Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva ble din strømregning i november?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-21, 08:43   #1
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hva ble din strømregning i november?

Siden vi har hatt en del tråder om strømpriser i høst.

Jeg fikk min i helgen, og det var igrunn bedre enn fryktet, med prisnivået som har vært, i kombinasjon med vintervær. 2200,- (1594 kWt, tibber). Har i tillegg nettleie (BKK) på 799,-.
Bor i tomannsbolig med to etasjer, varmepumpe, varmekabler på våtrom og i kjeller. Har peis, men egentlig ikke brukt den i november.

Hvordan ble novemberstrømmen for dere?

__________________
2012, 2007 og 2004

Sist redigert av Appelsin : 06-12-21 kl 12:30.
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 08:49   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Jeg har en ganske liten leilighet og bor der bare annenhver uke. Min strømregning ble det dobbelte av vanlig, 1300 kr. I tillegg kommer nettleie, som pleier å være rundt 600 kr.

Jeg fikk omsider investert i ved i slutten av november, jeg håper det kan hjelpe litt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 08:54   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Tibber var på 785. Nettleie er på i underkant av 700. Vi har fjernvarme - så den må vel og regnes med da - den var på 856.

Her i denne delen av landet økte ikke strømprisene før på slutten av desember. Vi har to elbiler, mer hjemmekontor enn vi har hatt de siste månedene og temperaturen har vært under -10 en god stund nå. Ser for meg at desemberstrømmen vil merkes godt. Mest på fjernvarme da - vi fyrer mye.

Vi har enebolig på ca 200 kvm

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 08:55   #4
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Min ble på 2627 kroner, inkludert nettleie på litt over 800 kroner. Jeg bor i en enebolig fra 50-tallet. Har varmekabler på badet, varmepumpe i stua og ellers panelovner. Jeg jobber endel hjemmefra, så det merkes også.

For første gang har jeg begynt å følge med på når strømmen er dyr gjennom døgnet, og tilpasser vaskemaskiner og oppvaskmaskin etter det.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 09:00   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

21000kr
Fire bolighus med vannbåren, vedfyrt varme. To fjøs.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 09:04   #6
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Tibber viser 596 kroner. Fireroms leilighet.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 09:07   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Tibber var 3366 kr. og anslår nesten 5000 kr for desember. Nettleien er ca 1200 kr. Det svir, ass. Varmepumpe er bestilt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 09:16   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

3187 inkludert nettleie. Sparte 18% kWh sml. med i fjor. Fjernvarme for noen av rommene kommer i tillegg, men det er gjennom sameiet så jeg vet ikke min del. Leiloghet i bygård, 300 kvadrat

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 09:21   #9
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

2400,- pluss nettleie. 7 rom og kjøkken, fyrer bare med strøm.

Foreløpig anslag for desember er 4000,- pluss nettleie, ser jeg. Mulig jeg kan justere forbruket litt, og så må jeg se om jeg kan finne en annen strømleverandør.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 09:46   #10
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Totalt, inkludert nettleie på nesten 1200 kroner, ble regningen på nesten 4600 kroner. Vi fyrer bare med strøm og burde installere peisovn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 09:48   #11
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

2700,- Tibber. Nettleie kommer i tillegg. Da har vi fyrt med ved når strømmen er ekstra dyr og varmepumpe ellers. Gammelt hus der taket har blitt etterisolert/byttet, mens veggene gjenstår. Varmer kun opp de rommene vi bruker mest. Desember blir spennende, særlig hvis vi får julebesøk av ung voksen med strøm inkludert i husleia.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 10:42   #12
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

4.900,- inkl nettleie. Enebolig, fyrer med panelovner, varmekabler og peis. Har balansert ventilasjon, nattsenking (unntatt på bad), ekstra isolasjon i tak, nye doble/trippelisolerte vinduer, en trekkfull inngangsdør (men innerdør vi lukker om natta) og lader elbil. Bor i praksis fire voksne som dusjer i snitt 1,5 ganger om dagen her.

Desember og januar blir vond.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 10:42   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Har ikke fått faktura for november enda, men regner med at den er ganske normal siden vi først ble "ramma" av prisøkning denne uka.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 10:49   #14
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Strømmen kommer på 823 kroner. Ca 250 kvm, to boenheter. Valgte fastpris i august og er veldig glad for det siden vi bor i sør. Vi fyrer med ved i begge enhetene.

Prøveregning på nettleia er på 1394 for 01.11-05.12.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 10:58   #15
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

831kr inkludert nettleie.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 10:59   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Vi har ikke fått regning for november enda, vi fikk jo den for oktober forrige uke (sen fakturering grunnet sammenslåing av selskaper og systemer) men vi be ikke rammet av så høye priser før helt i slutten av november, så et slår nok ikke så ille ut på nov, des blir angt, langt værre.

Også har jeg begynt å tenke på hvordan vi skal tilpasse oss etter nyttår med tanke på den nye nettleietariffen, mannen mener vi kommer ikke til å klare å holde oss under 5kwh-grensa, mens jeg har tenkt å prøve. Men det er vanskelig all de tid vi ikke har sanntidsavlesing, så vi får se hvordan det slår til.

Det er jo litt baklengs at jeg nå i desember tester å skru ned varmepumpa og panelovnen for å se hvor mye kaldere det blir neste morgen da, og om det slår ut på strømforbruket, mens over nyttår er det derimot bedre å skru det OPP om natta, også heller ned/av når vi står opp... Så å lære seg nye vaner nå, bare fr å reversere dem... panelovnen har app så vi kan sette opp en logisk løsning, men det har ikke varmepumpen. Den burde vi seriøst vurdert å bytte, og da inkludert en enhet som spyr ut varme i den etasjen vi har stue og kjøkken, ikke bare under tappa... men det tar nok noen år å tene inn en sånn kostnad da. Det ville mer handle om å betale for økt komfort, hvilket i seg selv ikke er til å kimse av for oss som har råd. For varmepumpe er ikke gratis akkurat. (og med en ny ønsker jeg meg wifi/app/sytematisk styring av den også gitt. Denne som står her har forrige eier satt inne for et ukjent antall år dein. Den er ikke akkurat ny, for å si det sånn. Hva er egentlig forventet levetid på varmepumper? Vil nødig at den konker midt på kalde vinteren... )

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 11:14   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

1400-ish pluss nettleie, i følge Tibber 60 % bedre enn snittet. Lett å se hvilke dager jeg var tom for ved, da.

Vertikaldelt tomannsbolig, tre etasjer. 120 m2 ca.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 11:19   #18
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Måtte gå inn og sjekke hos Norgesenergi. Betalte 2300 i november., inkl nettleie på 728. Det er opp ca 1000 kr fra oktober (det var vel i sept/ okt at vi skrudde på varmeovnene).

Vi bor i et stort og gammelt hus, men er opptatt av å lukke dører, skru av lys hvor vi ikke er, osv. og har lav varme i noen arealer (eller bikkjekaldt, for å være ærlig. "Lav varme" er ikke 20).

Fint at jeg måtte sjekke, kunne åpenbart aktivere Bonustimen, en time gratis strøm i døgnet. Så takk for å få meg til å logge på.

EDIT: Har strømavtale med Prismatch som jeg aldri har benyttet, så nå gikk jeg på strompris.no og fant meg en prismatch. Noen som benytter seg av dette?


Sist redigert av Charlie : 06-12-21 kl 11:31.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 11:49   #19
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Novemberregninga var på normalen (916, nettleie på 544). Men tenker desember blir høyere siden det har vært kaldt og prisene har økt.

Bor i første etasje av ny tomannsbolig. Fyrer med ved på ettermiddager når det er kaldt.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 11:54   #20
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Har ikke fått regningen enda, men ut fra egne beregninger på forbruk og snittpris de siste 30 dagene (Lyse), så ender vi opp et sted mellom 1600 -1800 kr, inkludert nettleie.

Bor i leilighet på 85 m2 med kun elektrisk oppvarming.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no