Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-13, 14:41   #81
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.


Problemet er som følger: Dametreff for å bli kjent med andre damer på privaten, kjempefint! Hvis dette er den arenaen der man skal løse opp i klassemiljøet og man da inviterer bare kvinner fordi man antar at det er de som er forventet å følge opp barn, ha oversikt over famlien og i det hele tatt være de som er den som styrer sosialt liv i familien blir det feil.

Helt enig i dette.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 14:42   #82
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Så du tenker at enten møter du på en nettverksbygging som er rent pragmatisk, må den måten at du prøver å rekke over alle og kun gjør det for nytte, eller så gidder du ikke møte?

Jeg tenker at veien til et godt nettverk går gjennom en god sosial tone, og at man godt kan få det gjennom bare mammaene den ene gangen, og så gjerne noen andre en annen gang. Jeg har også venner jeg ser for lite, men SÅ dyrebar er ikke tiden min at jeg MÅ vite at alle foreldrene er der for at jeg skal se noen vits i å møte dem. Jeg synes faktisk det kan være nyttig å bli kjent med bare noen av dem også. I ditt tilfelle burde du jo strengt tatt kartlegge hvor mange som kom før du gadd møte uansett? "Kun 15 av 25 familier representert? Nei, da blir det ikke effektivt nok, jeg dropper det".

Godt ikke alle tenker likt, da hadde det ikke blitt mye til nettverk i slike klasser. Jeg synes det har en hensikt å bli kjent, både i en klasse og i et lokalmiljø.

Vel, det hadde blitt godt nettverk faktisk, for da hadde man kommer i kontakt med også de fedrene som involverer seg med barna.

Å bli sur over at ikke alle vil ha kontakt med andre mødre som en sosial berikelse for seg selv, men først og fremst fordi det gjør klassemiljøet tryggere for barna, jaha, det er nå også noe å bli sur over.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 14:46   #83
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Jeg tror vi er ganske enige sånn egentlig jeg, mange av oss. Det ble en gøy tråd egentlig også. Man kan jo ikke gjøre alle til lags, hele tiden/hver gang.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 14:46   #84
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Esme, det er kanskje noe spesielt med oss som har en sånn jobbsituasjon at vi er like mye gift med jobben på kveld og natt som med hjemmet for å sette det på spissen? Jeg ser jo det at mange som jobber sammen med meg har en litt annen familiedynamikk enn mange av de jeg møter andre steder.

Nettopp. I sykehusmiljø hvor begge foreldrene prøver å bidra så mye de kan, men at det er hipp som happ hvem av mor og far som er hovedansvarlig blir jo "mødretreff" helt pussig. Omtrent som at man skulle bare ha treff for foreldre som har oddetalls gateadresse.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:25   #85
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Problemet er som følger: Dametreff for å bli kjent med andre damer på privaten, kjempefint! Hvis dette er den arenaen der man skal løse opp i klassemiljøet og man da inviterer bare kvinner fordi man antar at det er de som er forventet å følge opp barn, ha oversikt over famlien og i det hele tatt være de som er den som styrer sosialt liv i familien blir det feil. Ikke fordi det ikke fortsatt er vanligst, men fordi det er ganske mange som ikke har det sånn også. Noen fordi de er alene, noen fordi de har en familiestruktur som er litt mindre tradisjonell.

Enig.

Jeg er av dem som nærmest får litt panikk når jeg inviteres til "skravling med jenter" når jeg knapt har møtt damene før, og når jeg ikke helt skjønner _hvorfor_ jeg skal skravle med disse damene, på samme måte som jeg styrer unna det meste av homeparties og, gudforby, syforeninger (når forsamlingen kaller seg for nettopp det). Jeg elsker fjasing og snakk om alt og ingenting med andre mennesker (og menn er ofte morsommere å fjase med enn damer), men det må komme og føles naturlig.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:35   #86
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nettopp. I sykehusmiljø hvor begge foreldrene prøver å bidra så mye de kan, men at det er hipp som happ hvem av mor og far som er hovedansvarlig blir jo "mødretreff" helt pussig.

For det er bare i sykehusmiljø begge foreldrene bidrar så mye de kan? I mitt hode har forøvrig ikke mødre eller fedretreff noe med fordeling på bidrag å gjøre.

Ellers sa jeg vel nettopp at jeg IKKE ønsket kontakt m andre mødre som en sosial berikelse for meg selv, men at jeg tror at en sosial vinkling er minst like nyttig for et godt miljø som den taktiske nettverksbyggingen du skisserer. Jeg tror det er taktisk å være sosial, uten å tenke over hvordan man skal nå over flest raskest. Det er ikke sånn man kommer inn i et lokalmiljø.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:41   #87
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

For meg er ikke mødretreff eller fedretreff (hatt sistnevnte også hos oss) en greie der man skal ekskludere eller anta at mødrene bidrar mest med barna, men for å kunne be hjem til seg må man nødvendigvis ha et akseptabelt antall. Antallet har jo også litt med hvor intimt og lett det er å prate med folk. En gruppe på 15 stk blir bedre kjent enn 60 stk. Den ene utelukker jo ikke det andre, man kan ha fest for alle foreldre og treff for mindre grupper. Men det er klart at det beste er å be en foreldrer pr barn. I vårt lokalmiljø er det ihvertfall en god greie at vi har blitt kjent med hverandre og ikke har høy terskel for å spørre om f.eks innetider, mobilbruk, sykle alene til trening, henvendelser hvis noen har vært slemme etc. Og noen treffer man jo veldig med tonen og kanskje omgås litt privat, mens andre prater man med når det faller seg naturlig og andre skygger man unna. Grunnlaget legges jo også i barnehagen og de første årene på barneskolen. Nå som eldste er 11 år ser jeg knapt andre foreldre, vi henter eller leverer ikke på skolen og sfo og ungene flyr imellom alene uten at vi følger eller avtaler pr. tlf.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:44   #88
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Jeg forstår meg ikke på negativiteten og synes virkelig at vi kan holde oss for god til å fremstille "jenteskravling" eller samlinger med kvinner generelt som noe negativt og lavmål. Atter en gang kastes alt ansvaret over på kvinner, fedrene stakkars må jo inkluderes, gud forby at de kan invitere til sammenkomster selv. Jeg kunne fint invitert damene på treff, jeg kunne også invitert alle hadde jeg hatt plass til det. Å invitere en forelder (og la det være opp til dem selv hvem som kommer) er også en idé.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:47   #89
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Jeg legger nok mange negative følelser i begrepet _skravling_. Ikke alltid, men noen ganger. Jeg synes ikke samlinger med kvinner er negativt i seg selv, men la oss da heller fokusere på de positive kreftene vi som gruppe står for, og ikke på _skravlingen_ (igjen; jeg legger en del negative følelser i begrepet enkelte ganger).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:48   #90
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg forstår meg ikke på negativiteten og synes virkelig at vi kan holde oss for gode til å fremstille "jenteskravling" eller samlinger med kvinner generelt som noe negativt og lavmål.

Jeg oppfattet det sånn at de som ikke ønsket at man skulle bruke "jenteskravling" eller "fjas" i invitasjonen mente det i denne settingen, ikke at det er noe galt i ordene i andre sammenhenger. Jeg synes i alle fall det ville være kunstig å invitere relativt ukjente damer på "jenteskravling", selv om jeg kanskje kunne brukt ordet hvis det var snakk om venninner. Det har ikke med nedvurdering av skravling og fjas å gjøre, men mer at det kan føles ubekvemt dersom det er noen av de inviterte som ikke kjenner de andre så godt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:49   #91
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg legger nok mange negative følelser i begrepet _skravling_. Ikke alltid, men noen ganger.

Kanskje du heller skal jobbe med de negative følelsene enn å legge dem i en invitasjon til åšbli kjent med andre foreldre, som i utgangspunktet bør være positivt, enten det er mammaer, pappaer, med vin, ost og kjeks eller uten.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:52   #92
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Kanskje du heller skal jobbe med de negative følelsene enn å legge dem i en invitasjon til åšbli kjent med andre foreldre, som i utgangspunktet bør være positivt, enten det er mammaer, pappaer, med vin, ost og kjeks eller uten.

Jeg har et bevisst forhold til begrepet, og føler slett ikke at jeg må _jobbe_ med det. Hvorfor må jeg jobbe med meg selv fordi om jeg enkelte ganger legger negative følelser i skravlebegrepet? Synes du at skravling utelukkende klinger positivt? Og jeg har absolutt en svært positiv holdning til det å bli kjent med andre foreldre (hvor i all verden trekker du slutningen om at jeg ikke er det? , og tar ofte selv initiativ til å bli kjent med andre, både foreldre og andre mennesker.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:55   #93
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Jeg ville aldri bedt en mammagruppe til fjas eller skravling, men at sosialisering med mødrene ikke har nok verdi for klassemiljøet, at alle må være der for at det er noen 'vits', blir merkelig for meg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:56   #94
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Et treffkveld innebærer jo nødvendigvis skravlings, det sier seg selv. Så om det står i invitasjonen (har jeg aldri sett) så er det jo ganske opplagt. Har man negative følelser til det, så blir det jo rart.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 15:58   #95
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg forstår meg ikke på negativiteten og synes virkelig at vi kan holde oss for god til å fremstille "jenteskravling" eller samlinger med kvinner generelt som noe negativt og lavmål. Atter en gang kastes alt ansvaret over på kvinner, fedrene stakkars må jo inkluderes, gud forby at de kan invitere til sammenkomster selv. Jeg kunne fint invitert damene på treff, jeg kunne også invitert alle hadde jeg hatt plass til det. Å invitere en forelder (og la det være opp til dem selv hvem som kommer) er også en idé.

Hm. Det jeg tror misforståelsen kanskje er at det ikke virker som at de som argumenterer for mødretreff ikke helt har tatt inn over seg at mange kvinner ikke synes det høres noe koselig ut med rene kvinnetreff.

Om det er noe som har formelt med klassemiljøet å gjøre, så skal alle foreldre kunne inkluderes. Det er samme grunn til at jeg feks synes man kan holde det alkoholfritt for å kunne inkludere muslimer som at det skal være ikke kjønnsbetinget.

Rene sosiale greier er det ingen som har kranglet på er greit, bortsett fra at en del synes det ikke er noe fristende. Og det må da også være greit. Eller?
Synes ikke at dersom man arrangerer noe som i utgangspunktet er eksluderende at man bør være fortørnet dersom det ikke blir oppfattet som viktig. Hadde det vært viktig så burde alle blitt inkludert.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 16:01   #96
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Et treffkveld innebærer jo nødvendigvis skravlings, det sier seg selv. Så om det står i invitasjonen (har jeg aldri sett) så er det jo ganske opplagt. Har man negative følelser til det, så blir det jo rart.

For å si det på en annen måte, da; jeg ville brukt et annet begrep i invitasjonen. Og jeg ville dessuten møtt opp til tross for at det stod skravling i invitasjonen, men ville nok rynket litt på nesen før jeg gikk inn for å ha en hyggelig kveld.

Så man kan godt ha negative assosiasjoner til et begrep uten at dette styrer livet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 16:02   #97
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg oppfattet det sånn at de som ikke ønsket at man skulle bruke "jenteskravling" eller "fjas" i invitasjonen mente det i denne settingen, ikke at det er noe galt i ordene i andre sammenhenger. Jeg synes i alle fall det ville være kunstig å invitere relativt ukjente damer på "jenteskravling", selv om jeg kanskje kunne brukt ordet hvis det var snakk om venninner. Det har ikke med nedvurdering av skravling og fjas å gjøre, men mer at det kan føles ubekvemt dersom det er noen av de inviterte som ikke kjenner de andre så godt.

Som igjen er litt av poenget mitt, de aller fleste av oss skravler ikke i vei om intime detaljer til en gruppe mennesker man kun møter i hente- og bringesituasjoner, så man kan jo legge godviljen til og berømme vedkommende for innsatsen fremfor å flisespikke eller få panikk.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 16:04   #98
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nettopp. I sykehusmiljø hvor begge foreldrene prøver å bidra så mye de kan, men at det er hipp som happ hvem av mor og far som er hovedansvarlig blir jo "mødretreff" helt pussig. Omtrent som at man skulle bare ha treff for foreldre som har oddetalls gateadresse.

Jeg vet ikke om det har så mye med arbeidsmiljø og/eller arbeidsbelastning å gjøre. Jeg har god kontakt med foreldrene til alle de nære vennene til ungene, og det er omgrent 50/50 om det er pappaen eller mammaen jeg har kontakt med. Men det er i all hovedsak enten mammaen eller pappaen jeg holder kontakten med, så for meg ville "kvinnenettverk" i foreldregruppen vært en temmelig upraktisk greie.

Vi har for øvrig tradisjon for foreldrefest på vår skole, i tillegg til flere sammenkomster med både foreldre og unger, og jeg har hatt uendelig god nytte av å bli kjent med foreldrene til ungenes venner. Kvinnesammenkomst hadde vært nøyaktig halvparten så nyttig, så det er jeg glad vi ikke driver med.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 16:05   #99
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hm. Det jeg tror misforståelsen kanskje er at det ikke virker som at de som argumenterer for mødretreff ikke helt har tatt inn over seg at mange kvinner ikke synes det høres noe koselig ut med rene kvinnetreff.

Hvorfor ikke? Hvorfor blir det mer levbart straks det kommer en mann inn i bildet? Hva er galt med bare kvinner?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 16:05   #100
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!

Men jeg skjønner godt at HI ikke orker å kjempe den kampen altså, så det var ikke ment som kritikk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no