Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkel og god panna cotta

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-13, 10:40   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enkel og god panna cotta

Trenger idiotsikker og god oppskrift til nyttårsaften. Ser for meg den vanlige, m vanilje. Det blir bringebær/jordbærsaus ved siden av.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 12:11   #2
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Jeg lagde den fra Trines matblogg rett før jul, den var veldig enkel og god.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 12:24   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Vi bruker denne og den er knallgod! Bedre enn uten kremost synes vi. http://matstedet.blogspot.no/2009/10...coulis_10.html

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 12:51   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Til fire porsjoner:

100 gram sukker
5 dl fløte
1 vaniljestang
3 blad gelatin

Legg gelatinen i bløt i kaldt vann i fem minutter. Kok opp sukkeret med en dl fløte og delt og skrapt vaniljestang. Kok i ett minutt. Klem ut vannet og løs opp gelatinen i den varme fløten. Ha i resten av fløten og sil blandingen over i formen(e). Sett i kjøleskapet i noen timer.

Mange bruker porsjonsformer til dette. Jeg pleier å doble oppskriften og ha den i en randform som jeg hvelver over på fat ved servering. Jeg har alltid jordbærsaus ved siden av, laget av friske eller frosne bær. Ha bare i litt sitronsaft og melis. Hvis du vil ha dessertvin til passer Saracco Moscato d'Asti perfekt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 12:55   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Trenger idiotsikker og god oppskrift til nyttårsaften. Ser for meg den vanlige, m vanilje. Det blir bringebær/jordbærsaus ved siden av.

Enklere og mer idiotsikkert får du det ikke:

Varm opp en stor kartong fløte (den på 3/4 liter) og 2 dl sukker, samt så mye vanilejstang du gidder. Ha i fire plater gelatin. Kjøl ned og server.

Og så kan du variere i det uendelige med smak.


Jeg har forresten hørt at hvis man ikke bløtlegger gelatinen først, men bare har den rett i gryta, så blir konsistensen en annen og mye mer fløyelsaktig. Det har jeg riktignok aldri prøvd, men jeg har litt lyst å prøve, ser bare for meg at det klumper seg?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 12:55   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Jeg synes de aller fleste Panna Cottaoppskrifter er alt for søte, så om du er som meg som fort synes det blir kvalmende søtt, reduser kraftig på sukkeret i oppskriften.
Lager jeg PC med smakstilsetting i (f. eks hvit eller mørk sjokolade) bruker jeg ikke sukker i det hele tatt, og lager jeg en plain versjon bruker jeg max.10 g pr. dl. fløte, gjerne mindre.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 12:57   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg synes de aller fleste Panna Cottaoppskrifter er alt for søte, som om du er som meg som fort synes det blir kvalmende søtt, reduser kraftig på sukkeret i oppskriften.
Lager jeg PC med smakstilsetting i (f. eks hvit eller mørk sjokolade) bruker jeg ikke sukker i det hele tatt, og lager jeg en plain versjon bruker jeg max.10 g pr. dl. fløte, gjerne mindre.

Mange bruker noe syrlig i panna cottaen, f.eks. youhurt eller som en skrev over her, kremost eller noe annet. Jeg ser poenget, men for meg er den med bare fløte best. Og det er jo det som egentlig er panna cotta også. Panna cotta betyr kokt fløte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 13:35   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mange bruker noe syrlig i panna cottaen, f.eks. youhurt eller som en skrev over her, kremost eller noe annet. Jeg ser poenget, men for meg er den med bare fløte best. Og det er jo det som egentlig er panna cotta også. Panna cotta betyr kokt fløte.

Jeg liker også de helt enkle med fløte best, og kompenserer heller med en frisk saus eller gelèlokk. 1. juledag lagde jeg pasjonsfruktgelè og la et tynt lokk på Panna Cottaen, og det var kjempefriskt og nydelig.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 13:39   #9
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Panna cotta med limemarinerte jordbær fra Trines matblogg er utrolig god.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 13:57   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Jeg bruker Nenne sin oppskrift, og den er veldig god. Og den er ikke for søt heller synes jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 16:48   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Til fire porsjoner:

100 gram sukker
5 dl fløte
1 vaniljestang
3 blad gelatin

Legg gelatinen i bløt i kaldt vann i fem minutter. Kok opp sukkeret med en dl fløte og delt og skrapt vaniljestang. Kok i ett minutt. Klem ut vannet og løs opp gelatinen i den varme fløten. Ha i resten av fløten og sil blandingen over i formen(e). Sett i kjøleskapet i noen timer.

Svært lik vår oppskrift, men vi bruker en stjerneanis istedenfor vaniljestang. Og vi legger kumquat som vi har delt i to i bunn av hver portionsform.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:31   #12
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Har ansvaret for årets nyttårsdessert og skal teste panna cotta for første gang. Vi er 6 voksne og 5 barn. Hvor mye skal jeg beregne? Kan jeg evt. bruke små melkeglass til posjonsglass?
Tror jeg går for Trines variant med lime og jordbær.

Skulle jeg hatt festen hjemme hadde jeg laget i høye glass,men det våger jeg ikke når maten skal fraktes i bil til festen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:33   #13
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Har ansvaret for årets nyttårsdessert og skal teste panna cotta for første gang. Vi er 6 voksne og 5 barn. Hvor mye skal jeg beregne? Kan jeg evt. bruke små melkeglass til posjonsglass?
Tror jeg går for Trines variant med lime og jordbær.

Skulle jeg hatt festen hjemme hadde jeg laget i høye glass,men det våger jeg ikke når maten skal fraktes i bil til festen.

Jeg beregner 1 dl fløte pr. pers.
bruk uansett glass som er såpass lave eller vide i åpningen at skjeen går nedi uten problemer.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:34   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Takk for mange svar! Jeg tror jeg prøver Nenne sin. Jeg lager til 6 voksne og sikkert 1-2 barn, lager av 10 dl kremfløte tror jeg.
Vi kjøper is til barna, ikke så mange av dem som liker panna cotta, så lager jeg litt mye bærsaus så de kan ha til isen om de vil.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:40   #15
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Takk for mange svar! Jeg tror jeg prøver Nenne sin. Jeg lager til 6 voksne og sikkert 1-2 barn, lager av 10 dl kremfløte tror jeg.
Vi kjøper is til barna, ikke så mange av dem som liker panna cotta, så lager jeg litt mye bærsaus så de kan ha til isen om de vil.

Hørtes lurt ut med is til barna, ungene til vennene våre er langt mer kresne enn våre egne.
Bærsaus til alle er jo sikkert populært.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 22:52   #16
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har forresten hørt at hvis man ikke bløtlegger gelatinen først, men bare har den rett i gryta, så blir konsistensen en annen og mye mer fløyelsaktig. Det har jeg riktignok aldri prøvd, men jeg har litt lyst å prøve, ser bare for meg at det klumper seg?

Jeg bløtlegger ikke gelatinen, funker som bare det. Legger oppi et blad om gangen og rører skikkelig mellom hvert blad.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 23:34   #17
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Når jeg skal lage av ca 1,2 liter fløte, kan jeg lage alt på en gang?
Hvordan kan jeg være trygg på at det ikke blir klumper av gelatin? (min store skrekk, fikk det i fromasjen på Farris Bad, grøss...!)

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 23:58   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg bløtlegger ikke gelatinen, funker som bare det. Legger oppi et blad om gangen og rører skikkelig mellom hvert blad.

Det gjorde jeg i dag. Laget lakris-panna cotta. Står i kjøleskapet as we speak.

Hvorfor skal man egentlig bløtlegge den?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 23:58   #19
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Når jeg skal lage av ca 1,2 liter fløte, kan jeg lage alt på en gang?
Hvordan kan jeg være trygg på at det ikke blir klumper av gelatin? (min store skrekk, fikk det i fromasjen på Farris Bad, grøss...!)

Du kan fint lage alt på en gang, men rør godt med ballongvisp hele tiden.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-13, 00:01   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel og god panna cotta

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Når jeg skal lage av ca 1,2 liter fløte, kan jeg lage alt på en gang?
Hvordan kan jeg være trygg på at det ikke blir klumper av gelatin? (min store skrekk, fikk det i fromasjen på Farris Bad, grøss...!)

Gelatin smelter i varm bæsje. Eh. Væske! Men i fromasjer er jo materien kald. Jeg har også fått klumper da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no