Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan få sugekopper til å sitte på flis?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-09, 21:15   #1
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Hvordan få sugekopper til å sitte på flis?

Jeg har kjøpt knagger og andre saker med sugpropper på, til å henge på badet. Men jeg får dem ikke til å sitte. Noen tips? Har rengjort områdene med sprit først, hørte at det var lurt.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:16   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan får sugpropper å sitte på flis?

Jeg har gitt opp. Alt ramler av.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:17   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.394
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan får sugpropper å sitte på flis?

Ta litt vann under.

Hvis ikke det går er kanskje flisene med litt struktur, sånn at det ikke blir tett.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:17   #4
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan får sugpropper å sitte på flis?

Hjelper det å fukte dem litt?

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:17   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan får sugpropper å sitte på flis?

Flisene må være "glinsende" for at sugekoppene skal sitte. Vi har matte fliser, og svært få sugekopper fester seg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:19   #6
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Hvordan få sugpropper til å sitte på flis?

Irma, der sier du kanskje noe!? Våre fliser er også matte.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:19   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få sugpropper til å sitte på flis?

Opprinnelig lagt inn av kalufs, her.

Irma, der sier du kanskje noe!? Våre fliser er også matte.

Jepp. Da kan du bare gi opp. Eller pusse opp badet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:20   #8
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan få sugpropper til å sitte på flis?

Pakketeip eller annen gjennomsiktig teip som er bredere enn sugekoppen. Klipp rundinger litt større enn sugekoppen, vask og tørk flisen (gjerne med sprit), og klistre teipen på flisen. Fukt sugekoppen og sett den fast på teipen.

Fliser flest er porøse og lekker luft, derfor holder ikke sugekopper fast over tid.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:20   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.691
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få sugpropper til å sitte på flis?

Vi har blanke fliser og her sitter sugekopper (som er fuktet før vi fester dem) godt.
Vi hadde en knaggerad som vi måtte gi opp - men det var kanskje ikke rart at den sviktet: Den ble fylt opp av ett par dongeribukser, noen håndduker og et par gensere.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:21   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.426
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få sugpropper til å sitte på flis?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Pakketeip eller annen gjennomsiktig teip som er bredere enn sugekoppen. Klipp rundinger litt større enn sugekoppen, vask og tørk flisen (gjerne med sprit), og klistre teipen på flisen. Fukt sugekoppen og sett den fast på teipen.

Fliser flest er porøse og lekker luft, derfor holder ikke sugekopper fast over tid.

Smart!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:21   #11
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan få sugpropper til å sitte på flis?

Vi har glatte fliser og de sitter bra på de.
Men må være rent under da de festes. Kanskje det er ruglene som gjør at de ikke fester.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:23   #12
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Hvordan få sugpropper til å sitte på flis?

Takk for svar! Lurt med tejp, skal prøve det.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:25   #13
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan få sugpropper til å sitte på flis?

Vi ble fortalt at vi skulle vaske med Jif der sugekoppene skal sitte, tørke godt, så feste dem.
Men jeg synes ikke det fungerer skikkelig, da sugekoppene detter av etter en stund.
Følger med her i håp om et supert tips skal komme;-)

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:34   #14
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få sugpropper til å sitte på flis?

Jeg vet ikke, beklager. Jeg bare måtte innom for å lese hva temaet var siden jeg ikke skjønte bæret av overskiften. Sugpropper? Flis leste jeg dessuten som det samme som sponflis...

Årsak til endring: Jeg kom på ordet jeg lette etter: sugekopp!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:40   #15
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan få sugpropper til å sitte på flis?

Jeg kjøpte noe med sugekopp en gang og da fulgte det med en oppskrift til hvordan å få de til å sitte. Man skulle legge de i varmt vann (60 grader) noe minutter og feste de på en ren overflate. Det funket.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:40   #16
Matir
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 168
Matir er litt kul
Standard

Sv: Hvordan få sugpropper til å sitte på flis?

Vi har og slike sugekopp-oppheng på badet. Men vi har slike plater som ser ut som flis, og de er helt glatte. Sitter supert på dem

Matir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 14:17   #17
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Hvordan få sugpropper til å sitte på flis?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg vet ikke, beklager. Jeg bare måtte innom for å lese hva temaet var siden jeg ikke skjønte bæret av overskiften. Sugpropper? Flis leste jeg dessuten som det samme som sponflis...

Årsak til endring: Jeg kom på ordet jeg lette etter: sugekopp!

Aha! Er det sugeKOPPER det heter!! Da lærte jeg noe nytt idag og. Hilsen svensken

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 14:40   #18
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan få sugpropper til å sitte på flis?

Stakkars lille utlendingen, det er ikke så greit.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 14:55   #19
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan få sugekopper til å sitte på flis?

Sitron er sikkert bra til dette formålet også.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:12   #20
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Hvordan få sugekopper til å sitte på flis?

Jeg fikk beskjed om å tørke over både sugekoppen og flisa med neglelakkfjerner der jeg kjøpte alt baderomstustyret vårt. Det fungerer veldig fint her, de har hengt oppe uten å dette ned siden vi flyttet inn i mars. Det henges masse klær og håndklær på knaggene våre, men flisene er helt glatte.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no