Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkel og god panna cotta

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-13, 14:37   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

så bra!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 15:03   #42
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Jeg har også laget og den ble veldig god. Måtte ta av litt til prøvesmaking.

Jeg synes det er så gøy med vaniljestang og spennende med gelatinplater så dette kommer ikke til å bli siste gang jeg lager panna cotta.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 15:43   #43
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Så flott at folk lykkes med både den ene og den andre oppskriften. Panna cotta er godt!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 22:23   #44
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Tilbake fra nyttårsfesten og kan melde om 12 svært fornøyde gjester!
Kokte to skåler blåbær med sukkerlake og silte før jeg avkjølte. Dette la jeg over panna cottaen med skje. Over det igjen hadde jeg limemarinerte blåbær,pyntet medd en stilk rips og sitronmelisse! Alle spiste opp!
De som ikke tålte melk fikk soyais i bunnen og samme bærmix over, til stor glede.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 23:21   #45
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Jeg syns oppskriften fra Matprat er alt for søt. Jeg har laget panna cotta to ganger, og den første gangen ble den helt perfekt. Jeg hadde bringebærcoulis til. Men jeg husker ikke hvilken oppskrift jeg brukte. Så lagde jeg panna cotta til dessert på julaften, og brukte oppskriften fra Matprat. Det ble ikke like godt som første gang jeg lagde - den ble alt for søt og kvalm. Matprat sier 2,5 dl sukker på 7,5 dl fløte. Neste gang skal jeg ta mye mindre sukker.

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-13, 23:49   #46
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Opprinnelig lagt inn av *TB*, her.

Jeg syns oppskriften fra Matprat er alt for søt. Jeg har laget panna cotta to ganger, og den første gangen ble den helt perfekt. Jeg hadde bringebærcoulis til. Men jeg husker ikke hvilken oppskrift jeg brukte. Så lagde jeg panna cotta til dessert på julaften, og brukte oppskriften fra Matprat. Det ble ikke like godt som første gang jeg lagde - den ble alt for søt og kvalm. Matprat sier 2,5 dl sukker på 7,5 dl fløte. Neste gang skal jeg ta mye mindre sukker.

Jeg hadde 6 spiseskjeer til 12 dl. Det var akkurat passe. 2,5 dl til 7,5 høres enormt søtt ut.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 09:26   #47
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Jeg kan også melde om suksess, selv om jeg konsistensmessig tror jeg lager porsjoner neste gang - det ble liksom ikke så lekkert når man forsynte seg fra rand. Jeg synes den kunne vært litt mindre søt og mindre vaniljesmak, det var den fra Trines matblogg. Men selskapet likte den. Jeg lagde limemarinerte jordbær til, og det var nydelig. Hadde også jordbærsaus.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 10:22   #48
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg kan også melde om suksess, selv om jeg konsistensmessig tror jeg lager porsjoner neste gang - det ble liksom ikke så lekkert når man forsynte seg fra rand. Jeg synes den kunne vært litt mindre søt og mindre vaniljesmak, det var den fra Trines matblogg. Men selskapet likte den. Jeg lagde limemarinerte jordbær til, og det var nydelig. Hadde også jordbærsaus.

Jeg hadde den i melkeglass, det kan anbefales.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 10:59   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Jeg vil forsøke å lage dette. Det er jo så godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 17:18   #50
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du store min tid. Jeg prøvde for første gang å lage panna cotta uten å bløtlegge gelatinen, jeg rørte den kun inn i den varme væsken. FOR en forskjell! Konsistensen ble helt annerledes, det er nesten så jeg oppfordrer alle til å lage en med og en uten, det var en enorm forskjell. Dessverre likte jeg ikke den konsistensen. Det er sikkert mange som gjør det, men jeg syntes det ble kvalmt, rett og slett. Fettet i fløten opplevdes ekstremt framtredende. Jeg skal heretter fortsette å lage det på gamlemåten, men jeg er glad jeg prøvde.

Jeg lagde miniminipannacottaer i går som en del av et dessertplatå. Jeg prøvde også ut denne metoden, og jeg er enig med Hyacinth.
Det ble forskjell på konsistensen, og det er vanskelig å forklare hvordan, men mer kremete og mindre homogen konsistens på en måte, kanskje.
Jeg kommer til å bløtlegge gelatinen igjen heretter.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 23:13   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Ja, sant? Jeg syntes det var kvalmt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no