Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Deilig er jorden og andre julesanger

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-21, 18:54   #21
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Jeg får også tårer i øynene av Deilig er Jorden.

Ellers er Det lyser i stille grender, Himlen i min famn, Det hev ei rose sprunge, Joy to the World sanger jeg kommer på i farten. Jeg er generelt glad i julemusikk.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-21, 18:59   #22
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har en masse yndlingsjulesanger. Det hev ei rose sprunge. O Come, O Come Emmanuel. Kimer i klokker. The Coventry Carol. Jeg synger julekvad. Betlehems stjärna. Elsker kor! Bring it on!

Hvis ikke alt blir avlyst kl 1900 i kveld, så skal koret mitt ha konsert søndag. Det blir både Emmanuel, gregoriansk sang, carrols, både norske og islandske folketoner og Tomas Lois Victoria. Du burde komme.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-21, 19:08   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Jeg blir veldig rørt av Deilig av jorden, jeg også.

Og jeg elsker skikkelig gammel julemusikk, både folketoner og gregoriansk sang.

Jeg synger i kor, så jeg har heldigvis rikelig mulighet til å synge den aller vakreste julemusikken hvert år.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-21, 19:47   #24
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Jeg hadde faktisk ikke hørt om at Deilig er jorden opprinnelig var en protestsalme, det var interessant! Jeg forbinder den etterhvert mest med begravelser, så jeg kan ikke synge den uten å grine. Men den er fin, det er den. Jeg er glad i mange julesanger, og har sunget mange i kor opp i gjennom. Det lyser i stille grender er en barndomsfavoritt, også veldig glad i O helga natt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-21, 21:02   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

O helga natt er min favoritt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-21, 21:22   #26
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Adeste fideles/Å kom nå med lovsang/Oh come all ye faithful (kanskje særlig Mahalia Jackson sin versjon, det er barndommens jul for meg, foreldrene mine hadde den på LP)

Høyr kor englar/Hark! The Herald Angels Sing (helst med Sølvguttene, eller tilsvarende kor).

Mitt hjerte alltid vanker (gjerne sunget av noen som heter Bratland til etternavn)

Deilig er jorden (helst som allsang, og ja, jeg blir også høytidelig rørt av den).

Jeg synger Julekvad

... og mange fler.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-21, 21:55   #27
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Jeg ble helt på griner'n da jeg hørte denne for første gang:


(Kilde: youtube.com)


Og ellers er det Deilig er jorden som er den ultimate julesangen, og da selvfølgelig i Cantus sin versjon.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-21, 22:06   #28
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Mary, did you know er en av mine favorittsanger. Den er fryse-på-ryggen nydelig.
Når Deilig er Jorden blir sunget så sliter jeg også. Tårene presser på.
Jeg har sunget i kor i mange år, og synger konsekvent altstemmen på alle julesanger.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-21, 22:29   #29
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg ble helt på griner'n da jeg hørte denne for første gang:


(Kilde: youtube.com)

.

Åh, den er så vakker! Jeg blir seriøst nesten religiøs når jeg hører den.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-21, 22:53   #30
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Mary, Did You know er flott, ja.

In The Bleak Midwinter er jeg også glad i.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-21, 23:24   #31
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.


In The Bleak Midwinter er jeg også glad i.

Har du hørt Julie Andrews sin versjon? Jeg er virkelig, virkelig ikke noen fan av henne, men denne versjonen gir meg gåsehud og tårer i øynene.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-21, 23:37   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Det lyser i stille grender. Pappa sa alltid at jeg sang den så vakkert og jeg sang villig. Jeg liker å synge den fremdeles, selv om jeg muligens ikke er like sopran lenger.

Av salmer så elsker jeg når Deilig er jorden blir flerstemt på ett eller annet vers litt uti.(tredje verset?)

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 09:14   #33
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Av salmer så elsker jeg når Deilig er jorden blir flerstemt på ett eller annet vers litt uti.(tredje verset?)


I andre vers kommer det ofte på en andrestemme. (Og en overstemme i sopranen på tredje, i den versjonen vi synger).

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 09:35   #34
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Deilig er jorden
O helga natt

Alt med store kirkekor og sånne gammeldagse kirkekorjulesanger, f.eks. O come o come Emanuel.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 10:20   #35
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Jeg liker de fleste julesanger, og kan mange også fordi jeg har spilt i korps i mange år, og vi hadde store juleforestillinger i mange år.

Det jeg får aller mest julestemning av, er et helt tradisjonelt korpsarrangement av Silent Night av Samuel Nestico. Det spilte vi alltid i kirken på julaften, ikke helt til slutt, men mot slutten. Stykket har mange fine variasjoner gjennom stykket, og avsluttes med en lang tone som starter i noen instrumenter før resten kommer inn. I skolekorpset jeg spilte i (og sikkert mange andre skolekorps også) ble det lett surt i klarinettrekka på sånne toner. Kanskje litt piping også bak i tredjestemmene. Så når jeg hører Silent Night i korpsarrangement, og klarinettene stemmer i en sur lang tone på slutten, da får jeg gåsehud og julestemning på en gang.

Noen som kan relatere?

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 10:23   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Jeg elsker Fairytale of New York, og tyr gjerne til de litt skranglete sakene med Tom Waits og Joni Mitchell.

Og Deilig er Jorden. Og Stille Natt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 10:40   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

I Danmark er den en begravelsessalme og ikke en julesang.

Det skal jeg notere meg bak øret. Jeg er enig i at det er en nydelig salme, og de er jo fint å bruke sanger som folk faktisk kan.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 10:56   #38
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Jeg har mange.

"Deilig er jorden" er en favoritt. Men den er samtidig litt sår, ettersom vi alltid sang den på graven til mormor, så den er også veldig trist. Det var veldig veldig sterkt det året jeg sto der nygravid med Storebror, og ikke minst første julen til Lillesøster, da jeg sto med henne i sjal på magen, og med Storebror på siden av meg, spesielt siden Lillesøster er oppkaldt etter mormor.

"Himmel på jord" med Kurt Nilsen og "Den lengste natten" med Øystein Dolmen. Begge kom inn i livet mitt via julekonsert på barneskolen til Storebror. Og de kom inn på et tidspunkt hvor livet var mye og tøft, og jeg kan enda huske følelsen av avmakt, men også følelsen av kampvilje. Og glede over at jeg har de to ungene jeg har. Og jeg forbinder begge to med vannvittig vinterstorm...

"Nordnorsk julesalme" og "Et lys imot mørketida". Begge fra folkehøgskole-tiden. Begge gjør at jeg kjenner den gode følelsen av samhold, mørketid, støping av lys, vever som slår, tidligere morgener med morgenandakt, vannvittige mengder snø og masse fjas.

"En gammel raudbrun boks med kakemenn". Denne er jeg litt ambivalent til, for jeg takler ikke artisten privat, men sangen er fin. Og den kom ut i 2013, det var første jula jeg var alene. Så den ble veldig riktig for meg, med at man faktisk må senke kravene litt, og trekke pusten litt.

"Englespællet" med DDE, av alle. Denne har fulgt meg siden den kom ut i 1999. Og den traff meg midt i magen den gangen, og den gjør det enda. Og i dag var jeg faktisk nede og fant frem englespillet, etter mormor. Det englespillet som kommer opp hver eneste jul, det er den viktigste delen av hele julepynten for meg.
For det englespillet er så tett koblet til mormor.
Jeg er ikke noe fan av DDE lenger, men akkurat den sangen henger igjen.

Og jeg er jo fra der jeg er fra, så "Vårres jul" med Hans Rotmo er jo med. Jeg er ikke noen fan av den når Rotmo selv synger, men jeg har så mange juleavslutninger og konserter der ungene har sunget den fra de var 2-3 år gammel, så den hører liksom med.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 10:58   #39
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg elsker Fairytale of New York, og tyr gjerne til de litt skranglete sakene med Tom Waits og Joni Mitchell.

Og Deilig er Jorden. Og Stille Natt.

Å ja, fairytale of New York glemte jeg. Den med Tom Waits og Joni Mitchell er den besteste.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 11:11   #40
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deilig er jorden og andre julesanger

Måtte google dette med Deilig er jorden som protestsang, og fant denne teksten som jeg tenkte kunne være interessant for flere:
https://kirken.no/globalassets/bispe...ndakt-2018.pdf

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no