Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Maria Amelie uttransporteres i dag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-11, 16:03   #41
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Det er klart det er en fæl sak. Og det som er oppsiktsvekkende er at den vekker så utrolig mye mer engasjement i befolkningen enn like og vesentlig verre saker. Det er bra at vi får satt fokus på hva en utsendelse vil si for de som er involvert. At det ikke bare er snakk om kriminelle som har det helt greit der de kom fra, men redde mennesker med lang fartstid i Norge og som ikke har noe å reise tilbake til.

Samtidig kan jeg ikke se at det er noen annen mulighet enn å behandle henne etter det lovverket vi har. For hvis man hadde laget et eller annet hastevedtak på et unntak for henne er det ikke godt å si hva det hadde ført til av juridiske utfordringer i ettertid. Og vi kan virkelig ikke ha det slik at det lønner seg å gå i skjul for å sikre barna sine en fremtid i Norge. Jeg aner virkelig ikke hvordan man skulle ha laget et lovverk som både er humant nok til at vi egentlig kan leve med det, som ivaretar både de som omfattes av det og som ikke omfattes av det og som sikrer Norges behov for å begrense antallet asylsøkere.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 16:15   #42
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag



Jeg lurer på om jeg skjønte noe kommunikasjonsgreier her nå. Oppfattes jeg feks slik at jeg mener at man skal gi beng i denne saken fordi det er andre som har det verre som vi heller ikke bryr oss med?

Det jeg mener er at det bør lages en sak, og den burde vært laget på et verre tilfelle. For å få frem hvilket problem en del returnerte ender i.

  Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 16:18   #43
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Jeg lurer på om jeg skjønte noe kommunikasjonsgreier her nå. Oppfattes jeg feks slik at jeg mener at man skal gi beng i denne saken fordi det er andre som har det verre som vi heller ikke bryr oss med?

Det jeg mener er at det bør lages en sak, og den burde vært laget på et verre tilfelle. For å få frem hvilket problem en del returnerte ender i.

Jeg har ikke oppfattet deg slik i hvertfall. Og jeg mener at man fint kan kjøre frem hennes sak om den engasjerer, men jeg er veldig glad likevel for at det ikke gjøres noe hastevedtak man ikke ser omfanget av.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 16:24   #44
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Jeg er også for at det ikke lages særunntak for MA. Jeg synes derimot at det burde vært mye lettere for både henne og alle andre som er i hennes situasjon å få oppholdstillatelse i Norge. Og jeg synes det er flott at det skapes blest om slike saker gjennom hennes sak nå!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 16:49   #45
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Jepp at vi har fått høre om flere saker nå er bra! Vi burde gjøre ettellerannet for å få saker etter retur også synes jeg.

  Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 17:24   #46
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Dama må ut av landet slik at Norge får gjort unna papirmølla si i fred. Det er jo helt latterlig, samtidig syntes jeg ikke mer synd på Maria enn alle de andre i omtrent samme situasjon. Må man ut av landet slik av vi får papirene i riktig rekkefølge, så gjelder dette også henne. Men lovgivningen er jo helt teit.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 17:39   #47
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, jeg er i grunnen for at alle som har lært seg norsk mer eller mindre flytende, skaffet seg en utdannelse, kan forsørge seg selv, har (tilbud om) en jobb og generelt kan være en berikelse for landet skal få lov til å bli. :enkel:

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er også for at det ikke lages særunntak for MA. Jeg synes derimot at det burde vært mye lettere for både henne og alle andre som er i hennes situasjon å få oppholdstillatelse i Norge. Og jeg synes det er flott at det skapes blest om slike saker gjennom hennes sak nå!

Jah, og ja. Og Fnatten:

En kronikk (av de veldig mange, så tilgi meg at jeg ikke husker hvem som skrev den, men den sto i det minste i Dagsavisen) skrev det svært treffende at saken om Maria Amelie ikke er viktig fordi hun er spesiell. Den er viktig fordi hun ikke er spesiell.


Sist redigert av Maverick : 24-01-11 kl 17:56.
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 17:50   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Jeg synes Fnatten har gode argumenter, men jeg må likevel si meg enig med Elin i denne saken. Det er en prinsippsak.

Jeg synes likevel fryktelig synd på Maria Amelie, og det er ikke med lett hjerte jeg ser på at hun blir sendt ut. Håper hun får komme tilbake.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 17:53   #49
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.792
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Er på linje med Pelle her kjenner jeg. Skulle så gjerne fraktet alle de som ikke har det så godt i hjemlandet sitt til Norge. Men da hadde ingen fått det godt i Norge heller. Så dermed må vi prioritere dem som har et beskyttelsesbehov - og det er jamen ikke lett å skille klinten fra hveten. Det skjærer i hjertet med mennesker som transporteres ut til et så utrolig mye dårligere liv i sitt hjemland enn her i Norge, men alternativet (Norge overflømmes) er heller ikke mye å trakte etter.

Rett og slett et uløselig dilemma kjenner jeg. Og jeg tror jeg havner på å fortsette å støtte SOS barnebyer og Redd Barna og håper at de barna jeg støtter kan klare å være en av mange ressurspersoner for å bygge opp sitt eget land der de er.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 17:56   #50
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

En (av de veldig mange, så tilgi meg at jeg ikke husker hvem som skrev den, men den sto i det minste i Dagsavisen) skrev det svært treffende at saken om Maria Amelie ikke er viktig fordi hun er spesiell. Den er viktig fordi hun ikke er spesiell.

Dette var godt sagt. Det er det som er det viktige egentlig, hun er ikke engang verst. Men hvordan man skal løse det så det blir til å leve med i fremtiden har jeg ikke noe svar på.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 17:58   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Jeg skjønner heller ikke helt hvordan man skal løse tilsvarende saker i fremtiden. Jeg skjønner godt at noen vil komme og bo i Norge hvor det er god velferd. Jeg skjønner like godt at det ikke går. Jeg er også helt enig i at jeg ikke ser den moralske forskjellen på at man ønsker å bo her for å unngå sult og på å unngå forfølgelse. Er man dårlig stilt så er det helt naturlig å ønske å få det bedre.

Det er bare det at det ikke går å fikse hele sjabangen. Og akkurat det byr på store og vanskelige dilemmaer.

  Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 17:59   #52
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Hvordan kan hun ha fullført vgs og en mastergrad på NTNU uten papirer, egentlig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 18:51   #53
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan kan hun ha fullført vgs og en mastergrad på NTNU uten papirer, egentlig?

NTNU sjekker ikke oppholdstillatelse for folk som søker seg inn fra norsk videregående skole.

http://www.ntnu.no/aktuelt/maria-amelie

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 19:34   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

NTNU sjekker ikke oppholdstillatelse for folk som søker seg inn fra norsk videregående skole.

Nei, men man må vel ha et personnummer?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 19:35   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, men man må vel ha et personnummer?

Ah, hun hadde et erstatningsnummer. Aldri hørt om.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 19:38   #56
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, men man må vel ha et personnummer?

Nei, som det står i linken, så hadde hun et erstatningsnummer. Dette har hun formodentlig fått mens hun fortsatt ventet på avgjørelsen og var i Norge lovlig. NTNU har veldig mange studenter med erstatningsnummer; det er ikke noe uvanlig i det i det hele tatt, og så lenge hun hadde det kunne hun være student.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 19:39   #57
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ah, hun hadde et erstatningsnummer. Aldri hørt om.

Et nummer man får i stedet for fødselsnummer når man bor i Norge uten å være norsk statsborger. Helt vanlig.


Sist redigert av Teofelia : 24-01-11 kl 19:48.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 19:44   #58
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Et nummer man får i stede for fødselsnummer når man bor i Norge uten å være norsk statsborger. Helt vanlig.

Det gjelder vel bare asylsøkere etc? Jeg har bestandig hatt norsk fødselsnummer, selv om jeg ikke er norsk. Tror jeg da.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 19:51   #59
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

NTNU sjekker ikke oppholdstillatelse for folk som søker seg inn fra norsk videregående skole.

http://www.ntnu.no/aktuelt/maria-amelie

Og jeg synes vel langt på vei NTNU innrømmer svikt i rutiner ved at de tilføyer dette på slutten av teksten:


"Da vi ble kjent med denne saken høsten 2010, så vi behov for å gjennomgå våre rutiner både for opptak, utdeling av studiebevis, utskriving av vitnemål, etc for å vurdere evt endringer."

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 19:51   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Det gjelder vel bare asylsøkere etc? Jeg har bestandig hatt norsk fødselsnummer, selv om jeg ikke er norsk. Tror jeg da.

Du har selvsagt rett. Det er vel helst folk som er i Norge på midlertidig basis som har erstatningsnummer: asylsøkere, studenter, folk som er på gjesteoppdrag osv. Jeg kan ikke noe om praksisen på utstedelsen av slike nummer, må jeg innrømme, jeg bare vet at det er helt vanlig at studenter ved NTNU har det og ikke noe som i seg selv er grunnlag for mistanke om noe galt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no