pannen til de var nesten gjennomstekt. (+litt salt og pepper)
La de så i ildfast fat, sammen med mange cherrytomater skåret i to med et dryss av timian over.
Inn i ovnen på ca 200 grader i 15-20 minutter.
En hel løk i biter ble stekt i pannen, og hadde så oppi en god dæsj med kinesisk wok-blanding. Krydret med salt, pepper og paprikakrydder, og en liten dæsj matløte.

Serverte med villrisblanding til.
Nyyyydelig var det.

Mmm, det hørtes godt ut, og lettvint nok til at jeg skal prøve til middag en dag.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 01-11-06, 14:53   #83
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Idag blir det passe halvfabrikata;
ferdigstekte kyllingboller varmes i brun saus(pose som krydres opp og tilsettes fløte), kokte poteter og grønnsaksblanding.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 01-11-06, 14:57   #84
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

hjemmelaga fiskekaker, gulrotstuing, potet og løk.

Ingrid-lille er ikke aktiv  
Gammel 01-11-06, 15:02   #85
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag blir det rester av risen fra i går.
Steker den i panne sammen med litt svinekjøtt i biter, pølsebiter eller andre kjøttrester.
Har oppi grønnsaker, feks wokblanding eller amerikansk blanding.
To piskede egg blandes i, og så smakes alt til med feks salt, pepper, paprikakrydder elller noe annet man liker.

Severes som det er, eller med salat eller rundtykker ved siden av.

Herbamare urtesalt er fantastisk godt oppå dette.

Pio er ikke aktiv  
Gammel 01-11-06, 20:03   #86
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

hjemmelaga fiskekaker, gulrotstuing, potet og løk.

Oppskrift?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv  
Gammel 01-11-06, 20:08   #87
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Jeg vil også gjerne ha oppskrift på hjemmelagde fiskekaker

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 01-11-06, 21:26   #88
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Idag fikk jeg servert en ny variant av Old El Paso fajitas, det sto "NEW!" på pakken. Allerede da jeg åpnet døren fikk jeg en merkelig stank midt i fjeset, og det viste seg å være nettopp denne nye varianten. Den smakte rett og slett for jævlig. Så ikke prøv den.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 01-11-06, 21:44   #89
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag spiste vi steinbitkaker med tilbehør. Nyyydelig.

Juste er ikke aktiv  
Gammel 01-11-06, 22:09   #90
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Vi har hatt pannekaker

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv  
Gammel 02-11-06, 00:06   #91
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Junior ville ha pannekaker i dag og jeg var snill mamma og adlød. Tomatsuppe i tillegg til de voksne.

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv  
Gammel 02-11-06, 00:08   #92
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag hadde vi en 80-talls-salat. Navnet fikk den fordi den var utrolig kjedelig og satt sammen av typiske 80-talls ingredienser; isbergsalat, paprika, skinkeboks, ananas, brune bønner. Det var det vi hadde i hus.
I morgen blir det hjemmelaget ertesuppe med svineknoke og kokte poteter.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv  
Gammel 02-11-06, 08:08   #93
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

I dag hadde vi en 80-talls-salat. Navnet fikk den fordi den var utrolig kjedelig og satt sammen av typiske 80-talls ingredienser; isbergsalat, paprika, skinkeboks, ananas, brune bønner. Det var det vi hadde i hus.

Nuvel unge dame. Isbergsalat var ikke en stor greie på åttitallet, kinakål derimot, DA har du åttitallsmat da.

Vi skal nok ha fiskeboller i dag tenker jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 02-11-06, 08:33   #94
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi skal nok ha fiskeboller i dag tenker jeg.

Det skal nok vi også. I går hadde vi kjøttkaker. :Oppfinnsom:

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv  
Gammel 02-11-06, 09:39   #95
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag blir det hjemmelaga fiskekaker i brun saus med kokte poteter, gulrot og blomkål med litt tyttebærsyltetøy vedsidenav.

Har vært så heldig å få en pakke hjemmelaga fiskekaker hos Kaija og dem og en pakke hos ei anna venninne av meg... nam nam.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv  
Gammel 02-11-06, 09:42   #96
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I går spiste vi nydelige, nydelige kjøttkaker laget av elgkalv (ispedd litt vanlig kjøttdeig). Hjemmelaget brun saus, kålstuing, poteter, raspet gulrot og tyttebær.

Og i dag skal jeg spise rester!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 02-11-06, 09:44   #97
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Jeg tror det blir fiskewok i dag. Tror fordi det bare blir Eivind og meg til middag, så det kan hende det blir kafé istedet...

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 02-11-06, 09:46   #98
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

I dag blir det hjemmelaga fiskekaker i brun saus med kokte poteter, gulrot og blomkål med litt tyttebærsyltetøy vedsidenav.

Har vært så heldig å få en pakke hjemmelaga fiskekaker hos Kaija og dem og en pakke hos ei anna venninne av meg... nam nam.

De fiskekakene er en god grunn til å ha svigerfamilie. Kjempegode! Og med selvfisket og sønnefisket fisk er det lov å skryte.

Vet ikke helt hva vi skal ha. Kankje jeg ble inspirert til å ha en annen svigerspesialitet, Fleskfeskbaill m. grønnsaker og potet. Godt og veldig greit.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 02-11-06, 09:47   #99
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

I går spiste vi nydelige, nydelige kjøttkaker laget av elgkalv (ispedd litt vanlig kjøttdeig). Hjemmelaget brun saus, kålstuing, poteter, raspet gulrot og tyttebær.

Og i dag skal jeg spise rester!


Har du en god oppskrift på kjøttkakene? Vi har fryseren full av elgskav, men jeg er så utrolig dårlig til å lage noe av det.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 02-11-06, 09:55   #100
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Har du en god oppskrift på kjøttkakene? Vi har fryseren full av elgskav, men jeg er så utrolig dårlig til å lage noe av det.

Ehm, de var det kjæresten min som laget. Kan spørre, men det var fra kjøttdeigen som slakteren hadde malt opp av elgkalven.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no