Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kylling i peanøttsaus

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-11, 21:17   #21
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Det er noe chili greier.

chili, vineddik, sukker og salt

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 21:23   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Det så veldig godt ut!

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 22:19   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Jeg laget denne til middag i dag, og det var kjempegodt!
Tusen takk!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 22:41   #24
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg laget denne til middag i dag, og det var kjempegodt!
Tusen takk!

Kult
Så bra du likte det

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 22:43   #25
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Kult
Så bra du likte det

Jeg er ganske altetende - men den kresne mannen min likte den også og skrapte tallerkenen, så da er jeg fornøyd.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 22:47   #26
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg er ganske altetende - men den kresne mannen min likte den også og skrapte tallerkenen, så da er jeg fornøyd.

hehe :P

Mamman min synes det var kjempe godt, kjæresten også - men ikke min sære sønn :P

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 23:03   #27
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Nam! Ser veldig godt ut.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 23:23   #28
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Det så godt ut. Litt enklere til hverdags enn den varianten vi har pleid å ha, med kylling på spyd, peanøttsaus, og ris til. Skal prøves snarest, takk for oppskrift!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 08:39   #29
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Det så godt ut. Litt enklere til hverdags enn den varianten vi har pleid å ha, med kylling på spyd, peanøttsaus, og ris til. Skal prøves snarest, takk for oppskrift!

Satay? Vi gjerne ha oppskriften hvis du har en velprøvd og smakfull!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 17:16   #30
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Satay? Vi gjerne ha oppskriften hvis du har en velprøvd og smakfull!

Jepp! Dette er en velbrukt oppskrift jeg i sin tid har fått av Elinblu, jeg fant den igjen i epostkorrespondanse fra 2005.

Kyllingsatay

Legg trespydene i vann i minst 30 minutter (eller helst over natta) for å unngå at de tar fyr før kjøttet er stekt. Endene kan også pakkes inn i folie.

Skjær 500 g kyllingbryst i to på langs. Bland 1 ss honning, 1/2 dl soyasaus, 2 ts sesamolje, 1 ts malt koriander, 1 ts malt gurkemeie og 1/2 ts chilipulver i et grunt fat (ikke metall). Træ kyllingen på de bløtlagte spiddene på langs og legg dem i marinaden. Dekk til og sett dem kjølig i minst 2 timer (eller gjerne over natta).

Rask sataysaus tilberedes ved å steke 1 liten, finhakket løk i 1 ss olje til den er myk, og deretter røre inn 125 g grovt peanøttsmør, 2 ss soyasaus, 1 1/4 dl kokoskrem og 2 ss søt chilisaus. Kok forsiktig til blandingen er glatt og gjennomvarm. Satayspiddene stekes på en forvarmet grill i 5-7 minutter (varm grill - ca. 250 grader). Snu dem og smør dem ofte med marinaden (vi snudde dem kun én gang, smurte dem ikke ytterligere). Serveres med varm sataysaus.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 19:05   #31
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Tusen takk, Xian! Den ser nydelig ut og skal prøves ganske så snart!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 23:23   #32
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Nam, det fikk jeg lyst på. Men kan sambal oelek erstattes med noe annet - evnt sløyfes? :bor på bøgda:

Du kan erstatte den med hakket chili på glass/tube. Black Boy/Toro har dette (fås på Rema), Blue Oyster også. Det er stort sett det samme som sambal oelek.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 00:14   #33
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Det så kjempegodt ut!!!
Noen som vet om dette er ja eller nei på lavkarbo? Type retning fedon? #novise

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 08:04   #34
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Det så kjempegodt ut!!!
Noen som vet om dette er ja eller nei på lavkarbo? Type retning fedon? #novise

det er vel lavkarbo ihvertfall.

Fedon vet jeg ikke helt....

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:45   #35
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Falt i smak hos små og store pluss svigers her! Jeg var litt raus med sambal oelek, så det ble mer enn nok smak for de minste. Jeg laget litt ris ved siden, det hadde blitt stusselig for svigerfar uten noe tilbehør.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:15   #36
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Dette skal vi ha i kveld, gleder meg.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:44   #37
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Da er det bare å glede seg, Krystallklart, den var kjempegod! Vi hadde den på lørdag, og jeg fant faktisk sambal oelek på Mega.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 00:26   #38
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Lagde min egen versjon til bare meg selv i dag jeg, de andre ville ha papp-pizza.

180g kylling "innerfilet" (kjøpt fryst i Sverige) Ferdige små fileter, helt perfekt str.
1 liten løk
1/2 paprika
1 vårløk
Kokosmelk (det faste fra en boks med light-melk)
1 ss peanøttsmør
1 ts chili på glass
1 ss mango chutney

Litt Nanbrød til, dette var sååå godt!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 13:05   #39
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Det ble kjempe godt! Neste gang skal jeg bruke mer sambal oelek slik det blir sterkere.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 16:27   #40
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kylling i peanøttsaus

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jepp! Dette er en velbrukt oppskrift jeg i sin tid har fått av Elinblu, jeg fant den igjen i epostkorrespondanse fra 2005.

Kyllingsatay

Legg trespydene i vann i minst 30 minutter (eller helst over natta) for å unngå at de tar fyr før kjøttet er stekt. Endene kan også pakkes inn i folie.

Skjær 500 g kyllingbryst i to på langs. Bland 1 ss honning, 1/2 dl soyasaus, 2 ts sesamolje, 1 ts malt koriander, 1 ts malt gurkemeie og 1/2 ts chilipulver i et grunt fat (ikke metall). Træ kyllingen på de bløtlagte spiddene på langs og legg dem i marinaden. Dekk til og sett dem kjølig i minst 2 timer (eller gjerne over natta).

Rask sataysaus tilberedes ved å steke 1 liten, finhakket løk i 1 ss olje til den er myk, og deretter røre inn 125 g grovt peanøttsmør, 2 ss soyasaus, 1 1/4 dl kokoskrem og 2 ss søt chilisaus. Kok forsiktig til blandingen er glatt og gjennomvarm. Satayspiddene stekes på en forvarmet grill i 5-7 minutter (varm grill - ca. 250 grader). Snu dem og smør dem ofte med marinaden (vi snudde dem kun én gang, smurte dem ikke ytterligere). Serveres med varm sataysaus.

Kokoskrem?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no