Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-06, 14:13   #241
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, helt enig! Eneste teite med makrell i tomat er at man splætter ned halve kjøkkenet og alle klærne (for man har jo selvfølgelig nettopp tatt på seg en hvit skjorte) når man åpner boksen. Hvorfor kan ikke en eller annen luring finne frem til en ny genial oppbevaringsboks for makrell i tomat?

Jeg har en utrolig bra makrellboksåpningsteknikk . Har jobbet på turisthytte hvor det gikk mange slike på et frokostbord så jeg fikk god trening. Med hvit serverinsskjorte var det nødvendig å ha teknikken inne. Det var noe av det første (og nyttigste) jeg lærte der. Man drar lokket forsiktig av til det sitter sammen bare helt i enden, så brekker man det fram og tilbake, og "klikk" så går det fint av uten så mye som en liten sprut. Jeg synes det er kjempelett og skjønner ikke hva alle klager over. Kanskje jeg skal begynne å holde kurs?

Jeg synes forøvrig ikke at tubemakrell er helt det samme. Men det er praktisk på maten til vesla, siden det er lettere å legge på et tynt lag slik at det blir mindre søl.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-11-06 kl 14:18.
My er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 17:00   #242
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Kjøttpudding med brun saus, poteter og kålstuing!

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 20:17   #243
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg har en utrolig bra makrellboksåpningsteknikk . Har jobbet på turisthytte hvor det gikk mange slike på et frokostbord så jeg fikk god trening. Med hvit serverinsskjorte var det nødvendig å ha teknikken inne. Det var noe av det første (og nyttigste) jeg lærte der. Man drar lokket forsiktig av til det sitter sammen bare helt i enden, så brekker man det fram og tilbake, og "klikk" så går det fint av uten så mye som en liten sprut. Jeg synes det er kjempelett og skjønner ikke hva alle klager over. Kanskje jeg skal begynne å holde kurs?

Jeg synes forøvrig ikke at tubemakrell er helt det samme. Men det er praktisk på maten til vesla, siden det er lettere å legge på et tynt lag slik at det blir mindre søl.

Jeg melder meg på makrellboksåpningsteknikk-kurs hos deg!!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 20:21   #244
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Oj, finnes det da?? Hvorfor i all verden har ingen fortalt meg det, og hvorfor kommer alle drassende med makrellbokser hit dersom det finnes tuber


Makrell på tube er ikke godt.
Jeg lærte dessuten en eller annen gang at man bør åpne boksen inni en plastpose. Det har jeg gjort etter det. Funker som bare juling.
Vi bruker MYE makrell. Jeg har ikke sansen for tynne lag heller, her ligger det hauger oppå skiva, og ja, det blir gris, men du verden så sunt (og godt) det er! Den med salsa er min favoritt.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 20:23   #245
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag lagde Bon apetité middag til oss.

Skremmern er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 20:24   #246
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Den med salsa er min favoritt.

Den liker jeg ikke i det hele tatt...men vanlig er godt.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv  
Gammel 08-11-06, 20:28   #247
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Den liker jeg ikke i det hele tatt...men vanlig er godt.

Det er flere som ikke liker salsa, ettersom jeg skjønner. Jeg synes den er digg! Til ungene kjøper jeg gjerne King Oscar sin runde boks, men de spiser også salsa. Faren min, flykræsj-diggeren, sverger til de hele filetene. Jeg vil gjerne ha det litt mer moset. Mannen min får spader bare av lukta.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 09-11-06, 14:01   #248
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Vi skal på lutefisklag i kveld!

Lager nok en grønnsaksomelett til middag, så Eivind får i seg litt varmt også.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv  
Gammel 09-11-06, 14:06   #249
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

aner ikke hva jeg skal lage i dag.

Må bla litt i denne tråden tror jeg.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 09-11-06, 14:08   #250
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jaja, det finnes vel verre ting enn en suppehomo. Han har i hvert fall ikke skjegg og biljardbord.


heldigvis ikke min heller .. dog suppehomo

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 09-11-06, 14:17   #251
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag blir det raspeballer, bacon og smør. Yummi.

Skremmern er ikke aktiv  
Gammel 09-11-06, 14:28   #252
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag blir det svinefilet, poteter og bernaisse-saus.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv  
Gammel 09-11-06, 15:13   #253
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag blir det noe makkverk som jeg ikke vet hva jeg skal kalle. Det bærer preg av de ingrediensene jeg har i huset samt dårlig tid. Litt biffdeig og grønnsaker stekt i gryte, ris i samme gryta, boksetomater, hermetiske bønner etc. Får krydre det godt og håper det blir noenlunde godt.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 09-11-06, 15:18   #254
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Vi skal ha japansk nuddelsuppe med svinekjøtt, shitakesopp, purre og egg. Det er godt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 09-11-06, 15:19   #255
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Her blir det pastaskruer med pesto og soltørkede tomater. Uhyre enkelt og raskt, siden jeg laget pestoen for et par dager siden. Og så så godt!

Xian er ikke aktiv  
Gammel 09-11-06, 15:22   #256
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Poden og pappaen skal ha pasta med p... nei, ikke noe på p, men kyllingkjøttsaus, tror jeg. (Pippip-saus kanskje?) Jeg skal ha knekkebrød og gulrøtter og frukt og te ved pulten min, og sikkert etter hvert Kaffepikekaffe og noe fra bakeren i Nydalen. (Overtidsdag, ja.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 09-11-06, 15:35   #257
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Hjemmelagde kjøttboller og pasta

emm er ikke aktiv  
Gammel 09-11-06, 15:45   #258
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Stekt laksefilet med agurksalat, kesam og mandelpotet. Koker gulrøtter til også ...

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv  
Gammel 09-11-06, 15:55   #259
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Vi skal ha brun lapskaus med grove rundstykker til.

Moria er ikke aktiv  
Gammel 09-11-06, 16:23   #260
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag blir det rød lapskaus

Tove er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no