Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Marshmallowfondant - hjelp!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-11, 00:52   #21
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marshmallowfondant - hjelp!

Jeg syntes det var vanskelig å lage MMF med riktig konsistens i begynnelsen. Enten revnet den for lett (for tørr) eller så var det noe annet tull.

Nå lager jeg som regel sukkerpasta i stedet, med oppskrift fra denne bloggen.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 01:21   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Marshmallowfondant - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg syntes det var vanskelig å lage MMF med riktig konsistens i begynnelsen. Enten revnet den for lett (for tørr) eller så var det noe annet tull.

Nå lager jeg som regel sukkerpasta i stedet, med oppskrift fra denne bloggen.

Ahh - fantastisk blogg. Takk for link.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 02:09   #23
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Marshmallowfondant - hjelp!

Jeg har brukt Flott matfett til å smøre hender og benk (og kjevle) med slik at deigen ikke skal klebre. Har også prøvd en oppskrift hvor jeg skulle ha dette i i stedet for matolje, men det ble en vanskelig deig. Men som smøring er den super!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 11:22   #24
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Marshmallowfondant - hjelp!

Jeg bruker å blande 50/50 melis og maizenna maisstivelse til å kjevle ut, det fungerer helt supert, spesielt hvis man får gjester som ikke tåler gluten.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 11:28   #25
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marshmallowfondant - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

What? Hvor mye marshmallows brukte du? Jeg pleier ikke bruke en hel pakke en gang.



Jeg hadde en pakke med 300 gram, brukte vel rundt 250 gram tror jeg. Men selve fondanten er jo veldig fin, så det ble jo litt komisk. Ikke helt mettet enda da.

Tok forøvrig litt hardt i, jeg har kanskje bare brukt 500 gram. Hadde en halv pakke før jeg tok til på en ny, og den ekke helt tom.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 11:32   #26
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marshmallowfondant - hjelp!

Liker gjestene deres MMF altså?
Jeg brukte det noen ganger, men gikk tilbake til marsipan jeg for det var ingen som likte MMF her

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 11:37   #27
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marshmallowfondant - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Liker gjestene deres MMF altså?
Jeg brukte det noen ganger, men gikk tilbake til marsipan jeg for det var ingen som likte MMF her

...og hos oss, i alle fall innenfor våre fire vegger, er det ingen som liker marsipan! Gjestene våre får ta det de får, men har nå vært veldig glad i MMF og sukkerpasta ol. på tidligere kaker servert i andre anledninger, så det får stå sin prøve.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 14:36   #28
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Marshmallowfondant - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Liker gjestene deres MMF altså?
Jeg brukte det noen ganger, men gikk tilbake til marsipan jeg for det var ingen som likte MMF her

Nei, her er det i grunnen ingen som liker MMF bortsett fra barna om den er knæsj nok i fargen

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 14:40   #29
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Marshmallowfondant - hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

...og hos oss, i alle fall innenfor våre fire vegger, er det ingen som liker marsipan! Gjestene våre får ta det de får, men har nå vært veldig glad i MMF og sukkerpasta ol. på tidligere kaker servert i andre anledninger, så det får stå sin prøve.

Kanskje det er MMF min det er noe galt med?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 15:04   #30
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Marshmallowfondant - hjelp!

Jeg lager jo sukkerpasta, om sagt, men det er jo omtrent det samme. Men jeg tilsetter Lemon Emulsion fra Lorann, da blir det kjempefriskt og godt!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no