Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-21, 06:31   #241
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ingen dikkedarer cardigan fra Petite Knit. Kommer til å strikke babyteppe parallelt, venter bare på garn fra Nøstebarn.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 19-01-21, 11:02   #242
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker denne

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 19-01-21, 14:32   #243
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har begynt på Fanakofte i Holst Supersoft. Strikker med enkel tråd, og er veldig usikker på om det blir bra. Syns det ser veldig glissent ut nå, men leser flere steder at garnet blir fyldigere og tettere i vask. Noen med erfaring?

Hannah er ikke aktiv  
Gammel 19-01-21, 14:55   #244
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Jeg har begynt på Fanakofte i Holst Supersoft. Strikker med enkel tråd, og er veldig usikker på om det blir bra. Syns det ser veldig glissent ut nå, men leser flere steder at garnet blir fyldigere og tettere i vask. Noen med erfaring?

Ja, garnet fluffer seg opp og blomstrer ved første vask. Garnet er innsatt med spinneolje som vaskes ut.
Garnet tåler vask på 30 grader i min vaskemaskin, men er tynt og skjørt, så pass på å ha garn til overs for stopping og lapping etterhvert.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 22-01-21, 22:21   #245
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har begynt på Bregne sweater.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 22-01-21, 22:38   #246
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Den var vakker, Jålebeinet!

Jeg strikker denne:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DC551E1A-0C2C-4FC8-9D85-09813C1D20EB.jpg (12,2 KB, 343 visninger)
__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 22-01-21, 22:40   #247
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Den var fin LilleRosin!

Etter dagens koronanyheter leste jeg forøvrig trådtittelen som Hva drikker du nå?

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 23-01-21, 09:50   #248
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jålebeinet: den var kjempefin. Det hullmønsteret minner om mønsteret på de sokkene jeg stikker. Jeg ble ferdig med cecilie-skog-trær-votter i går og skal vel legge opp til den ella-cardiganen sikkert.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 23-01-21, 10:01   #249
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har lyst til å prøve meg på en balaclava
https://www.petiteknit.com/collectio...er-balaclava-1

Isa er ikke aktiv  
Gammel 23-01-21, 11:06   #250
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Har begynt på Bregne sweater.

Hvor har du funnet mønsteret til den? En mulig kandidat for et prosjekt senere.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 23-01-21, 11:28   #251
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Hvor har du funnet mønsteret til den? En mulig kandidat for et prosjekt senere.

Her?
https://knittingforolive.com/product...-sweater-norsk

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 23-01-21, 12:09   #252
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Hvor har du funnet mønsteret til den? En mulig kandidat for et prosjekt senere.

Jeg kjøpte mønsteret hos Garntopia (nedlastbar). Strikker i Sunday for Sandnes garn.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 23-01-21, 12:21   #253
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Har begynt på Bregne sweater.

Den er så fin! Skal begynne på den når jeg er ferdig med de tre genserne jeg holder på med.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 23-01-21, 12:58   #254
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Bygenser som skal bli 50-årsgave til svogeren min. Den er med raglanfelling, og da jeg satte på ermene i går hadde jeg over 550 masker

Har alltid et strikketøy som er så lite at det får plass i veska, for tida er det et pannebånd.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bygenser-til-mann.jpg (167,1 KB, 33 visninger)
__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 23-01-21, 23:29   #255
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Wow, den høyhalsede hullgenseren var fin. Jeg orker ikke sånn pusete gener lengre, siden jeg får hetebølger.

Jeg har strikket med Holst supersoft. Det blir fint og tett etter vask. Har strikket sjal og sokker. Holder på med Nancykofte på pinne 3,5.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 24-01-21, 13:53   #256
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg startet på November balaclava og der er det video på alt.

Men trenger litt hjelp allikevel.

Strikk frem og tilbake i halvpatent slik:
1. p (vrangside): Strikk r.
2. p (rettside): Strikk 1 r (kant-m), strikk * 1 r i m under m på p, 1 vr *, gjenta fra * til * til det er 2 igjen
på p, 1 r i m under m på p, 1 r (kant-m).
3. p (vrangside): Strikk r.
Strikk 2. og 3. p 13 (15) ganger (det svarer til at du kan telle 12 (14) hele rettmasker i ditt arbeid).

Betyr det at jeg skal strikke dette 15 ganger pluss de 2 første gangene, eller 15 tilsammen?

Isa er ikke aktiv  
Gammel 24-01-21, 14:45   #257
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg startet på November balaclava og der er det video på alt.

Men trenger litt hjelp allikevel.

Strikk frem og tilbake i halvpatent slik:
1. p (vrangside): Strikk r.
2. p (rettside): Strikk 1 r (kant-m), strikk * 1 r i m under m på p, 1 vr *, gjenta fra * til * til det er 2 igjen
på p, 1 r i m under m på p, 1 r (kant-m).
3. p (vrangside): Strikk r.
Strikk 2. og 3. p 13 (15) ganger (det svarer til at du kan telle 12 (14) hele rettmasker i ditt arbeid).

Betyr det at jeg skal strikke dette 15 ganger pluss de 2 første gangene, eller 15 tilsammen?

Fant ut av det

Isa er ikke aktiv  
Gammel 24-01-21, 21:00   #258
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hadde ikke noe prosjekt med på hytta i helga... det var uvant. Har akkurat bestilt garn til dette settet til straks 17 åringen.

https://www.strikkemekka.no/viking-e...merinosuperfin

I gult og kitt. Håper garnet kommer før helga.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 24-01-21, 23:31   #259
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har bestilt garn til denne

Hjertensfryd er ikke aktiv  
Gammel 25-01-21, 09:44   #260
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Begynte på denne for et år siden:


Ble nesten ferdig, men oppdaget at jeg hadde gjort noen store feil La den til side, men nå har jeg rekket opp til der jeg har satt sammen bole og armer, og prøver på nytt

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no