Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Strømprisene

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-21, 18:50   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Strømprisene

Hva tenker dere?
Det er kjipt når prisen akkurat nå er 532 øre pr. kw. Nå er vi «heldigvis» i en situasjon at vi klarer å betale oss gjennom vinteren, men jeg har likevell lite lyst å bruke av sparepengene til strøm…..
Tror dere det vil komme tiltak som gagner folk flest, eller tror dere vi må bare finne oss i høye priser og betale?
Jeg lander desverre på det siste…..og nå gikk 12 åringen i dusjen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 18:53   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømprisene

Jeg gikk for fastpris for et par uker siden. Tenker vi må finne oss i det, ja. Vi har dog tatt noen grep. Dusjer kortere og ikke daglig, fyller vaskemaskinen litt fullere, slår av lys i rom vi ikke oppholder oss i og går med tykke ullsokker inne og bruker ullpledd.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 18:54   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømprisene

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg gikk for fastpris for et par uker siden.

Sikkert lurt.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 18:57   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømprisene

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Sikkert lurt.

Tenker det er nå jeg bruker mye strøm og da sparer jeg penger i vinter og neste høst. Til våren/sommeren taper jeg nok på det, men da bruker vi mye mindre strøm og lever greit med å betale mer enn jeg må da. Det gir forutsigbarhet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 19:16   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømprisene

Hvor lenge har du bundet for, millact?

Her har vi ikke så mye mulighet til å endre vaner. Mulig vi hadde spart noen kroner på å slutte å bruke tøybleier, men det kjenner jeg sitter langt inne.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 19:23   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømprisene

Vi har bundet prisen for tre år. Det er jo mulig vi kommer til å angre på det senere, men for forutsigbarheten nå så føles det ok. Vi har et forbruk på 21-22 k kWh i året. Jeg husker jeg hadde fastrente på studielånet en periode. Jeg synes det var greit selv om jeg tapte på det totalt sett.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 19:25   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømprisene

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvor lenge har du bundet for, millact?

Her har vi ikke så mye mulighet til å endre vaner. Mulig vi hadde spart noen kroner på å slutte å bruke tøybleier, men det kjenner jeg sitter langt inne.

Et år, til november neste år. Lyse Energi. Tror tilbudet finnes enda.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 19:27   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømprisene

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi har bundet prisen for tre år. Det er jo mulig vi kommer til å angre på det senere, men for forutsigbarheten nå så føles det ok. Vi har et forbruk på 21-22 k kWh i året. Jeg husker jeg hadde fastrente på studielånet en periode. Jeg synes det var greit selv om jeg tapte på det totalt sett.

Hvilken kwh pris fikk du da? Sikkert lav?

Min er på rett under 90 øre/kwh. Gammel enebolig. Men i mars blir det leilighet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 19:29   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømprisene

Jeg tror nok regjeringen tar noen grep, men ikke for oss med grei lønn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 19:55   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strømprisene

Kommer det ikke løsninger for de med minst så tror jeg vi får se en del tragiske skjebner i løpet av vinteren. Vi greier en vinter med slike priser, men ikke to. Da må vi slukke lyset i fjøset. Bokstavelig talt.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 20:26   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømprisene

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvilken kwh pris fikk du da? Sikkert lav?

Min er på rett under 90 øre/kwh. Gammel enebolig. Men i mars blir det leilighet.

Det var mannen som fikset, usikker på om det ble 83 eller noe rundt der.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 20:35   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømprisene

Jeg synes det er rart om en så stor prisøkning bare passerer. % vis stor prisøkning og lite tid til forberedelser. I mange andre saker diskuteres belastningen for familiene.

Bor selv i 100 år gammelt og dårlig isolert hus, har en andre halvpart her som ikke vil oppgradere boligmasse. Vi har gratis ved fra svigerfar da.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 20:49   #13
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømprisene

Jeg tror ikke eventuelle tiltak vil gagne "vanlige" folk.

Jeg er veldig glad for at vi bandt oss for tre år i august. Vi betaler 43 øre. Jeg er redd for at selskapet går konkurs da om prisene holder seg så høyt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 21:02   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strømprisene

80 øre var det visst for oss.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 22:05   #15
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strømprisene

Jeg må bruke sparepenger.

Siden jeg (faktisk i dag..) fylte 31 år så går jeg også ned en sats i grunnstønad i forhold til cøliaki så jeg mister også nesten 700 kr jeg har fått som følge i grunnstønad til mat da glutenfri mat er dyrere.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 22:52   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømprisene

Vi kommer til å få en kjemperegning. Vi bruker strøm for godt over 100,- hver dag, det blir enda mer nå som det er kaldere. Da har vi ikke spesielt høy temeratur inne og har fyrt litt nå som det er veldig kaldt. Vi klarer oss fint, men hele lønnsøkningen min forsvinner i strøm. Dette må bli helt umulig for mange.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-21, 23:18   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømprisene

Jeg leier av min far, og han sponser strøm. Godt er det for hvis ikke hadde jeg gått konk. Tør ikke tenke på hvordan det er for andre med dårlig råd som ikke har gavmilde slektninger...

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-21, 06:04   #18
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strømprisene

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi kommer til å få en kjemperegning. Vi bruker strøm for godt over 100,- hver dag, det blir enda mer nå som det er kaldere. Da har vi ikke spesielt høy temeratur inne og har fyrt litt nå som det er veldig kaldt. Vi klarer oss fint, men hele lønnsøkningen min forsvinner i strøm. Dette må bli helt umulig for mange.

Jeg lå faktisk på 132 kr selv på mandag, men det var når strømmen var på topp denne uken.
Denne mnd antar jeg det blir ca 1200+ nettleie og så mva og div på de foreløpig 750 kWh jeg hsr brukt. Så jeg aner ikke hva det blir nå..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-21, 06:28   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strømprisene

Dette blir dyrt ja.

Og tenåringen i opprør skjønner ikke problemet med å dusje ei en halvtime. Han må justeres kraftig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-21, 07:36   #20
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.241
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Strømprisene

Jeg prismatcher og har en avtale på 114 øre.
Så prøver vi å spare ellers. Skru av lys, fyre med ved, fyller maskinen og bruker knapt tørketrommel.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no