Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-12, 14:44   #101
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.737
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Gjennom Forskerforbundet kan jeg få en engangsutbetaling på 12G ved uførhet, med en årlig pris på kr 1037. :tenker:

Vi har også via Forskerforbundet og det er veldig fine priser sammenlignet med mange andre steder altså. Vi har også valgt å ha noen G forsikring ved kristisk sykdom.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:58   #102
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Er du Tekna-medlem? Sjekk da gjensidige sin spesial-avtale for Teknamedlemmer.

den viste seg å være fantastisk bra! En fjerdedel av prisen!

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 16:15   #103
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Kan ikke huske at de krevde noen ting. Annet enn at du betaler inn giroen.
Du finner informasjon på http://www.lofavor.no/id/1305.0

Det er fortsatt begrensninger i den forsikringen, selv om de ikke ber om helseattest. Blant annet for alt du kjente til da du fikk den. :kort forklart:

Jeg har ikke den til LO, om det er den samme som Fagforbundet hadde. Den hadde en litt sjaber uføre-del.
Vi har gjensidig uføre og livsforsikring koblet til lånet på huset. Dvs. mannen fikk vel ikke uføre (har yrkesskade), og jeg bør bare ikke bli alvorlig syk av livmorhalskreft som den ikke dekker (fordi jeg er konisert).

Jeg fikk for øvrig avslag på forsikring da jeg var gravid med Knotten. For mange risikoer knyttet til fødsel, visstnok.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 17:23   #104
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Balanse, du har krav på å videreføre forsikringen, det er arbeidsgivers ansvar å sørge for at du får tilbud, og det er det veldig mange arbeidsgivere som IKKE følger opp. Forsikringsselskapets ansvar for å la deg tegne fortsettelsesforsikring utløper ca 3 mnd etter du slutter, så dette oppfordrer jeg alle til å være bevisst på selv.

Forskjellige selskap har forskjellige kriterier for hvor mange ansatte det skal være før de krever helseerklæring, og noen lar deg bytte uten reservasjoner hvis du kommer fra et annet norsk selskap.
En gruppe med 60 ansatte må f.eks ikke levere helseerklæring på en ny ansatt, men det er disse to årene med reservasjon. Reservasjonen i MIN spesifikke uføre og gruppelivsdeking går på 2 år, men spesifisert på sykdommer og tilstander jeg visste om eller BURDE ha visst om når jeg kom inn i ordningen. Så dersom jeg blir syk nå tror jeg faktisk jeg har dekning.

Det gamle selskapet fortsetter å bære risikoen for sykdommer som du har fått mens du var forsikret der. Nå er jeg på litt ustø grunn men jeg kan eksemplifisere med yrkesskadedekningen som er obligatorisk for alle arbeidstakere. Dersom BEDRIFT AS har dekningen hos Forsikringsselskap 1, men så bytter de leverandør, til Forsikringsselskap 2, og så viser det seg at den ene ansatte har en yrkessSYKDOM. Da kommer Forsikringsselskap 1 inn, selv om de har byttet til Selskap 2, for tidspunktet sykdommen oppsto var da de var forsikret hos selskap 1, selv om de nå er hos selskap 2. Selskap 1 vil svare for skaden.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 17:25   #105
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Takk for påminnelse! Skal bruke helgen til å sjekke hva gruppeliven gjennom jobben (statlig ansatt) dekker.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 18:01   #106
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg hadde før via SR-bank, men den var verdt nada niks når det kom til stykket, så jeg har ikke nå. Har vurdert å skaffe en annen plass, men ikke kommet så langt enda, og er usikker på om jeg vil i det hele tatt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 20:22   #107
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.484
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Jeg får ikke.

På sønnen min har jeg Storebrand Utvidet barneforsikring, og jeg mener den går opp til 26 år? Den gir vel både et engangsbeløp og månedlig utbetaling ved uførhet mener jeg. Men hvor mye det er vet jeg ikke..

Og den kan videreføres uten ny helsevurdering.

Den har mine barn også, dyr, ja, men verdt det tror jeg.

Jeg er nokså sikker på at jeg har uføreforsikring gjennom jobben, men det skal jeg sjekke opp i på mandag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 20:24   #108
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.484
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg har alvorlig sjukdom-forsikring der eg får utbetalt 1 MNOK om eg får en av 20 alvorlige sjukdomar. Uførforsikring er muligens noko anna?

I hvilket selskap har du den?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 20:27   #109
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.484
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg har på jobb, og den er ganske ok tror jeg. Men den faller vel bort om jeg slutter hos arbeidsgiver, og dermed kommer vel samme problemstilling opp ift helsen på det tidspunktet jeg slutter?

Burde jeg hatt en privat i stedet på grunn av det?

Ja, jeg tror den vi har på jobb er god, Balanse, det er i alle fall det alle sier. Tror også den bare gjelder om vi er ansatt, antar det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 22:02   #110
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg har lest litt om dette den siste tiden, og jeg synes det er så mye å velge i. Vi er kunde i Storebrand og der kommer forslaget opp med en "uførepensjon" med utbetaling på 1G i året. Det koster 648 kroner i måneden, bare for meg.

Hva er best? Uførepensjon eller kapital? Begge ? Når jeg begynner å lese vilkår, er det mye "forsikringen dekker ikke...".

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 22:24   #111
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg synes det kommer litt an på hva du tjener og hvordan du håndterer penger. Takler du å få utbetalt 2 mill? Eller blir du en spillegal alkoholiker. Personlig føler jeg det er bedre med en stor sum og så lever jeg videre på vanlig uførepensjon fra staten.


Min uførekapital er uten nedtrapping, det er lurt. Dvs jeg får samme sum om jeg er 30 eller 40. Og den er ikke samordnet. Så hvis jeg blir ufør pga jobb vil jeg få utbetalt både uførekapital og yrkesskade.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 07:20   #112
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.613
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg fikk ikke uføreforsikring den gangen jeg søkte det da jeg var i tjueårene. Hadde en BMI på såvidt over 30 den gangen men det er i kategorien fedme og fikk derfor avslag.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 07:41   #113
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Ja både mannen og jeg har. Vi har veldig risikoyrker,så vi føler ikke at vi har noe valg.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 07:41   #114
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg fikk ikke uføreforsikring den gangen jeg søkte det da jeg var i tjueårene. Hadde en BMI på såvidt over 30 den gangen men det er i kategorien fedme og fikk derfor avslag.


Jeg har også det,men må bare betale noen hundrelapper mer i md.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 08:35   #115
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg må bare stille meg bak oppfordringen med full styrke. Jeg er midlertidig ufør nå og utbetalingen fra forsikringen er det som holder oss over vannet.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 09:56   #116
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg fikk ikke uføreforsikring den gangen jeg søkte det da jeg var i tjueårene. Hadde en BMI på såvidt over 30 den gangen men det er i kategorien fedme og fikk derfor avslag.

Det har aldri vært et hinder for meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 12:29   #117
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det har aldri vært et hinder for meg.

Prøv et annet selskap om ett sier nei.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 13:09   #118
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg er veldig, veldig glad for de to forsikringene jeg hadde. Begge barna har fått tegnet forsikringer som gir videreføring uten ny legeerklæring. Vi var heldige med minsten, som var akkurat over 2 kg da han ble født.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 19:08   #119
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Jeg har sendt inn helseerklæring for noen dager siden og er spent på utfallet. Har vært sykemeldt to ganger de siste to årene for muskelplager (ikke patologisk) + at jeg mangler milt, så jeg kan nok risikere kraftige begrensninger på forsikringen.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 10:13   #120
Mamma til 4
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14
Mamma til 4 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dere har uføreforsikring, sant? Hvis ikke - skaff dere det!

Ja, men burde kanskje øke beløpet.

Når man har stort ansvar er slike ting veldig viktig.

Barneforsikring på Posten er gratis hvis man får barnetrygden inn på konto der, så kan man tegne tilleggsforsikring et annet sted?

Mamma til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no