Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Små dyr, jeg får kula

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-11, 18:33   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Små dyr, jeg får kula



Jepp, jeg vil pakke dyne og pute og dra til svigers.
På onsdag oppdaget jeg 3-4 små rare krypdyr på spisestua, hadde nettopp kjøpt klementiner og satt der.
I går, det samme.
I dag litt flere.
Jeg har kastet orkideen i nærheten, klementinene og flydd rundt som en ioioi med insektsprayen får å ta kål på det.
Hmmm...... kommer noen flere i dag.
Har googlet litt, men finner ingen kryp som ligner.
De er små, ca 3mm lange, runde og er ekle.
Det er ikke noe i melet, brødskuffen eller rundt kjøkkenområdet.

Hva er det vi har i huset?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 18:38   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula....

Ikke fettklanner? (får ikke lagt inn lnk)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 18:38   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.617
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula....

Farge?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 18:38   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula....

Kølsvarte og litt blanke.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 18:42   #5
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula....

Prøvd å google fettklanner, men det kommer ikke opp noe dyr.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 19:01   #6
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula....

Er fettklanner det samme som pelsbille? Vi har det her av og til, men alltid bare en av gangen.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 19:02   #7
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula....

Den så diger ut... Er ikke så stor i virkeligheten.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:01   #8
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula....

"Som en oioi" ...

Kan høres ut som fleskeklanner eller pelsbille? Eller er de for små til å være det?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:27   #9
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula....

Brumpelslarve barn av en brunpelsbille eller noe.
Jeg ringte skadedyrkontrollen og de trodde det kunne være det.
Jeg har puttet 4 stk på ett glass og kan se at de har bein og ser ut som en minitusenbein.
Her blir det full husvask.
Unser senger, bakimellom overalt, på lister ++++.
Kommer det tilbake eller ikke blir borte så må de komme.
Disse lever visst i tekstiker, bak lister, sprekker i gulv, rundt vinduer og kommer frem der det er lyst....

Kommer ikke til å få sove i natt jeg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:31   #10
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula....

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Kommer ikke til å få sove i natt jeg.

Nå fikk jeg lyst til å fortelle deg hvor mange småkryp som bor i sengetøyet ditt...

Nei, huff. Ikke noe gøy med små kryp, og i hvert fall ikke hvis det er mange. Jeg har aldri bekymret meg når vi har hatt fleskebiller/pelsbiller i hus. For jeg har aldri sett mer enn en av gangen. Lykke til med fjerningen!

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:35   #11
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula....

Brunepelsbiller er visstnok veldig vanlig.
Vi har det også med jevne mellomrom. Ser svært sjelden selve billa, men skallet etter larvene-
For noen år siden hadde de hatt skikkelig festmåltid i ulltøyet til ungene.
Småekkelt, men ikke noe jeg får helt dånedippen av.
Da var det verre da vi opdaget ute-kakkerlakker i våres :kvalm:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:38   #12
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Utekakerlakker.... Uuuææææ....
Hvordan fikk der evekk småkrypene da, dere som har hatt de?

M@M: De som er i semga er jeg vant til.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:41   #13
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Småkrypene blir vel aldri helt borte, men det hjelper godt med en god vask og støvsuging.
Det finnes faktisk utekakkerlakker som er natulige i Norge.
Jeg holdt på å få sammenbrudd da jeg snakket med skadedyrmannen, som bare smålo og fortalte at de ikke er skadedyr og dør når de kommer inn.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:47   #14
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Hadde han ledd av meg når jeg ringte, da hadde jeg fått dilla.
Hadde nesten pustevansker når jeg prata med fyren...
Snakk om å være koko.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 22:33   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

De er veldig vanlige, og de liker seg spesielt godt når man tørker tøy inne. Larvene spiser ull og sånn. Billene spiser såvidt jeg husker svært lite. Greia er å finne ut hvor de formerer seg. I sprekker mellom gulvplanker eller under skap og slikt. Der finner du gjerne skall fra larvene/puppene. Sprayer du der er mye gjort.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 22:45   #16
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula....

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Brumpelslarve barn av en brunpelsbille eller noe.
Jeg ringte skadedyrkontrollen og de trodde det kunne være det.
Jeg har puttet 4 stk på ett glass og kan se at de har bein og ser ut som en minitusenbein.
Her blir det full husvask.
Unser senger, bakimellom overalt, på lister ++++.
Kommer det tilbake eller ikke blir borte så må de komme.
Disse lever visst i tekstiker, bak lister, sprekker i gulv, rundt vinduer og kommer frem der det er lyst....

Kommer ikke til å få sove i natt jeg.

Føler med deg. Helt på alvor altså.
Å få noe sånt inn i huset hadde jeg fått noia av også.

Håper du blir kvitt de fort!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 09:32   #17
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Noen nye er oppdaget i vinduskarmen i stua.
Nå er det bare å brette opp arma og vaske skikkelig.

Fyren på skadedyrkontrollen flira og sa at det er jo snart jul så det er like greit å ta julevasken nå.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 09:34   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula

Vasking hjelper lite altså, det er min erfaring. Med mindre du finner rugeplassen deres underveis da.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 09:37   #19
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula....

når du skviser en, kommer det en sterk lukt?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 09:41   #20
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små dyr, jeg får kula....

Finner du den her:

http://www.skadedyr.no/biller/

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no