Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem skal ha barna om dere dør?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-08, 11:35   #41
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Hvem skal ha barna om dere dør

Jeg håper at fetteren min og kona ville sagt ja hvis det skulle være aktuelt. De har tre barn selv på alder med våre, men har vært åpne for flere (men det skipet har nok seilt). Vi har veldig like verdier og veldig lik måte å oppdra barn på. Jeg synes det er bedre at besteforeldrene er der i tillegg.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:42   #42
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør

Broren min og hans kone, det er hvertfall det vi hadde ønsket.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:48   #43
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør

Sannelig om jeg vet. Min bror er død og min mann er en real attpåklatt med to meget eldre søstre. Hadde pappa levd så hadde allt vært enklere. Våre nærmeste venner har 3-4 barn og jeg ser de har nok.
Litt vondt å tenke på.
Håper derfor at vi holder oss i live i mange år enda og skulle uhellet skje om få år så vil da eldstejenta være så gammel at hun klarer seg selv og kan kanskje være en støtte for sin lillesøster som er 10 år yngre.
Jeg vet da at et par tanter og et søskebarn av meg vil være der for dem.


Sist redigert av Michelle : 20-02-08 kl 12:37.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:51   #44
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør

Enten min søster eller min bror. Siden min søster har barn i akkurat samme alder, så tror jeg nok at det aller beste hadde vært om hun og mannen hennes overtok omsorgen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:53   #45
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør

Eldste datteren vår hadde tatt ansvaret. Vi har faktisk snakket om det, og for henne var det ingen alternativ.
Hun hadde fått god støtte og hjelp fra mine foreldre,brødre og et vennepar av oss.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:15   #46
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør

Huff så vondt og vanskelig dette er å tenkte på.

Er det noen som vet hva man kan gjøre for å forsikre seg om at de ønsker man selv har i størst mulig grad blir imøtekommet?

Bør man gå til en advokat og får dette "lovlig" dokumentert? Skrive det i et testamentet? Hvor gamle må barna være for at deres ønske blir tatt hensyn til?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:17   #47
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør

Hos oss hadde det nok blitt eldstejenten. Jeg håper ihvertfall det. Dette er nok noe som vi skulle ha snakket om, men bare skyver det foran oss.....

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:21   #48
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvem skal ha barna om dere dør

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Er det noen som vet hva man kan gjøre for å forsikre seg om at de ønsker man selv har i størst mulig grad blir imøtekommet?

Man må ha en viljeserklæring, helst bevitnet.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:24   #49
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør

Ubehagelig, men viktig tema.
Vi har snakket med storesøsteren min om dette, og hun (og hennes familie) får omsorgen for barna dersom vi faller fra. Vi har også informert svigerfamilien om dette, og de er helt enig, heldigvis. Søsteren min er en god omsorgsperson, og jeg vet at hun hadde latt barna ha hyppig omgang resten av familien sin.
En venninne skal overta hunden.

(Ja, jeg tenker litt på dette om dagen. Vi drar snart på en ukes ferie uten barn, og jeg må bare krisemaksimere litt.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:26   #50
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør

Vi har snakket med min søster om dette, men det var mens vi bare hadde Lillemor. Nå vet jeg ikke helt siden min søster er singel og uten barn (håper jo det endrer seg da). Uansett er det bare to kandidater, og det er henne eller min bror og hans familie, så det måtte bli den av dem som hadde følt de kunne klare det. Det ville være veldig viktig for oss at ungene får være sammen.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:42   #51
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvem skal ha barna om dere dør

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Man må ha en viljeserklæring, helst bevitnet.

Tror det var Glitterchick, Monsoon eller Veronal (jeg blander de noen ganger jeg) som hadde en link til et eksempel på en sånn erklæring.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:43   #52
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør

Her er forresten reglene:

http://www.lovdata.no/all/tl-19810408-007-012.html#63

Viljeserklæring vil bli fulgt, spesielt hvis den er begrunnet, og rimelig sikkert hvis begge foreldre har signert. Man trenger ikke advokat, men man bør ha to vitner.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:47   #53
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør?

Vi har diskutert det ja, men ikke kommet så langt at vi har laget erklæring på det..... Det blir liksom så

MEN, vi er enige om at svoger m/samboer skal ha ansvaret. Det vi ihvertfall vet er hvem som IKKE skal ha det.......

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 13:36   #54
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør?

Foreldrene mine. Uten tvil.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 14:25   #55
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør?

Vi vet ikke helt.
Søsteren min er ung og veldig glad i barn, men om hun er villig til å ta på seg tre utenom de hun eventuelt får selv er jeg usikker på.
Broren min har allerede en datter, og synes det er så slitsomt at han ikke orker flere barn. Dermed er han uaktuell.
Søsteren til mannen min kunne vært en kandidat, men hun har to selv og jeg vet ikke om hun hadde orket flere.
Så muligens min mor og stefar?

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 14:31   #56
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør

Vi har pratet om det, og de skal da til mamma og pappa. Skrevet det ned har vi og. De er ikke supergamle liksom, 53 og 57 år.... Noen andre i slekten vil jeg ikek skal ha dem... Tror

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 14:58   #57
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør?

Våre barn blir tatt hånd om av min søster og hennes mann,dersom vi skulle dø.
Dette er avklaret både med min mann og min søster og hennes mann.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 15:33   #58
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør?

Vi er enige om at broren min og hans kone hadde vært best, men vi har ennå ikke fått til å prate med dem om dette. Det må gjøres, og så skal vi skrive fullmakter. Eller noe sånt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 16:58   #59
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør?

Mine to elste blir å flytte da til pappan sin permantent. Om jeg å sambo dør så aner jeg ikke hvor vi skulle satt den lille i magen, mine foreldre er uaktuelle og hans er for gammle. Faktisk kunne jeg da tenke meg en av onklene hennes tok over, på sambos side. mine søken er ikke egnet bortsett fra min søster eventuelt men hun bor fast i spania med mann å barn der nede så det kunne blitt litt porblematisk.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 17:04   #60
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem skal ha barna om dere dør?

Dette har vi ikke diskutert.

Jeg selv skulle nok ønsket broren min ville tatt ungene. Nå har de en hel haug fra før, så om han har så veldig lyst det vet jeg ikke.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no